NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
فاطمه آلیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با رجانیوز:
چرا فریب‌خوردگان محاکمه شدند اما مهدی هاشمی فرمانده اخلال‌گران نه/ محاکمه فائزه هاشمی، حداقل انتظار است

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأیید این مطلب که همه متهمین قضایی پس از گذشت زمان مقرر از تاریخ احضار باید در دادگاه حاضر شوند، گفت: اگر هر متهمی در مدت مقرر در دادگاه حاضر نشد، باید حکم جلب او صادر شود و باز هم اگر نتوانستند او را پیدا کنند، باید دادگاه به‌صورت غیابی تشکیل شود و حکم صادر کند.
فاطمه آلیا در گفت‌وگو با رجانیوز به پرسش‌هایی در مورد محاکمه غیابی مهدی هاشمی، علت مصونیت فائزه هاشمی، حکم دادگاه مدیرمسئول روزنامه ایران و فتنه آینده پاسخ داد.

آلیا گفت:
یکی از مطالبات اساسی مردم و شعار اسلام و انقلاب، رفتار بر اساس عدالت است. چندین سال محور اصلی خطبه‌های نماز جمعه آقای هاشمی عدالت اجتماعی بود. اکنون فرزند آقای هاشمی متهم است، اگرچه بسیاری که اهل نظر هستند، او را مجرم می‌دانند اما ما بنا را بر این می‌گذاریم که او هم یک متهم مانند سایر متهمین است. روال این است که متهم وقتی احضار می‌شود، در دادگاه حاضر شود و اگر در مهلت قانونی حضور نیافت، روال قانونی طی شود و اگر باز هم تمکین نکرد، غیابا محاکمه شود.
من فکر می‌کنم تا یک مرحله‌ای اگر تحلیلی خوش بینانه داشته باشیم، قوه قضائیه باید حجت را تمام کند. بالاخره مهدی هاشمی متهم است و مثل سایر مردم برابر قانون اساسی حقوقی دارد. همه مردم در برابر قانون یکسان هستند، آقازاده و غیرآقازاده نداریم، رانت و ویژه خواری نباید باشد، به‌ویژه در حوزه قضایی که بحث حیثیت، آبرو، جان و مال مردم در میان است.
با این حال، مردم سئوال می کنند کسانی که فریب آقای هاشمی و تبلیغات مهدی هاشمی را خوردند یا تطمیع شدند یا در ستادهای ایشان تحریک شدند که یک‌سری اقدامات خلاف امنیت عمومی را در جامعه انجام دهند، بعضاً دستگیر و محاکمه شدند اما آیا خود او که در رأس و فرمانده این اخلال‌گران در امنیت ملی بود، باید در کنج امن باشد و تحت حمایت پدرش یا دیگران به بهانه ادامه تحصیل یا پوشش‌های دیگری مانند بازدید از واحدهای دانشگاه آزاد از کشور خارج شود.
جالب ابنجاست که مأمن مهدی هاشمی انگلیس شده است. اغلب گروه‌ها و افرادی که بعد از فتنه با تنفر مردم مواجه شدند و فرار کردند، به دامن استعمار پیر پناه بردند و با شدت و ضعف از حمایت‌های آن برخوردار شدند.
سؤال اینجاست که پدر مهدی هاشمی تا کجا قرار است از او حمایت کند. اقدام قانونی یکی از مطالبات مردم است. کشور ما یک کشور قانون‌مدار است. اتفاقاً سران فتنه، دولت و رقبای خود را به دروغ و قانون‌گریزی متهم می‌کردند. واقعاً اگر قرار است قانون فصل الخطاب باشد، همه باید به قانون تمکین کنند.
انتظار مردم این است که قوه قضاییه با همکاری پلیس بین الملل، مهدی هاشمی را که علی‌رغم متهم بودن به اتهامات سنگین به احضار قضایی بی‌اعتنا است، بازداشت و طبق قانون و عدالت با او رفتار شود، چون همه مردم در برابر قانون با هم برابرند.
آیا نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان ملت خواستار این موضوع هستند؟
بعد از فتنه سال گذشته، حدود 150 نفر از نمایندگان در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواستند این موضوع را در اولویت قرار دهند، چرا که ملت از نمایندگان‌شان مطالبه جدی محاکمه سران فتنه و مرتبطین با آنها را دارند.
ولی ما می‌بینیم در نقطه مقابل، متهمان فراری، شاکی شده‌اند. از روزنامه ایران که ارگان دولت است و سایر رسانه‌های انقلابی شکایت می‌کنند، یعنی جای شاکی و متهم عوض شده است. این روزنامه، بیانیه تشکل‌های دانشجویی را منتشر کرده است اما در کمال تعجب، اینها از خارج از کشور شکایت می‌کنند و در اسرع وقت می‌بینیم که مدیرمسئول روزنامه را که فرزند شهید است، احضار می‌کنند و سریع هم محاکمه می‌کنند و عجیب‌تر اینکه سریع هم حکم هم می‌دهند.
رئیس قوه قضائیه باید سریعآً مداخله کنند، با اینکه قاضی در نظام قضایی استقلال رأی دارد و آزاد است اما بحث نظارت وجود دارد. به هرحال جایی که غیرعادلانه کار می‌شود، خیلی شفاف است. اینجا مداخله رئیس قوه قضائیه لازم است که سریعاً برای لغو این حکم ناعادلانه از اختیارات خود که به ماده 18 معروف است، استفاده کنند تا اعتماد مردم به قوه قضائیه تقویت شود والا این ناعادلانه است که شکایت‌ها علیه مقابله کنندگان با فتنه در نوبت است اما کسی که خودش مجرم و فراری است و مردم می‌خواهند که برگردد و عادلانه و بر اساس قانون محاکمه شود، در جایگاه شاکی می‌نشیند. البته ملت همه موارد را ارزیابی می‌کنند، ما امیدواریم که نقض این حکم و عذرخواهی از مدیرمسئول روزنامه ایران خیلی طول نکشد.
اطلاع دارید که امروز هم خبر احضار با شکایت آقای اکبر هاشمی منتشر شد؟
اینگونه موارد ادامه دارد و واقعاً تبعیض بیّن است که در مملکت کسی به‌خاطر وظایفی که انجام می‌دهد و افشای ویژه‌خواری عده‌ای احضار شود. اگرچه احضار شدن به هرحال مسئله‌ای نیست ولی نکته جالب، محاکمه سریع و صدور حکم است. ممکن است اینها یک‌سری از این اقدامات را شروع کنند، چراکه حضور مردم در 9 دی سال گذشته و نهادینه کردن آن پیام در 9 دی امسال، از جریان فتنه یک مرده سیاسی ساخته است که به نظر می‌آید تمام اعتماد عمومی را نسبت به خود از دست دادند اما امیدوارند از طریق این کارها شاید بتوانند دوباره خود را مطرح کنند.
مهدی هاشمی خارج از کشور است و دستگاه قضایی می‌گوید منتظر ورود او به کشور برای رسیدگی به اتهاماتش است، اما خواهر او یعنی فائزه هاشمی از روز بعد از انتخابات، در تجمع غیرقانونی 25 خرداد میدان آزادی حضور داشت و اظهارات شنیعی علیه رهبری در حاشیه آن مطرح کرد، در تجمع غیرقانونی مقابل صداوسیما که تصاویر آن بارها از سیما پخش شد، حاضر شد و مردم را به ماندن در خیابان‌ها تشویق کرد، در تجمع غیرقانونی 30 خرداد که بعد از نمازجمعه رهبر انقلاب بود، حضور یافت، و همین‌طور در تجمع‌های غیرقانونی بعدی تا حرمت شکنی روز عاشورا. چرا هیچ برخورد و احضاری در قبال این مجرم انجام نمی‌شود؟
سئوال مردم هم همین است که چرا اینها در حاشیه امن هستند، مردم اهانت‌های اینها را به اساس ولایت فقیه دیدند، آشوب‌گری و تجمعات غیرقانونی‌اشان را دیدند، خود فائزه هاشمی و مرتبطین این فرد تدارک می‌دیدند و سازماندهی آشوب می کردند. علاوه بر مشاهدات عینی مردم، دستگاه‌های مطلع و مسئول، مستنداتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و به بعضی دیگر از کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس ارائه دادند که جزئیات اقدامات ضد امنیت ملی اینها بود.
این فرد (فائزه) به همراه زهرا رهنورد جزو سران فتنه هستند و مردم انتظار دارند قوه قضائیه به عدالت اینها را محاکمه کند که این حداقل انتظار است. یعنی محاکمه انتظار اولیه است و اینکه مجازات چیست، مرحله بعدی است. مردم حداقل درخواست‌شان محاکمه عادلانه طبق قانون است. مستندات اقدامات این افراد در قوه قضائیه موجود است و پرونده این افراد کامل شده و وقت آن رسیده که ریاست قوه قضاییه رسیدگی کنند.

سران فتنه در اثر حماسه حضور مردم و تنفر عمومی از آن‌ها، در همان چاردیواری انزوای خودشان زندانی شده‌اند که این بدترین مجازات برایشان است. درست است که در روزهای اول توانستند بخشی از مردم را فریب بدهند، اما به تدریج که بصیرت عمومی شکل گرفت، جایگاه خود را به‌طور کامل از دست دادند. آن‌ها زندانی نتایج عملکرد خودشان هستند اما قانون باید در کشور ما حرف آخر را بزند و عدالت باید همه جا حاکم باشد.
ما این هشت ماه جنگ نرم را پشت سر گذاشتیم، الآن در محافل صحبت‌هایی مطرح است که یک فتنه سنگین‌تری را در پیش داریم. فکر می‌کنید این فتنه سنگین‌تر، چه فتنه‌ای است که به مردم گوشزد می‌کنند که آماده باشید.
تا زمانی که حق و باطل وجود دارد، عده‌ای اهل دنیا، قدرت و مقام سعی می‌کنند فتنه‌گری کنند و با آمیختن حق و باطل در جهت انحراف راه درست برای منافع دنیای خودشان کار کنند که این همیشه در تاریخ بوده است. شکل فتنه عوض می‌شود اما ماهیت آن همیشه یکی است. مردم باید توجه داشته باشند به همان ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری بارها و بارها تکرار می‌کنند که یکی بحث خواص جامعه است که حواس خود را جمع کنند و تشخیص دهند و راه درست را بروند. ولایت به عنوان چراغ راه است. واقعاً فرمایش امام که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد، اساس کار است اما فتنه‌گران معمولاً سعی می‌کنند مسیر اصلی انقلاب اسلامی را که بر اساس وحدت و ایمان به اسلام و خدمت به مردم است، منحرف کنند.
مردم باید توجه داشته باشند اینطور نیست که فتنه تمام شود. این فتنه چشمش کور شد، فتنه‌های بعدی که معمولاً هم مدیریت آن در خارج از کشور است و حمایت‌های مادی و معنوی از خارج می‌شود، ممکن است در راه باشد، بنابراین، همه باید عبرت بگیرند، به درس‌ها و عبرت‌های این فتنه توجه کنند تا راه را گم نکنند و همچنان پشتیان ولایت فقیه باشند.

 


[ چهارشنبه 89/10/15 ] [ 11:36 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 415
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4405121