NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

حسین باستانی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب فراری که با پیوستن به حلقه لندن، برای اربابان انگلیسی خود در "بی‌بی‌سی فارسی" خوش رقصی می‌کند، شب گذشته و در برنامه خبری "60 دقیقه" از این تلویزیون و در گفت‌و‌گو با "ناجیه غلامی"، مجری این شبکه به بررسی و تفسیر یادداشت منتشر شده از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سال‌روز پنجم آذر و تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) پرداخت.
این تازه بخشی از رپرتاژ بی‌بی‌سی برای هاشمی رفسنجانی و بیانیه‌اش به مناسبت روز بسیج بود؛ به طوری که این شبکه خبری روز گذشته و هر چند دقیقه یک‌بار علاوه بر بخش‌های خبری خود مانند "سرخط خبرها"، در زیرنویس خبری‌اش هم این عبارت را که «اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران می‌گوید که بسیج باید یک نیروی مردمی بماند تا در چشم همه گروهها محترم باشد» پخش می‌کرد.

یادداشت آقای هاشمی روز گذشته و در وب سایت شخصی‌اش منتشر شد که خبرگزاری‌ها و برخی از شبکه‌های خبری هم متن یادداشت فوق را منتشر کردند.

اما به راستی اپوزیسیون خارج نشین، مخصوصاً حلقه لندن چه اهدافی را از رپرتاژ برای یادداشت بیانیه‌مانند اخیر هاشمی رفسنجانی دنبال می‌کنند؟
برای یافتن پاسخ این سوال، توجه به چند نکته حائز اهمیت است.1- آنچه که در این یاداشت باب میل "بی بی‌سی فارسی" و اپوزیسیون لندن‌نشین واقع شده بود، تاکید شخص آقای هاشمی بر «مردمی باقی ماندن بسیج و دوری از مشارکت در تصمیم‌گیری‌های حزبی و سیاسی» است. آقای هاشمی با ذکر این جمله در بیانیه خود، ناخودآگاه اتهامات رسانه‌های غربی علیه بسیج و نقش آن در دفع فتنه سال گذشته را تداعی می‌کرد. در واقع، به جای این‌که هاشمی از جوانان بسیجی به خاطر جان بر کف نهادن آن‌ها در مقابله با اغتشاشگران قدردانی کند، با این کار آن‌ها را مورد شماتت قرار داد و این باعث خرسندی شدید سران بی‌بی‌سی فارسی شده بود.

2- حسین باستانی در بخشی از به اصطلاح تفسیر خود از یادداشت اخیر هاشمی، رسماً ارادت خود را به آقای هاشمی، به خاطر چنین بیانیه "شجاعانه‌ای" ابراز کرد و انتشار مطالب آرشیوی شخصی هاشمی رفسنجانی به همراه متن سخنرانی نماز جمعه 26 تیرماه که در آن خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده بود، به همراه آرشیو عکس‌های اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری را ترفندهای "زیرکانه" رئیس مجمع تشخیص برای نشان دادن جایگاه ویژه‌اش در میان منتقدان اصلی مسئولان نظام و دولت عنوان و تاکید کرد که «دارد یک بازی حساب شده با این حرکات صورت می‌گیرد.»

3- این روزنامه‌نگار فراری در ادامه تفسیر خود در پاسخ به این سوال مجری برنامه که «آقای رفسنجانی گفته افراط و تفریط بسیجیان را به گمراهی می‌کشاند، آقای رفسنجانی بسیجیان ایران را از چه چیزی بر حذر می‌دارد؟» چنین پاسخ داد که "نگرانی‌های" آقای هاشمی ناظر به نقشی است که بسیج در چند انتخابات گذشته ایفا کرده، همان چیزی که آقای هاشمی بعد از انتخابات نهم گفت که از آن به خدا پناه می‌برد.
البته این اظهارنظر کارشناس بی‌بی‌سی در مورد نگرانی آقای هاشمی موضوعی است که مردم ایران به خوبی از آن آگاهی دارند. چون آقای هاشمی هر از چندگاهی، نگرانی‌هایی را ابراز می‌کند که بیشتر رنگ و بوی حزبی و شخصی دارد تا این‌که بخواهد برگرفته از نگرانی‌های ملی باشد.

کارشناسان معتقدند که در واکنش به اظهارنظرهایی مشابه اظهارات این روزنامه‌نگار فراری که برای دفاع از اندیشه‌های رئیس مجمع تشخیص سینه سپر کرده، توجه به این نکته ضروی است که حضور بالای 80 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم و رای 24 میلیونی آنها به دکتر احمدی‌نژاد، شاهدی بر این مهم است که مردم ایران خود، حاکمانشان را انتخاب می‌کنند و بسیج هم به دستور رهبر کبیر انقلاب به عنوان یک نیروی مردمی تا آنجا که در توان داشته باشد با بصیرتی که مورد تائید رهبر فرزانه انقلاب است تصمیم‌گیری صحیح انجام داده و «به موقع عمل می‌کند».

البته باستانی در تفسیر جالب خود به این نکته نیز اشاره‌ای نکرد که در جریان فتنه سال گذشته و مهار آن توسط همین نیروی مردمی، بیشترین خسارات و تلفات را همین بسیجیان متحمل شدند و اگر شجاعت و جدیت بسیج برای مبارزه با اغتشاشگران نبود، جان بسیاری از شهروندان به‌خصوص در جریان حمله آشوبگران به یک انبار سلاح در جریان تظاهرات اغتشاشگران، در معرض خطر قرار می‌گرفت.

4 – این روزنامه‌نگار به اصطلاح روشنفکر اصلاح‌طلب، همچنین با منتسب کردن نظریاتی به امام خمینی و دفاع از آن‌ها! اظهارنظر کرد: در ایران طیفی مثل هاشمی و اطرافیان او به نقش بسیجی که در آرمان‌های امام خمینی(ره) وجود دارد، اعتقاد دارند! و طیفی دیگر شامل رهبر انقلاب و اطرافیان ایشان به بسیج چنان اجر و قربی می‌دهند که نقش اخیر آنها را در خاموش کردن آتش فتنه پس از انتخابات مثبت ارزیابی می‌کنند و با تاکید بر افزایش بصیرت و آگاهی، از آنها می‌خواهند که با پیشه گرفتن تقوای الهی به موقع عمل کنند.
این اظهارنظر در حالی است که امام خمینی سال‌ها پیش در رهنمودهایی ارزنده و در موقعیتی مشابه با فتنه سال گذشته که فیلم این اظهارات بارها از تلویزیون پخش شد، از لزوم حضور بسیج برای برخورد جدی و سلبی جوانان بسیجی با فتنه‌گران خبر دادند.
این مسئله نشان می‌دهد که رویکرد رهبر انقلاب به بسیج و کارکردهای آن، با رویکرد امام خمینی(ره) بسیار منطبق‌تر است. 

باستانی در کمال خرسندی، از این سخن هاشمی که نقش بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در زمان امام خمینی(ره) مطلوب‌تر از نقشی است که بسیجیان هم اکنون در ایران به عهده دارند نیز به شدت تمجید کرد.

بهتر است باستانی و همکارانش از این مسئله غافل نشوند که سردادن شعارهایی همچون "بسیجی واقعی، همت بود و باکری" توسط فتنه‌گران و طرفداران آنها، دامی بود برای کشاندن خانواده این شهداء به سمت خودشان تا بتوانند از حمایت علنی خانواده این دو سردار دفاع مقدس به نفع جریان فتنه، سوءاستفاده خود را بکنند گرچه این ترفند نیز با گذشت زمان، تاثیر خود را از دست داد.

جوانان بسیجی همانطور که هیچ وقت نامه بدون سلام آقای هاشمی به رهبر فرزانه انقلاب را که آتش فتنه پس از انتخابات را جرقه زد فراموش نخواهند کرد، بی‌احترامی اغتشاشگران در روز 16 آذر به تمثال رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) را نیز فراموش نمی‌کنند. آن‌ها همانطور که جسارت توهین به مقدسات و رقص و پایکوبی در روز عاشورا را فراموش نخواهند کرد، یادداشت منتسب به آقای هاشمی در روز بسیج را نیز فراموش نخواهند نمود.

 


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 359
کل بازدیدها: 4403615