NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
دانش > نجوم  - دوربین تیزبین نصب شده بر روی مدارگرد شناسایی مریخ ناسا، تصاویر حیرت‌انگیزی از سطح سیاره سرخ ارسال کرده است. در این تصاویر تپه‌های شنی رنگارنگ، یخ‌های قطبی و چشم‌اندازهای سنگلاخی که از فضا قابل رویت است، مشاهده می‌شود. به گزارش اسپیس فلایت‌ناو، این تصاویر توسط دوربین تصویربرداری آزمایش‌های علمی با کیفیت بالای ناسا، یا به اختصار HiRISE گرفته شده است که توسط محققین دانشگاه آریزونا ساخته و هدایت می‌شود. این دوربین قادر است تصاویر واضحی را با قدرت تفکیک 30 سانتی‌متر، از ارتفاع 300 متری سطح مریخ تهیه کند.سیاره سرخ
سیاره سرخ
این تصویر نشان دهنده بافت سطح مریخ، در کلاهک رسوبی قطب جنوب سیاره است. هنگام گرفتن این تصویر، کلاهک قطبی با دی‌اکسید کربن منجمد پوشیده شده بود.
سیاره سرخ
در این تصویر یک تپه شنی پوشیده از یخ در دهانه آتشفشان ریچاردسون مشاهده می‌شود.
سیاره سرخ
در این تصویر آبراه‌های منشعب از بالای یک تپه واقع در منطقه گرگونام (Gorgonum) مریخ دیده می‌شود. این منطقه شامل عوارض طبیعی آشفته‌ای است که در نیمکره جنوبی مریخ قرار دارد.
سیاره سرخ
این تصویر دوربین HiRISE، مربوط به گودالی است که از برخورد یک شهاب‌سنگ ایجاد شده است. بیرون‌زدگی صخره‌های شکسته‌ به خوبی در کف این گودال مشاهده می‌شود.
سیاره سرخ
شیب تند این فلات بخشی از یک سیستم آبراهه طولانی است که Kasei Valles نامیده می‌شود. این آبراهه حدود 1300 متر عمق دارد که تنها با دره‌های عمیق گراند کانیون در ایالات متحده قابل مقایسه است.
سیاره سرخ
تصویری از محل یک برخورد باستانی در کوهستان‌های جنوبی مریخ، که پوشیده از سنگ‌های فرسایش یافته است. فرسایش این سنگ‌ها از عمر بسیار زیاد این دهانه حکایت دارد.

[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 10:13 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 4392212