NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

آیت الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در دیدار با جمعی که علمای حوزه و دانشگاه شهر مقدس قم خوانده شدند بر نظرات قبلی خود تاکید کرد: اگر رضایت اکثریت مردم را حفظ نکنیم، آینده روشنی به همراه نخواهیم داشت. 
وی با اشاره به جایگاه رضایت مردم در سبک حکومت‌داری تأکید کرد: اگر نتوانیم رضایت اکثریت مردم را با خود حفظ کنیم، تاریخ نشان داده است که موفق نخواهیم بود و آینده روشنی به همراه نخواهیم داشت. آقای هاشمی به برخی مباحث در حوزه حکومت در مورد تحمیل برخی موارد به جامعه و به‌ویژه نسل جوان هم اشاره کرده و گفته است: فشار مضاعف نتیجه کمتری به همراه دارد و در هر طرحی که به اجرا می‌رسد، باید به واقعیات جامعه نیز توجه داشت و از حرکاتی که وهن را نیز به همراه دارد، پرهیز کرد. 
این اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی نه تنها بعد از دوسال از ابهامات کلامی وی نکاسته بلکه مزیدی شده بر دیگر نظرات وی که پس از وقایع ?? نگرانی‌ها را نسبت به ایشان بیشتر کرد. 
در واقع مهم‌ترین ابهاماتی که در کلام و رفتار آقای هاشمی دیده می‌شود، "چند پهلو" بودن آن‌هاست که آیت الله یزدی به آن اشاره کرد. وی از همان نماز جمعه تاریخی که می‌توانست آرامش جامعه را به همراه داشته باشد بذر "تردید" را کاشت و با کنایه نسبت به نظام سخن گفت. 
آقای هاشمی که تاکنون حاضر نشده اقدامات فتنه‌گران و هتک حرمت‌های صورت گرفته علیه نظام و دین را حتی تقبیح کند باز با کنایه سخن گفته و حرف از حفظ رضایت اکثریت مردم زده است. 
البته منظور از "اکثریت مردم" در کلام آقای هاشمی مشخص نیست اما اگر این اکثریت که باید راضی نگه‌داشته باشند همان افرادی هستند که در روز عاشورا، عقاید تشیع را هتک حرمت کردند باید گفت که وقوع چنین حادثه‌ای همان طور که ابوترابی گفته معلول بی‌بصیرتی خواص بوده و نظام فضای کافی برای ادامه تکرار این تحرکات ندارد و اکثریت هم در انتخابات نظرشان را اعلام کردند.

 


[ یکشنبه 90/4/12 ] [ 12:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392346