NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

به بهانه اولین سالگشت درگذشت حسینعلی منتظری مراسمی با حضور حسن یوسفی ‌اشکوری، از حامیان فتنه در پاریس برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل 598، در این برنامه که با عنوان یادبود مرحوم منتظری برگزار گردید توهین معروف این چهره  به اصل ولایت فقیه در 13 رجب سال 76 و بخش هایی از فیلم تشییع جنازه وی که منجر به اهانت به ساحت کریمه اهل بیت(س) در قم گردید، پخش گردید.اشکوری که قبلا در لباس روحانیت و پس از شرکت در کنفرانس ننگین برلین و به اتهام فساد اخلاقی و فعالیت های تبلیغی علیه نظام به زندان و خلع لباس محکوم شده و هم اکنون با کاپشن و شلوار در محافل ضد انقلاب در خارج از کشور شرکت می کند. که با ارائه سخنانی در این مراسم، به تحلیل "رابطه روحانیت با جنبش سبز" پرداخت.

این همفکر گروهک ملی – مذهبی که در مورد خصوصیات منتظری سخن می گفت، به این مطلب اشاره نمود که "ایشان در برخی موارد، به خطاهای گذشته نیز اعتراف کردند. به طور مثال می‌توان از مساله گروگان‌گیری سفارت آمریکا در سال 58 نام برد." این مطلب در حالیاز سوی این عنصر خود فروخته عنوان شد که حماسه 13 آبان، نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی بود، و شکست بزرگی به آمریکا وارد گردید؛ به طوری که امام خمینی(ره) فرمودند: «انقلاب دوم صورت گرفت».

وی با طرح یک سئوال سخنان خود را اینگونه ادامه داد: "با علما و نهاد روحانیت چه باید کرد؟ نقش روحانیون در جنبش سبزچیست و حضور آن‌ها در این جنبش مثبت است یا منفی؟

اشکوری این سئوال را با توجه به سوابق بیش از صد ساله ایرانیان برای رسیدن به دموکراسی، "مهم" توصیف کرد، و عنوان کرد که هرگز این مشکل و معضل – حتی در زمان مشروطه -  حل نشده  و پس از انقلاب سال 57، چه بسا بیشتر هم شده است: "....اکثریت مردم ایران مذهبی هستند و وقتی دین وجود دارد، روحانیت هم هست. ممکن است نیروهای دموکراسی‌خواه ایرانی بگویند در ایران دموکراتیک با روحانیت کاری نداریم، اما مشکل دیگری وجود دارد."

این عنصر اپوزسیون با عنوان این موضوع که بزرگترین مشکل بر سر راه جنبش سبز نهاد روحانیت و مرجعیت شیعه می باشد، این مشکل را اینگونه توصیف کرد:  "مشکل این است که روحانیت با دولت کار دارد. ممکن است قبول کنند که در دولت و حکومت نباشند، اما مدعی هستند. داعیه‌دار این هستند که مردم براساس فتواهای مذهبی آنان عمل می‌کنند و دولت هم باید قواعد شرعی را در قانون‌گذاری رعایت کند."

این نویسنده روزنامه های زنجیره ای 2خرداد، با نادیده گرفتن نقش روحانیت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران و توهم این موضوع که در صورت پیروزی جریان فتنه چه برخوردی با روحانیت باید داشت، در سخنان سخیفی عنوان کرد: "از سوی دیگر پذیرفتن روحانیت به همین شکلی که در حال حاضر وجود دارد نیز ممکن و منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر جنبش سبز به جلو برود و پیروز شود، مطمئنا با روحانیت اصطکاک خواهد داشت. مطمئنا در راه رسیدن به ازادی، دموکراسی و ..و به دیوار ستبر علما و روحانیون برخورد خواهیم کرد."

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با روحانیون در سفر قم به ایفای نقش روحانیت در حمایت از انقلاب و پیوند ناگسستنی نظام و حوزه اشاره فرمودند و حوزه را مادر و خواستگاه انقلاب و نظام دانستند.

پیرو فرمایشات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد رسالت روحانیون و حوزه های علمیه، روحانیت بیدار و انقلابی همیشه در صحنه، پس از جریانات فتنه گون سال گذشته اقدام به افشاگری و بالا بردن سطح بصیرت جامعه زده و حتی از چهره گشائی و پرداختن به جریانات و اشخاص قلیل حتی در نهاد روحانیت هم ابائی نداشته است.

 پرداختن به این موضوع توسط افراد فاسدی چون اشکوری که از اخراجیان این نهاد مقدس می باشد، را می توان از علل این دسته از عقده گشائی های شخصی و جریان فتنه از روحانیت انقلابی دانست، که البته ملت شریف ایران در طی بیش سه دهه از عمر مبارک انقلاب اسلامی نشان داده اند که همواره همراه انقلاب و روحانیت بوده است.

لازم به ذکر است که سلسله جلساتی با سخنرانی اشکوری در شهرهای مختلف در کشورهای اروپائی که پاتوق ضد انقلاب بوده، برگزار می گردد که به موضوع "رابطه روحانیت با جنبش سبز" می پردازد که با استقبال اندکی  مواجه گردیده است.

 


[ دوشنبه 89/9/29 ] [ 7:39 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 4399959