NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

خبرنامه دانشجویان ایران: یک سایت اصلاح طلب در اقدامی مشکوک برتری حجاب چادر بر مانتو را نامعقول دانست.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، در حالیکه تمام مراجع ضمن مشروع دانستن پوشش مانتو بر برتری حجاب چادر تأکید ویژه دارند، سایت اصلاح طلب "عصر ایران" برتری حجاب چادر را نامعقول دانست.

این سایت که در حوادث فتنه پارسال با سکوت در برابر اقدامات قانون شکنانه مدعیان دروغین تقلب و بعضا همراهیهای منافقانه با آنان به مرجعی برای رسانه های معاند تبدیل شده بود، مدتی است که چهره عدالت طلب و قانونگرا به خود گرفته است.عصر ایران"، خصوصا در مورد مسأله حجاب در برابر تذکر منتقدین دلسوز به فرافکنی میپردازد.

پس از آنکه بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در همایش بسیج و رسانه در مشهد سخنرانی کرد، برخی از رسانه های دوپهلو اقدام به انتشار سخنان وی با تیتری جعلی و غیرحرفه ای کردند.

"عصر ایران" در خبری با عنوان "کت و شلوار بیژن نوباوه ایرانی است، مانتوی خانم ها غربی!" در واکنش به سخنان نوباوه نوشت: «آقای نوباوه! اگر روشهای سایه-چشمی شما و همفکرانتان جواب داده بود که الان خاطر عاطر سرکار مکدر نبود و فریاد بر نمی آوردید که ایها الناس ببینید چه خبر است؟» این خبر باعث شد تا بیژن نوباوه جوابیه ای به این سایت ارسال کند.

"عصر ایران" با درج این خبر ضمن اذعان به شرعی و قانونی بودن حجاب در ذیل آن نوشت: «آیا سخنانی این چنینی که از آن بوی تفکیک زنان به چادری و غیرچادری و برتری دادن یکی بر دیگری می آید ، عاقلانه است؟ آیا اصل مشکل بدحجابی در کشور حل شد و فقط این دعوا مانده که خانم ها چادر سر کنند یا مانتو بپوشند؟

تمسخر زیرکانه منتقدین مسأله بدحجابی در لوای این عناوین که "این وضعیت امروز محصول همان برخوردهای دیروز است!" و "مگر مساله حجاب مسأله اصلی مملکت است؟" و نشان دادن منتقدین بد حجابی به عنوان "کسانی که در برابر ریا و دروغ و فسادهای مالی و مدیریتی دیگر ساکت هستند" از دیگر موضعگیریهای منافقانه این سایت است که در چند ماهه اخیر به یک رویه تبدیل شده است.

پیش از این نیز پایگاه خبری "جهان" درباره مواضع جهت دار "عصر ایران" نوشته بود:

«یک سایت خبری که چندی پیش با تحریف سخنان استاد رحیم پور ازغدی، خوراک رسانه های ضدانقلاب را برای توهین به جمهوری اسلامی و این استاد بزرگوار فراهم کرده بود، مدتی است به شکل سوال برانگیزی مبادرت به انتشار اخبار ضد امنیت و مصالح ملی می کند.

گرچه هر رسانه ای مختار است که در حوزه علاقه و گرایش و دغدغه های اجتماعی و رسانه ای خود فعالیت کند،اما این دلیل نمی شود که مصالح و منافع ملی نظام مورد بی توجهی قرار گیرد.

متاسفانه این سایت خبری در انتشار اخبار ترجمه ای نه تنها رعایت مصالح و واقعیت ها را نمی کند بلکه در انتشار اخبار خارجی نیز گزینشی عمل کرده و در حالی که بسیاری از رسانه های خارجی علیه سیاست های خصمانه اروپا و آمریکا موضع گیری کرده و در همراهی با مواضع ایران، تحلیل و خبر می دهند، اما هیچ یک از آنها در این سایت خبری دیده نمی شود.»

البته به نظر می رسد گاف گیری و دعوای الفاظ در "عصر ایران" مسبوق به سابقه است تا جائیکه این سایت خبری در ایام فتنه در حالیکه در برابر تهمت‌های ناروا به نظام با سکوت رسانه‌ای در تایید اتهاماتی چون تجاوز جنسی مطرح شده از سوی نفر پنجم انتخابات دهم ریاست جمهوری، مهدی کروبی، فعال بود تلاش داشت تا با خبرپراکنی در خصوص مقالات منتشره در دفاع از نظام، به تمسخر نویسندگان این مقالات بپردازد.

این سایت اصلاح طلب در دفاعی آشکار از مهدی کروبی جائیکه وی نظام را به تجاوز جنسی متهم می کرد با تخطئه کردن مقاله حسین شریعتمداری، به جای پاسخ به اتهامات واهی کروبی نوشته بود: «معلوم نیست در فاز دیگر نوشته های آقای مدیر مسئول کیهان 13 میلیون رای دهنده به آقای موسوی یا حتی 600هزار رای دهنده به آقای رضایی هم با عناوینی مشابه مورد توهین قرار بگیرند»


[ پنج شنبه 89/8/27 ] [ 10:18 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 568
بازدید دیروز: 353
کل بازدیدها: 4400956