NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

ناتو قصد دارد برای فرونشاندن خشم ترکیه در اجلاس روز جمعه از معرفی ایران به عنوان یک تهدید موشکی برای کشورهای عضو این پیمان، صرف نظر کند.
 در پی مخالفت شدید ترکیه با معرفی ایران به عنوان " تهدید موشکی" از سوی کشورهای عضو پیمان ناتو اعضای این پیمان برای جلب همکاری ترکیه در خصوص ایجاد سپر موشکی مشترک و فرونشاندن خشم ترکیه قصد دارند در اجلاس فردا از معرفی ایران به عنوان" تهدید" صرف نظر کنند.
سران28 کشور عضو ناتو در اجلاس روز جمعه خود نگران هستند که مخالفت ترکیه با استقرار سپر موشکی تبدیل به نوعی اختلاف بین اعضای این پیمان شود.
ترکیه پیش تر در خصوص معرفی ایران به عنوان "تهدید" به اعضای ناتو هشدار داده و گفته بود هرگز با این نظر ناتو موافقت نخواهد کرد زیرا این امر موجب کاهش نفوذ منطقه ای ترکیه خواهد شد.
مصاحبه"راسموسن" دبیر کل ناتو با "فایننشال تایمز" نشان داد که ناتو به خواست ترکیه تن داده و نیازی نمی بیند که ایران را به عنوان "تهدید" معرفی کند.
 "راسموسن" در این خصوص گفت: ناتو قصد ندارد در اجلاس لیسبون از کشوری به عنوان تهدید نام ببرد زیرا که بیش از 30 کشور در جهان وجود دارند که خاک ما در تیر رس موشک هایشان است.
ناتو امیدوار است با حذف نام ایران به عنوان یک تهدید در اجلاس آتی خود بتواند موافقت ترکیه را با ایجاد سیستم دفاع موشکی جلب کند؛ اما در عین حال از دیگر نگرانی های ناتو، مقاومت ترکیه در برابر استقرار سیستم مذکور در خاک ترکیه است.


[ شنبه 89/8/29 ] [ 8:30 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 621
بازدید دیروز: 353
کل بازدیدها: 4401009