NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

"شاید هم بتوان گفت، شکست در انتخابات 84 یکی از اتفاق­های خوبی بود که در زندگی سیاسی هاشمی افتاده است."

 فائزه هاشمی در گفت­وگویی با ماه نامه«نسیم بیداری» به بررسی عملکرد آیت الله­هاشمی در دهه 80 پرداخت.

در بخشی از این مصاحبه آمده است:

* هاشمی همیشه دغدغه این را دارد که ایران از مسیر توسعه خارج نشود و نظام جمهوری اسلامی در دنیا به عنوان نظامی شناخته شود که با احترام به حقوق مردمش شرایط خوبی را برای آنها به وجود آورده­است. البته من دلیل اصلی حضور سال 84 را را نپرسیده­ام، اما احساس می­کنم که احساس خطر از اتفاقات احتمالی آینده موجب شد تا هاشمی در حالی که پیش از آن به طور تلویحی اعلام کرده بود که به کارهای اجرایی بازنخواهد گشت، تصمیم گرفت به عنوان یکی از کاندیداهای نهمین دوره دولت وارد کارزار انتخاباتی شود. البته مشکلاتی که در مسایل داخلی و خارجی این روزها مشاهده می­شود, نشان می­دهد که نگرانی هاشمی بی دلیل نبود و 6 سال پیش حدس می­زد که کشور با چه شرایطی مواجه خواهدشد.

*رقیبان هاشمی با شیوه­های مختلف عوام­فریبی می­کردند و با دادن وعده­های آنچنانی و انجام رفتارهای خاص توانستند به هر حال بخشی از رای­های مردم را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که هاشمی به عنوان یکی از برجسته­ترین چهره­های نظام اسلامی که از اولین روزهای نهضت به عنوان یاری وفادار و البته مورد اطمینان در کنار امام خمینی نمی­توانست دست به هر کاری بزند و خودش را به با حرف­های پوشالی به عنوان منجی مردم معرفی کند. این اصلی­ترین دلیلی بود که او نتوانست بعد از وقفه­ای هشت ساله دوباره در راس دولت قرار بگیرد چون تحت هیچ شرایطی به شیوهای پوپولیستی متوسل نمی­شود تا مردم را فریب بدهد.

* به هر حال ایشان هم در این شکست بی­تقصیر نبود و کم­کاری­هایی هم داشتند. به عنوان مثال نرفتن به شهرستان­های مختلف سبب شد بود فرصت ارتباط مستقیم و رودررو با مردم و شنیدن درد دل­های آنها را از دست بدهد. در این حالت طبیعی است که مردم شهرهای کوچک آشنایی زیادی نداشته باشند و در نتیجه دلیلی نبینند که اسم هاشمی را بر روی برگ رای خود بنویسند.*به هر حال درصدی از مردم جامعه فکر می­کردند که هاشمی نمی­تواند انتخاب خوبی باشد و به همین دلیل به رقیب او رای دادند. عده­ای هم به دلیل شرایطی که آن روزها پدید آمده بود، هاشمی را زیر سئوال می­دیدند بر این باور بودند که او تحرکاتی خلاف را در کارنامه­اش به ثبت رسانده است و به نوعی هاشمی را دارادی قدرتی ماورایی می­دانستند که البته بعد از اعلام نتیجه نهمین دوره انتخابات ریاست جهوری خیل عظیمی از آنها به این نتیجه رسیدند که خیلی از حرف­هایی که شنیده بودند،صحت نداشته و قضاوت نادرستی از ایشان داشتند. شاید هم بتوان گفت، شکست در انتخابات 84 یکی از اتفاق­های خوبی بود که در زندگی سیاسی هاشمی افتاده است.*در یک جمله می­توانم بگویم پدر غمگین و نگران آینده انقلاب و کشور است.

 


[ سه شنبه 90/2/20 ] [ 10:57 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392395