NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

مروری بر صحبتهای اخیر جناب آقای هاشمی؛

هاشمی در خاتمه نگفت : آیا روی کردن مردم به کاندیدایی که در دوران انتخابات های نهم و دهم ریاست جمهوری، از باندهای قدرت و ثروت و جناحهای سیاسی دور بوده است، می تواند از نشانه های پایان دوران استبدادی برخی مدعیان طلبکاری از انقلاب و مردم قلمداد گردد و آیا پشت کردن مردم به کاندیدای باندهای پیشگام در فساد و انحرافات ، نشان از رشد آگاهی مردم نمی باشد؟آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز سه‌شنبه در دیدار جمعی از مسئولان سابق و علمای استان گلستان سخن می‌گفت، عشق به اسلام، ولایت ائمه و قرآن را عجین با روح و جان مردم ایران دانست و گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس این علایق و تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام زلال اسلام بود.
هاشمی نگفت: کجای احکام زلال تصریح کرده است که برخی آقازادگان بجای پاسخگویی به اتهاماتشان در دادگاه حکومت اسلامی، به بهانه افتتاح شعبه خارجی دانشگاه آزاد از کشور فرار کنند و علقه پدر و فرزندی مانع از پیگیری این موضوع شود؟!
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه حکومت اسلامی را تأمین راه سعادت دنیوی و اخروی همه مردم و همچنین رفع ناکامی‌ها و معضلات از جامعه عنوان کرد و گفت: اسلام حق تصمیم‌گیری را به خود مردم داده و بالطبع انسان نیز باید بابت تصمیمات خود به خداوند پاسخگو باشد و اسلام حاوی همه نیازهای مادی و معنوی انسانی است.
وی صریحا گفت: انتخابات، تبلور حضور مردم بود که امام تأکید خاصی بر آن داشتند و رفراندوم برای نوع نظام و همچنین قانون اساسی در همان ابتدای پیروزی تأییدکننده این موضوع است.
هاشمی نگفت: اگر عده ای بر اساس تکبر و توهم و با اتکا بر قدرت و ثروت برخی خواص بی بصیرت، قصد پایمال کردن عزت و قدرت حاصله از تصمیم و رای ملت را داشته باشند، با تاکید و خواست و آرمانهای حضرت امام چگونه همخوانی دارد؟
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد مکارم اخلاق را از مهم‌ترین اهداف اسلام و انقلاب عنوان کرد و باز هم گفت: تهمت، دروغ و ضایع‌کردن حقوق مردم می‌تواند زمینه‌ساز رشد منکرات در جامعه باشد.
هاشمی نگفت: اگر دخترکی برای لیدری اغتشاشات و لبیک گفتن به خواست دشمنان نظام و انقلاب، در بین فتنه گران و عناصر زیاده خواهان داخلی و خارجی، حاضر شود و بعد از دستگیری منکر اصل ماجرا شود و بگوید که من دنبال ساندویچی می گشتم و ...، این مصداق دروغ و تضییع حقوق مردم محسوب می شود یا خیر؟
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز حضور داوطلبانه مردم در دفاع مقدس سرمایه اصلی مقاومت و پیروزی‌ها شد و نظام اسلامی حاضر نشد با اقدامات ضدانسانی و ضداخلاقی رژیم صدام مقابله به ‌مثل کند و در بسیاری از زمان‌ها که جان مردم عراق مورد تهدید قرار می‌گرفت، ما از انجام اقدامات تلافی‌ جویانه خودداری کردیم.
هاشمی نگفت: اینکه بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد و ماجرای مناظرات تلویزونی، عده ای شب و روزشان را برای تضعیف دولت و کمرنگ جلوه دادن خدمات آن گذاشته اند، بجز یاد کردن از آن بعنوان " اقدامات تلافی جویانه" چه تعبیری را می توان پیرامونش بکار برد؟
وی در خاتمه گفت: دوران استبداد و تک‌رأیی در جوامع بشری امروزی به پایان رسیده و رشد آگاهی مردم به واسطه تحصیل علم و ابزارهای اطلاع‌رسانی زمینه‌های این موضوع را از بین برده است.
هاشمی در خاتمه نگفت : آیا روی کردن مردم به کاندیدایی که در دوران انتخابات های نهم و دهم ریاست جمهوری، از باندهای قدرت و ثروت و جناحهای سیاسی دور بوده است، می تواند از  نشانه های پایان دوران استبدادی برخی مدعیان طلبکاری از انقلاب و مردم قلمداد گردد و آیا پشت کردن مردم به کاندیدای باندهای پیشگام در فساد و انحرافات ، نشان از رشد آگاهی مردم نمی باشد؟ و در مقابل اگر پیر زنی قبل از شمارش آراء بگوید که در صورت رای نیاوردن کاندیدایی که ما برایش وقت و سرمایه گذاشتیم، طرفدارانمان تو خیابانها بریزند و ...، مصداق اتم و اکمل دیکتاتوری و استبدادی نمی باشد؟
به هر حال هاشمی رفسنجانی بر حسب عادت امروز هم خیلی و خیلی نگفت و قرار است معیار حق برای حامیان وی، کمیت باشد نه ...


[ چهارشنبه 90/4/8 ] [ 2:46 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 139
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401353