NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

حضور نیروهای آمریکایی در مزارع کشت خشخاش در هلمند بیانگر این حقیقت است که اهداف غربی ها در افغانستان تداوم اشغالگری است نه مبارزه با تروریسم، نابودی القاعده و مواد مخدر.

تصاویر زیر مزارع کشت خشخاش در هلمند در جنوب افغانستان را نشان می دهد؛ ولایتی ناآرام که طالبان نسبت به دیگر مناطق این کشور فعالیت های بیشتری دارند. 

ولایتهای فراه و نیمروز در غرب افغانستان بعد از ولایت هلمند در رده بالای ولایت های تحت کشت مواد مخدر قرار دارد که تاکنون دولت افغانستان به کمک جامعه جهانی نتوانسته در این راستا موفق شود وافغانستان هنوز هم جایگاه خود را در زمینه مقام نخست تولید مواد مخدر حفظ کرده است.

اگرچه نیروهای ارتش آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم و نابودی القاعده و طالبان و مزارع کشت خشخاش هستند اما این تصاویر بیانگر واقعیت دیگری است که اهداف اصلی غربی ها را نشان می دهد و آن تداوم اشغالگری در افغانستان است که در این راستا تنها غیرنظامیان بسیاری کشته می شوند و هر روز شاهد افزایش حملات طالبان هستیم.

نیروهای های خارجی و دولت افغانستان درحالی مدعی نابودی مزارع خشخاش هستند که هنوز هم  90 درصد تقاضای مواد مخدر جهان از این کشور تامین می شود و سالانه نیروهای مخالف دولت افغانستان مبالغ هنگفتی از این طریق بدست می آورند.

در حقیقت کشت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان همچنان به خارج از کشور ادامه دارد و نیروهای خارجی تاکنون نتوانسته اند دراین زمینه موفق شوند.

البته در پی کشته شدن "اسامه بن لادن" رهبر القاعده در عملیات دوم مه نیروهای آمریکایی در منطقه ابوت آباد پاکستان هم اکنون این سوال مطرح می شود که چرا غربی ها هم اکنون از افغانستان خارج نمی شوند؟ آیا بهانه ای دیگر برای تداوم اشغالگری وجود دارد؟

درحالیکه مقامات پلیس در ولایتهای جنوب غربی افغانستان درصدد نابودی هزاران هکتار از اراضی تحت کشت خشخاش هستند، نیروهای ناتو به بهانه نبود امنیت اجازه نمی دهند تا برنامه های تخریب کشتزارهای خشخاش در ولایت هلمند عملی شود و این بهانه ای دیگر برای تداوم ناامنی در افغانستان ازسوی غربی ها عنوان شده است.

با وجود آنکه طی 3 سال گذشته، برای بیش از 250 هزار دهقان در ولایت هلمند  بذرهای اصلاح شده و کود توزیع شده است اما امسال در بیشتر مناطق این ولایت کشتزارها زیر کشت کوکنار قرارگرفته است.

سازمان ملل نیز در گزارشی اعتیاد افغانی ها به مواد مخدر را وحشتناک توصیف کرده و اعلام کرده است که طی پنج سال گذشته شمار معتادین به مواد مخدر در افغانستان به دو برابر افزایش یافته است.

شمار افرادی که از تریاک استفاده می کنند در مقایسه با پنج سال گذشته از 150 هزار نفر به 230 هزار نفر رسیده است که حکایت از افزایش 53 درصدی در شمار معتادین به تریاک دارد.

همچنین شمار افرادی که از هروئین استفاده می کنند از 50 هزار نفر به 120 هزار نفر رسیده که نشان دهنده افزایش 140 درصدی شمار معتادین به هروئین است.

گزارشها حاکی از آن است که سالانه 800 تن هروئین در افغانستان تولید می شود که تنها یک سوم آن به کشورهای دیگر توزیع می شود و بقیه به فروش نمی رسد.

 


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 11:6 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 560
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4404452