NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
وزیر سابق بهداشت با انتقاد از صحبت‌های هاشمی گفت: دست‌آوردهای نظام در دوران پس از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان قابل دفاع است و نباید با سیاه‌نمایی به مردم آدرس غلط بدهیم تا بتوانیم مشکلات دوران خود را توجیه کنیم.
به گزارش پایگاه 598، محمد حسین طریقت‌منفرد در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به صحبت‌های اخیر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درباره زایمان کردن مادران بر روی زمین، گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی توجه به حفظ ، شأن و منزلت انسانی در کشور کاملاً محسوس بوده و در تمام دولت‌های پس از انقلاب توجه به این مهم در دستور کار تمامی دولتمردان قرار داشته است و همیشه در صدر تأکیدات مقام معظم رهبری نیز توجه به مسأله سلامت و درمان مردم قرار داشته است.

وی ادامه داد: توجه به سلامت مادران باردار نیز یکی از مهمترین دستور کارهای وزارت بهداشت در دوره تصدی بنده و همچنین در دوران پیش از آن بوده و بعید می‌دانم چنین توهینی به هیچ مادر بارداری در هیچ کدام از بیمارستان‌های کشور صورت گرفته باشد و حتی اگر مورد محدود و غیرعمدی که به خاطر شلوغی یا تعمد یکی از کادر درمان حادث شده است قطعاً این مسأله به گونه‌ای نبوده که وزیر بهداشت یک دولت بخواهد در رابطه با آن در یک تریبون عمومی اطلاع‌رسانی و به قولی سیاه‌نمایی کند. 

وزیر سابق بهداشت افزود: به خصوص در بخش سلامت مادران و نوزادان واقعاً جمهوری اسلامی پروژه‌های شفاف و قابل تقدیری داشته است که این مسائل مربوط به این دولت و آن دولت نیست. مسأله دیگر آنکه این صحبت‌های هاشمی در حوزه‌ای انجام شده که ما بهترین سوابق درمانی را در آن ارائه کرده‌ایم، نه فقط خدمات زایمان که کلیه خدمات پیش از زایمان و بارداری نیز جزو افتخارات جمهوری اسلامی است و باید از تمام کسانی که در سال‌های گذشته پیگیر این موارد بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.

طریقت منفرد با اشاره به افتتاح پروژه‌های مذکور در دولت یازدهم، گفت: بسیاری از این پروژه‌ها در دولت قبل کلید خورده و بخش عمده‌ای از آن نیز در همان زمان ساخته و آماده بهره‌برداری بوده است. برخی مواردی که امروز وزارت بهداشت اقدام به افتتاح آنها می‌کند تنها تجهیز مراکز بوده و هیچ گونه ساخت و پیشرفت پروژه‌ای را در بر نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در دولت گذشته ما بیش از 40 هزار تخت بیمارستانی در دست احداث داشتیم که 16 هزار تخت آن به بهره‌برداری رسید و مابقی آن در میانه راه تحویل دولت یازدهم شد که هم اکنون وزیر محترم با افتتاح این تخت‌ها بدون ذکر زحمات دولت‌های گذشته تمامی افتخارات ‌آن را به نام دولت آقای روحانی ثبت می‌کند. 

وزیر سابق بهداشت با اشاره به نیمه‌تمام ماندن برخی از پروژه‌های دولت گذشته، گفت: بنده بیمارستانی را می‌شناسم که در مراحل پایانی دولت یازدهم از آن بازدید داشتم و هنوز افتتاح نشده و از این گونه پروژه‌های عمرانی در این دولت بسیار دیده می‌شود. البته با توجه به عنایاتی که مجلس به دولت یازدهم داشت و با بودجه‌هایی که به بخش بهداشت و درمان سرازیر شد تکمیل و افتتاح و پیشرفت‌های بهداشتی دور از انتظار و نظر نیست و طبیعتاً باید صورت بگیرد البته اگر این بودجه‌ها در مسیر قانونی و صحیح قرار می‌گرفت مردم می‌توانستند شهد شیرین طرح تحول سلامت را بچشند که متأسفانه با عدم مدیریت در این حوزه با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستیم.

طریقت منفرد ادامه داد: علیرغم اینکه اعتبارات مالی تأمین شده برای طرح تحول سلامت از صندوق بیت‌المال در مقایسه با دوره‌های گذشته سه برابر افزایش داشته است اما بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها در سایه‌ای از ابهام به سر می‌برد.

وی با اشاره به کاهش میزان پرداختی از جیب مردم، گفت: در رابطه با کاهش پرداخت مردم در بخش بستری باید توجه داشت که متوسط هزینه یک فرد بیمار نسبت به فروردین 93، 2.5 تا 3 برابر افزایش داشته است.

وزیر سابق بهداشت افزود: این پول را مردم غیرمستقیم از جیب پرداخت می‌کنند بدین صورت که در بخش سرپایی طبق آمار 20 سال گذشته 80 درصد خدمات از بخش خصوصی دریافت می‌شود و تنها 20 درصد آن توسط بخش دولتی پوشش داده می‌شود، حال باید پرسید بخش خصوصی که تحت پوشش طرح تحول نیست و تعرفه‌ها در آن همانند بخش دولتی چند صد درصد افزایش پیدا کرده و مردم مجبور هستند تمام هزینه‌های این بخش را خودشان از جیب پرداخت کنند.

طریقت منفرد بیان داشت: حال این سؤال مطرح می‌شود که استفاده‌کنندگان از بخش خصوصی چه کسانی هستند آیا این تعداد بی‌شمار از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز خصوصی که در سطح شهرها قرار دارند مورد استفاده بخش عمده‌ای از مردم قرار نمی‌گیرند؟ و آیا خدمت‌گیرندگان از بخش خصوصی باید هزینه‌های چند صد برابری طرح تحول سلامت را از جیب پرداخت کنند؟ 

وی در پایان گفت: مسئولان دولت یازدهم به جای سیاه‌نمایی و فرافکنی بهتر است به شفاف‌سازی و رفع ابهامات موجود در طرح تحول سلامت و عملکرد دولت یازدهم روی بیاورد.

[ سه شنبه 95/5/5 ] [ 11:41 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 4392140