NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

به دنبال صدور رای دادگاه درباره انحلال احزاب مجاهدین و مشارکت، چالش جدیدی گریبان اعضای این دو حزب منحل شده را گرفته و منجر به برزو اختلافات جدی در میان آنان شده است.

به گزارش شبکه ایران، پس از آنکه انحلال مجاهدین و مشارکت به دلیل ساختارشکنی ها و نقش آفرینی بارز آنان در فتنه 88 برای سران این دو حزب قطعی شد، آنان تصمیم گرفتند که به شیوه روزنامه های زنجیره ای دوران اصلاحات، اعضای مجاهدین و مشارکت را در در قالب یک حزب همسوی دیگر ساماندهی کنند.

پس از بحث و بررسی هایی که با حضور اعضای این دو حزب صورت می گیرد، حزب اعتمادملی به عنوان گزینه ای مطلوب برای تلفیق اعضای حزب مجاهدین و مشارکت انتخاب می شود.

شکوری راد، از اعضای حزب مشارکت برای پیگیری این موضوع با دبیر کل حزب اعتمادملی وارد مذاکره می شود.

مهدی کروبی که خود از سال گذشته به عنوان یکی از مخالفان جمهوری اسلامی معروف شده، هر چند در ابتدا به ادغام نیروهای این دو حزب منحل شده و حزب متبوع خود راضی می شود اما پس از شنیدن شروط شکوری راد، از اساس با این اقدام مخالفت می کند. درباره جزئیات این شروط خبری منتشر نشده است.

به دنبال ناامیدی سران احزاب منحل شده مجاهدین و مشارکت از راضی کردن کروبی، آنان به سراغ "بنیاد ایرانیان" محمدرضا عارف، معاون رئیس دولت اصلاحات، می روند؛ اما او هم از پذیرش پیشنهاد مذکور عذرخواهی می کند.

مخالفت کروبی و عارف با درخواست سران مجاهدین و مشارکت، اختلاف جدی و جدیدی را در میان این دو حزب کلید زده است.

بر این اساس، سران سازمان مجاهدین که راهی جز گردن نهادن به رای دادگاه درباره انحلال را در دسترس ندانسته اند، در جلسات پنهانی خود عنوان کرده اند که این حزب به واسطه سابقه طولانی و نقش آفرینی اش در دهه های گذشته، نباید از صحنه سیاسی حذف شود. آنان تنها احتمال زنده ماندن سازمان مجاهدین را فدا شدن حزب مشارکت اعلام می کنند.

اما آگاهی سران مشارکت از این موضوع واکنش تند و منفی آنان علیه سازمان مجاهدین را به دنبال داشته و اختلافاتی جدی را در میان این دو حزب منحل شده بوجود آورده است.


[ پنج شنبه 89/8/6 ] [ 7:47 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 223
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4404115