NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از حضور پر شور اقشار مختلف مردم قم در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سفر ایشان را سفری پر خیر و برکت دانست و سخنان رهبری را بسیار شیوا و رسا ارزیابی کرد.به گزارش جهان و به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد سفر مقام معظم رهبری به این استان را سفری با خیر و برکت و همراه با دستاوردهای فراوان توصیف کرد.
وی با تجلیل از حضور با شکوه و پرشور اقشار مختلف مردم در استقبال از رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: سخنانی که مقام معظم رهبری در این سفر و دیدارهای مختلف ایراد کردند سخنانی بسیار متین آگاهی بخش و حاکی از تسلط فوق العاده ایشان بر اوضاع زمان و نقشه های دشمنان و همچنین بیان بصیرت در مقابل فتنه ها و تبیین نقش علما و حوزه های علمیه بود.
این مرجع تقلید تاکید کرد: بیاناتی که حضرت آیت الله خامنه ای در این سفر مهم ایراد کردند به قدری شیوا و رسا بود که همه اقشار مختلف آن را متوجه می شدند، در مجموع سفر ایشان بسیار پر برکت بود و این نعمتی بزرگ است که خداوند تبارک و تعالی به ما داده و باید قدردان آن باشیم.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه، شهر مقدس قم دارای جایگاهی ممتاز و برجسته دانست و تاکید کرد: حوزه علمیه مقدسه قم نیز دارای نقش مهم سیاسی در تقویت نظام است و علمای زیادی از این حوزه برخواستند.
وی بیان داشت: حوزه علمیه قم دارای جایگاه ممتازی است چرا که امام راحل و مقام معظم رهبری هر دو فرزاندان این حوزه هستند، فرزند حوزه بودن افتخاری بزرگ است.
این مرجع تقلید یاد آور شد: چندی پیش که خواستند به حضرت آیت الله خامنه ای مدرک دکتری بدهند ایشان نپذیرفتند و گفتند من طلبه هستم و طلبگی بزرگترین افتخار است.
وی ادامه داد: سفر حضرت آیت الله خامنه ای به شهر مقدس قم سفری بسیار پر اهمیت و با برکت بود و با توجه به جایگاه حوزه های علمیه که خواستگاه علما و نظام بوده است این سفر را می توان در ابعاد مختلف مهم ارزیابی کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: یکی از سئوال هایی که خیلی از ما پرسیده شد این بود که این استقبال چه ضرورتی دارد، بعضی ها با استناد به برخی از کلمات قصار امام علی در نهج البلاغه گفته اند حضرت علی این گونه استقبال ها را نهی کرده است در حالی که در سفری که امام علی (ع) به شام برای جنگ صفین داشتند و عده ای از آن استقبال کردند حضرت فرمودند این استقبال برای چه بود. آنان گفتند این سنت ما برای استقبال از پادشاهان است و حضرت علی این نوع استقبال را نهی کرده است.
این مرجع تقلید اضافه کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص) از مکه به مدینه رفتند و همچنین زمانی که حضرت امام رضا (ع) به خراسان سفر کردند استقبال بسیار پر شوری از ایشان صورت گرفت و مردم ایران نیز همواره مردمانی ولایی بوده اند.
این مرجع تقلیدگفت: استقبال از ولایت و ولی فقیه و تکریم ایشان بسیار خوب است و مسافرت حضرت آیت الله خامنه ای به شهر مقدس قم نیز سفری با برکت بود.

[ پنج شنبه 89/8/6 ] [ 7:58 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 164
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401378