NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
طبق اسناد محرمانه، صندوق «پلاوشرز» که نقش مهمی در قبولاندن برجام به افکار عمومی آمریکا داشته است، از بنیاد «جورج سوروس» 750 هزار دلار برای تأمین بودجه پروژه قبولاندن برجام به کنگره و افکار عمومی آمریکا درخواست کرده است.
به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی «واشنگتن‌ فری بیکن» گزارش داد که طبق اسناد فاش شده، صندوق «پلاوشرز»، یک سازمان لیبرال که مقامات ارشد کاخ سفید آن را معمار اصلی کمپین دولت اوباما برای پیش‌برد برجام می‌دانند، از «بنیادهای جامعه باز» سوروس درخواست 750 هزار دلار  پول نقد کرده‌ است تا با «کارشناسان و اعتباربخش‌های» دیپلماسی دولت اوباما تسویه‌ حساب کند.

طبق طرح بودجه تحت عنوان «دفاع از دیپلماسی ایران»، صندوق پلاوشرز چنین بودجه‌ای را از بنیاد تحت حمایت سوروس درخواست کرده است.

این اسناد در ارتباط با درخواست بودجه صندوق پلاوشرز از بنیاد سوروس مربوط به مارس 2015 است که بعنوان بخشی از برنامه افشای اسناد گسترده به صورت آنلاین فاش شد و تلاش‌های سوروس برای تأمین بودجه شبکه گسترده‌ای از موسسات غیرانتفاعی لیبرال و گروههای سیاسی را فاش کرده است.

واشنگتن فری بیکن در گزارش خود اشاره کرده است که افشای اسناد جدید در خصوص درخواست بودجه صندوق پلاوشرز از بنیاد تحت حمایت سوروس برای کمپین حمایت از برجام در واقع مهر تأییدی بر تلاش‌های پشت پرده کاخ سفید و همپیمانان آن برای ایجاد «اتاق پژواک» به منظور برانگیختن حمایت افکار عمومی از برجام می‌باشد.

خردادماه سال جاری میلادی، صندوق «پلاوشرز» در گزارش سالانه خود افشا کرد که صد هزار دلار به رادیو عمومی ملی آمریکا برای پخش گزارش توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) داده است.

کاخ سفید صندوق پلاوشرز را  به عنوان جانشینان‌ کلیدی در  قبولاندن برجام معرفی کرده است و این صندوق به لابی صهیونیستی «جی استریت» در آمریکا 576 هزار و 500 دلار داده بودند که از توافق هسته‌ای ایران حمایت کنند.

فری بیکن ادامه داد که پلاوشرز به منظور یکپارچه کردن شبکه حامی ایران خود و همچنین همراستا کردن بقیه در حمایت از برجام، درخواست 750 هزار دلار از بنیاد سوروس کرده است.

طبق اسناد فاش شده، اقدامات پلاوشرز شامل «گسترش و هماهنگی بهتر چرخه کارشناسان و اعتباربخش‌‌هایی می‌شد که از دیپلماسی حمایت می‌کردند و این کارشناسان و افراد شامل شخصیت‌های برجسته آمریکایی، اروپایی، ارتش اسرائیل و شخصیت‌های دیپلماتیک و همچنین رهبران حقوق بشر و جامعه مدنی ایران می‌شد».

پلاوشرز ابراز نگرانی کرده بود که مخالفان برجام قبل از آنکه دولت آمریکا بتواند به یک توافق نهایی هسته‌ای با ایران دست پیدا کند، مذاکرات را خراب می‌کنند.

صندوق پلاوشرز در صدد بوده است با استفاده از این مبلغ درخواستی، دسترسی کارشناسان به رسانه‌های اجتماعی و جریان اصلی را تسهیل بخشد و دیگر تلاش‌های عمومی و خصوصی برای تشکیل مباحثاتی در حمایت از برجام و تدام دیپلماسی را ساده‌تر کند.

وظیفه اصلی پلاوشرز، «ایجاد یک جهان ایمن و امن از طریق توسعه و سرمایه‌گذاری روی طرح‌هایی به منظور کاهش و در نهایت از بین بردن ذخایر هسته‌ای جهان» است اما نقش پشت پرده آن در حمایت از برجام در ماه جاری میلادی بعد از اظهارات جنجالی «بن رودز» یکی از مشاوران ارشد سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا مشخص شد.

در مقاله نیویورک‌تایمز، رودز توصیف کرد که چگونه دولت اوباما با سازمانهای غیردولتی، کارشناسان هسته‌ای و حتی خبرنگاران برای قبولاندن برجام همکاری می‌کردند.

رودز گفت: «ما یک اتاق پژواک ایجاد کرده بودیم. گروههای خارجی همچون پلاوشرز» به اجرای موثر پیام دولت اوباما درباره برجام کمک کردند.

این مقاله موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان را برانگیخت وسبب شده آنها اعلام کنند کاخ سفید مردم آمریکا را درباره برجام گمراه کرده است.

گزارش سالانه 33 صفحه‌ای پلاوشرز، لیستی از گروههایی را نشان می‌دهد که پلاوشرز به آنها پول داده است.

طبق این گزارش، انجمن کنترل تسلیحات، 282 هزار و 500 دلار دریافت کرده است، موسسه بروکینگز، 225 هزار دلار، شورای آتلانتیک 182 هزار و 500 دلار دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، این مؤسسات این پول را برای تحلیل‌های مرتبط با ایران، جلسات توجیهی و تعامل با رسانه‌ها و کار بر روی ایران غیر هسته‌ای دریافت کرده‌اند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا نیز بیش از 281 هزار دلار دریافت کرده است، دانشگاه پرینستون نیز 70 هزار دلار برای حمایت از تحلیل‌‌های «سید حسین موسویان» سفیر سابق ایران و سخنگوی هسته‌ای ایران، انتشارات و تعامل با سیاستمداران در خصوص طیفی از موضوعات مربوط به راه‌حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران دریافت کرده بود.

این گزارش سال 2015 که اخیراً  آنلاین منتشر شده است، می‌افزاید که پلاوشرز همچنین به رادیو عمومی ملی آمریکا مبلغی را پرداخت کرده بود تا گزارش‌هایی درباره امنیت ملی آمریکا منتشر کند که این گزارش‌ها بر موضوعات سیاست و بودجه تسلیحات هسته‌ای آمریکا، برنامه هسته‌ای ایران، موضوعات بین‌المللی امنیت هسته‌ای و سیاست آمریکا در قبال امنیت هسته‌ای تأکید کند.

طبق این گزارش، نه بنیادهای جامعه باز و نه صندوق پلاوشرز در خصوص این گزارش هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده‌اند.
منبع: فارس

[ پنج شنبه 95/5/28 ] [ 10:58 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 441
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392781