NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
بصیرت: دبیر کل حزب الله لبنان با رد هرگونه دخالت اعضای حزب الله در ترور رفیق حریری تاکید کرد که در این مورد سکوت نمی کند و دست به افشاگری های تازه خواهد زد.
سیدحسن نصرالله پنجشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی در ضاحیه بیروت اظهار داشت: طرح بزرگی برای هدف قراردادن مقاومت با توسل به دادگاه بین المللی رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان تدوین شده است.

وی افزود، باید کسانی که علیه مقاومت لبنان توطئه می کنند نگران باشند زیرا این بار هم شکست خواهند خورد و نمی توانند مقاومت را تضعیف کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، شرایط کنونی لبنان بسیار پیچیده و حساس است و من نام کسانی را که علیه کشور و مقاومت توطئه می کنند افشا خواهم کرد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد، شکی نیست که اگر دادگاه بین المللی در رای خود افرادی از حزب الله را متهم کند ما به طور قطع آن را رد خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های مکرر دشمنان داخلی و خارجی علیه حزب الله گفت، پس از شکست همه گزینه ها و تجربه های پیشین اکنون توطئه جدیدی علیه مقاومت در حال آماده شدن است و این بار به طور مستقیم مقاومت را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: برخی ثبات لبنان و تحقق وحدت ملی در این کشور را به زیان خود می بینند و به همین دلیل تلاش می کنند لبنان و مقاومت را به مرحله ای سوق دهند که در جهت خدمت به طرح های آمریکا و اسرائیل در منطقه باشد.

سیدحسن نصرالله همچنین تاکید کرد، در مرحله حساس کنونی همه باید به مسئولیت های خود با درایت و دقت عمل کنند و در جهت حمایت از کشور و مقاومت گام بردارند، نباید در جهت تحقق اهداف اسرائیل عمل کرد. برای این منظور شرط برای همکاری و تشریک مساعی این است که به سخنان هم خوب گوش کنیم و با یکدیگر همکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد، رهبران گروه 14 مارس با هوادارانشان به صراحت سخن بگویند و شجاعت و جرات لازم را برای گفتن حقایق به مردم داشته باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، کسانی که شاهدان دروغین در دادگاه حاضر کردند باید محاکمه شوند و جرم آنها بیشتر از خود شاهدان دروغین است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد، روند کار کمیته تحقیق دادگاه بین المللی رفیق حریری به هیچ وجه مجرای قانونی ندارد و کاملاً سیاسی است، زیرا یکی از مهم ترین احتمالات یعنی احتمال نقش اسرائیل در این ترور نادیده گرفته شده است، در حالی که اسرائیل هم توان انجام این ترور را داشت و هم منافع زیادی از این ترور کسب کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت قدرت دفاع از خود را دارد و از هیچ کس کمک نخواهد خواست خاطرنشان کرد، کسانی که نگران آینده لبنان هستند بهتر است به بازیگران بین المللی این بازی بگویند لبنان ظرفیت این بازی را ندارد.

به گزارش ایسنا دبیرکل حزب الله لبنان درباره احتمال بروز جنگ در آینده نزدیک گفت: ما خواهان جنگ نیستیم. حتی ما در جنگ ژوئیه هم شروع کننده نبودیم زیرا بعداً مشخص شد که این جنگ ناشی از تصمیم اسرائیل، آمریکا و برخی دولت های عربی و برخی ها در لبنان بود که ناکام ماند. بنابراین ما خواهان جنگ نیستیم و تنها از خاک خود دفاع می کنیم و هیچ ترسی هم نداریم.

وی با بیان اینکه برخی به هیچ وجه نمی خواهند لبنان در آرامش باشد و مقاومت فرصت تقویت خود را داشته باشد، گفت: در گذشته سوریه و هم پیمانان حزب الله به نقش داشتن در ترور حریری متهم می شدند و امروز حزب الله را مستقیم مورد اتهام قرار می دهند و این نشان از یک توطئه بین المللی است که لبنان را به سوی تونل تاریکی هدایت می کند که در نهایت به انفجار اوضاع منتهی خواهد شد.

سیدحسن نصرالله درباره مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال تغییر دولت گفت: تا پیش از صدور حکم دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری ما خواهان تغییر دولت نخواهیم شد ضمن اینکه ما همه سناریوهای موجود را بررسی و بهترین تصمیم را می گیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره دیدگاه سعدالدین حریری درباره دادگاه پدرش اظهار داشت: من به حریری گفته ام که اگر از دادگاه برای بهره برداری از اهداف سیاسی استفاده شود، ربطی به تو ندارد. ما هر دو ممکن است قربانی این دادگاه باشیم. بدون شک اگر تصمیم دادگاه بین المللی آن گونه که پیش بینی می شود، صادر شود ما و حریری هر دو در موضع دشواری قرار خواهیم گرفت. همه باید مسئله را بررسی کنند و موضعی را که به مصلحت کشور است، اتخاذ کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان بر حفظ وحدت در داخل لبنان تاکید کرد و افزود: اگر کسی به مقاومت لبنان دست درازی کند، از کل لبنان انتظار می رود که برای مقابله با تجاوزگران در یک صف بایستند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد ما هیچ گاه جنگی به راه نینداخته ایم نه قبل از تصمیم دادگاه حریری و نه بعد از آن نیز جنگی به راه نخواهیم انداخت ما به جنگ اعتقادی نداریم و یک جنبش مقاومت هستیم که هدف ما آزادی سرزمین و دفاع از آن است ما به هیچ وجه به دنبال جنگ افروزی نیستیم.

[ شنبه 89/5/2 ] [ 12:13 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 343
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4402131