NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش های اخیر اتحادیه اروپا در اعمال برخی تحریم های غیرقانونی خارج از چارچوب شورای امنیت علیه ایران هشدار داد که این تحریم ها بازهم مذاکرات تهران با غرب را به تعویق خواهد انداخت.
«بابا احمدی میلانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بحث های مطرح شده در دیدار اخیر منوچهر متکی و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در حاشیه کنفرانس بین المللی کابل انجام شد گفت: در این دیدار که به درخواست اشتون صورت گرفته بود، اشتون بر آغاز مذاکرات پس از صدور قطعنامه چهارم تاکید داشت که وزیر امور خارجه در پاسخ به وی با اشاره به سلاح های اتمی کشورهای قدرتمند و مخالفت با فناوری هسته ای صلح آمیز کشورمان دلیل عقب افتادن مذاکرات را این قبیل برخوردهای دوگانه عنوان کرد.

به گفته وی متکی همچنین در این دیدار از برخورد قاطع شورای عالی امنیت ملی کشورمان با قطعنامه چهارم خبر داده بود.

بابا احمدی ادامه داد: متکی تصریح کرد که اگر بحث تحریم ها ادامه یابد بحث مذاکرات نیز بیشتر به عقب می افتد و در برابر هر حرکت خصمانه ملت ایران از حقوق خود دفاع خواهند کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بحث دیگر مطرح شده در این دیدار را مربوط به مسائل افغانستان و امنیت آن عنوان کرد و گفت: اشتون خواستار مشارکت ایران در بحث امنیت افغانستان همانند عراق شد که وزیر امور خارجه عدم استفاده از کشورهای همسایه و منطقه ای در بحث افغانستان را عامل بروز بحران های امنیتی در این کشور معرفی کرد.

در همین رابطه، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در حاشیه شصت و چهارمین اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به گروه وین (روسیه، فرانسه، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی) درباره تبادل سوخت آماده شده و به زودی ارسال خواهد شد.


[ شنبه 89/5/2 ] [ 12:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 202
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 4392297