NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

دختران تکواندوکار کانادایی با پوشش ورزشی – اسلامی یک طراح ایرانی مقیم کانادا در مسابقات تکواندوی مونترال مدال آفرینی کردند.در پی تلاشهای بی وقفه الهام سیدجواد طراحی ایرانی مقیم کانادا برای طراحی نوعی لباس اسلامی که مناسب ورزشکاران تکواندوکار و مجوز ورود آنها به مسابقات تکواندو پس از چندین دور محرومیت باشد، پنج دختر مسلمان تکواندو اهل مونترال توانستند در مسابقات شرکت کرده و چهار مدال طلا و یک نقره کسب کنند.

به گزارش مشرق، در راستای سیاستهای جوامع غربی که همواره مخالف حضور ورزشکاران زن مسلمان با حجاب اسلامی در مسابقات ورزشی هستند چندی پیش مسئولان ورزشی کبک در شهر مونترال کانادا از شرکت ورزشکاران محجبه در مسابقات تکواندو جلوگیری کردند.

پس از این ماجرا الهام سیدجواد تصمیم گرفت تا با طراحی یک پوشش اسلامی مناسب ورزش تکواندو اجازه ندهد دختران مسلمان به دلیل رعایت حجاب اسلامی از مسابقات محروم شوند.

وی که در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه مونترال تحصیلکرده است یک لباس اسلامی مخصوص ورزش تکواندو را طراحی کرد که دارای دو ویژگی می باشد یکی اینکه از لحاظ ایمنی به ورشکار صدمه نمی زند و گرم نیست و دوم اینکه کلاه طراحی شده برای آن به نحوی است که با کشیده شدن دست جدا نمی شود.

طرح او که به نام پوشش Resport معروف شد اکنون دارای طرفداران بسیار در شهر مونترال است و نه تنها در این رشته ورزشی بلکه در بخش های دیگر مانند اتاق های عمل در بیمارستانها نیز به عنوان یک پوشش اسلامی راحت و مناسب مورداستفاده قرار می گیرد.

پوشش resport اکنون دارای فروش اینترنتی بسیار بالا با قیمت 63 دلار (44 یورو) است.


[ یکشنبه 90/3/1 ] [ 8:41 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 357
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401571