NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
تعدادی از فعالین تشکل های دانشجویی حامی جریان فتنه دانشگاههای تهران با یوسف صانعی دیدار کردند.
اخیراً تعدادی از فعالین تشکل های دانشجویی حامی جریان فتنه دانشگاههای تهران در سفر به شهرستان قم با مراجعه به دفتر آقای یوسف صانعی با وی دیدار که نامبرده پیرامون ضرورت آزادی بیان و فواید آن برای جامعه و نحوه چگونگی غیبت از ظالم و ظالمین سخنرانی نموده است.

به گزارش جوان آنلاین صانعی با اعلام اینکه انتقاد از ظلم و ظالمین غیبت محسوب نمی شود و حرام نیست گفت : «انتقادی غیبت محسوب می شود که برای اغراض شخصیه باشد اما اگر کسی با عمل و کلامش دارد آبروی اسلام و کشور را می برد اینجا انتقاد کردن غیبت محسوب نمی شود و حرام نیست» .
مشارالیه در ادامه سخنانش با اشاره به ضرورت آزادی بیان و عقیده و فواید آن برای جامعه اظهار داشت :
« در بیان علما در تفسیر آیه شریف (لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم)اختلاف است که دایره فریادکردن ظلم و ظالم و دفاع از مظلومیت ستمدیده تا کجاست. آیا جوار این فریاد زدن عمومی است یا فقط در نزد قاضی صالح است؟ در این رابطه شیخ اعظم انصاری (اعلی ا... مقامه) به نکته ظریفی اشاره میکند و می گوید : اگر کسی بگوید انتقاد از ظلم ظالم نزد هر کسی مانعی ندارد، نمی شود گفت که سخن گزافی است . بعد می افزاید اگر اسلام این را اجازاه داد شاید دلیلش این باشد که عقده ها باز بشود، چراکه بازشدن عقده حداقل فایده اش این است که فشارهای روحی و عصبی کاهش می یابد . امروز یکی از اشکالاتی که به حکومت های ظالم وارد است . این است که مانع آزادی بیان افراد می شوند و سبب ایجاد عقده در افراد می گردند. البته نگرانی آن جایی است که این عقده ها اگر متراکم بشود ، به حد انفجار خواهد رسید و دیگر هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد» .
وی با بزرگ نمایی برخی از مشکلات موجود درجامعه گفت: «امروز عده ای به جای حل مشکلات اقتصادی ، معیشتی، سیاسی و ناهنجاری اجتماعی، فقر و اعتیاد هر روز به دنبال یک سوژه و بهانه برای انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی و اساسی جامعه اند.»

 


[ دوشنبه 89/9/15 ] [ 7:53 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 785
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4405491