NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
استیصال منابع امریکایی در آستانه رقم خوردن افتخار بزرگ دولت احمدی‌نژاد
اسرائیل یک هفته برای حمله به تأسیسات بوشهر فرصت دارد!

در حالی که قرار است لوله های سوخت تا 30 مرداد ماه در درون تأسیسات بوشهر کار گذاشته شود و افتخار راه‌اندازی این نیروگاه پس از سال‌ها در دولت احمدی‌نژاد ثبت شود، برخی منابع امریکایی در ادامه اخبار تحریک آمیز و بی‌سر و ته یک ماه اخیر خود علیه ایران، یک هفته باقیمانده را آخرین فرصت اسرائیل برای حمله به این تأسیسات دانسته و می‌افزایند اکنون به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده ایم.

به گزارش رجانیوز، جان بولتون نماینده سابق امریکا در سازمان ملل متحد که از او به‌عنوان یک چهره تندرو و محبوب رسانه‌های رادیکال یاد می‌شود، می‌گوید قبل از اینکه نیروگاه بوشهر یک وضعیت "مصونیت" پیدا کند و براساس قوانین بین‌المللی دیگر نتوان به آن حمله کرد، اسرائیل باید در طی زمان‌بندی یک هفته‌ای به ایران حمله کند.

او در مصاحبه با فاکس نیوز می‌گوید به محض اینکه لوله‌های سوخت در محل راکتور به‌کار روند، یک مصونیت به‌وجود می آید که اسرائیل دیگر نمی تواند به آنجا حمله کند، زیرا پس از آنکه لوله های سوخت در مکان‌های خود قرار گرفتند، خطر حمله به راکتورهای هسته ای و توسعه اشعه رادیواکتیو در هوا و احتمالاً در آب‌های خلیج فارس شرایط را برای جهانیان بسیار ناگوار خواهد ساخت.

بولتون می گوید هرگونه حمله اسرائیل به تأسیسات بوشهر باید قبل از اینکه لوله های سوخت در راکتور اصلی قرار بگیرند، انجام شود.

بولتون می گوید که هیچ فردی فکر نمی کند که نه امریکا و نه اسرائیل بتوانند پس از بارگذاری میله های سوخت به این نیروگاه حمله کنند.

او ادامه می‌دهد که در سال 1981 اسرائیل به نیروگاه هسته ای "اوسرک" در عراق و در سال 2007 به نیروگاه ساخت کره شمالی در سوریه حمله کرد. هر دو مورد حملات اسرائیل قبل از این بود که لوله های سوخت در راکتور جاسازی شوند.

مطابق ادعای بولتون وقتی که راکتور شروع به فعالیت می‌‎کند، نیازمند یک زمان است تا اینکه سوخت اورانیوم تبدیل به پلوتونیوم بشود و ترکیب پلوتونیوم برای سلاح‌های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد.

بولتون می گوید که امریکا به روسیه اعلام کرد که سوخت راکتور را به ایران ارسال نکند اما روس‌ها سوخت را ارسال کردند. همچنین امریکا به روسیه اعلام کرد که لوله های سوخت را به داخل راکتور وارد نکند اما آن‌ها اکنون اعلام کرده اند که این کار را هفته آینده انجام می دهند که این یک راه دیگر برای ایران ایجاد می کند تا بتواند به یک روش دیگر به پلوتونیوم دسترسی پیدا کند.

او ادامه می دهد که برای ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اکنون این سئوال به‌وجود می آید که آیا اجازه دهد که بوشهر در طی هشت روز آینده عملیاتی شود یا اینکه منتظر بماند که ایران بتواند از این طریق پلوتونیوم به‌دست آورد.

روسیه می گوید که ایران تمامی سوخت راکتور را که مصرف شده و به پلوتونیوم تبدیل شده است، برای بازیافت به روسیه ارسال می کند.

افتخار راه‌اندازی نیروگاه بوشهر در دولت دکتر احمدی‌نژاد در حالی در آستانه رقم خوردن است که برخی مخالفان داخلی تلاش نافرجام زیادی به خرج دادند که رویکرد هسته‌ای دولت‌های نهم و دهم را ماجراجویانه، بدون کسب نتیجه و هزینه‌زا معرفی کنند تا از حمایت‌های ملی در این زمینه کاسته شود و دولت مجبور به امتیاز دادن بیشتر در مذاکرات و توقف روند رو به پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور شود.


[ شنبه 89/5/23 ] [ 6:2 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 496
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4405202