NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
از تایید صوفی تا تکذیب نوبخت
اصلاح طلبان و دولتی ها در مسئله انتخاب رئیس مجلس دچار دوگانگی شده اند چراکه از اردوگاه دولتی ها خبر می رسد گرایش رئیس جمهوری بیشتر به سمت علی لاریجانی است و در مقابل اصلاح طلبان قصد دارند با تغییر دیدگاه روحانی، محمد رضا عارف را به عنوان گزینه اصلی لیست امید و اصلاح طلبان انتخاب کنند.
شبهه دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس/ از تایید صوفی تا تکذیب نوبخت
به گزارش عصرامروز به نقل از  راه دانا؛ هفتمین روز از اسفند ماه سال گذشته بود که انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و تکلیف برخی از حوزه های انتخابیه نیز که به مرحله دوم کشیده شده بود در روزهای ابتدایی سال جدید معلوم شد تا پارلمان دهم ترکیب 289 نفره خود را بشناسد. 

حالا اما در شرایطی که قرار است طی روزهای آینده مجلس دهم کار خود را به طور رسمی با نماینده های جدید آغاز کند، یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان و حتی مردم، مسئله انتخاب رئیس قوه مقننه یا همان ریاست مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر و با توجه به رقابت های به وجود آمده به نظر می رسد این رقابت 2 گزینه بیشتر نخواهد داشت. علی لاریجانی و محمد رضا عارف 2 کاندیدای ریاست مجلس دهم هستند که رقابت آنها حتی پیش از برگزاری انتخابات مجلس نیز مسجل بود و حالا باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این 2 چهره سیاسی به کرسی ریاست خانه ملت تکیه خواهد زد. 

در این مسیر اما گمانه زنی های بسیاری صورت گرفت و یکی از مهمترین مباحث نیز به موضوع دخالت یاعدم دخالت دولت در انتخاب رئیس قوه مقننه مربوط می شود. در این مسیر هر چند که اصلاح طلبان و دولتی ها قصد دارند اینگونه القا کنند که همگی بر سر یک گزینه به اجماع رسیده اند اما رفتارهای ضد و نقیض و 2 گانه موجود نشان می دهد که حتی در میان اعضای لیست امید و اصلاح طلبان نیز مناقشاتی به وجود آمده است. نمونه بارز آن نیز اظهارات متناقضی است که بعضا از چهره های سیاسی این جریانات مطرح می شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود. 

صوفی: نشست هاشمی با روحانی برای حمایت از عارف 

2 روز پیش بود که علی صوفی عضو شورای عالی سیاست گذاری با تاکید بر اینکه شورای عالی با حساسیت خاصی مساله ریاست مجلس را در دستور کار خود قرارداده است گفت: در همین راستا رایزنی با آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام می‌شود که در نتیجه این رایزنی‌ها اعلام شد که نظر ایشان در راستای نظر شورای عالی سیاست گذاری بوده و برای تعامل بیشتر حامیان دولت با اصلاح‌طلبان آیت الله هاشمی نشست‌هایی با آقای روحانی داشته است. همچنین قرار شد کارگروه تعامل و رایزنی نشست‌هایی بیشتر با حزب اعتدال توسعه برگزار کند. 

این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در شرایطی از جلسه هاشمی با روحانی بر سر انتخاب رئیس مجلس خبر می دهد که دولتی ها این مسائل را رد می کنند. 

نوبخت: وارد انتخابات ریاست مجلس نمی‌شویم 

سخنگوی دولت درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر حمایت دولت از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم گفت: ما هیچ‌گاه وارد این مسئله نمی‌شویم و آن را حق نمایندگان مجلس می‌د‌انیم که رئیس آینده را انتخاب کنند. 

آنچه در این بین مشخص است این است که اصلاح طلبان و دولتی ها در مسئله انتخاب رئیس مجلس دچار دوگانگی شده اند چراکه از اردوگاه دولتی ها خبر می رسد گرایش رئیس جمهوری بیشتر به سمت علی لاریجانی است و در مقابل اصلاح طلبان قصد دارند با تغییر دیدگاه روحانی، محمد رضا عارف را به عنوان گزینه اصلی لیست امید و اصلاح طلبان انتخاب کنند.

[ چهارشنبه 95/2/29 ] [ 11:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 310
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392650