NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
اوباما در حال آمادگی رای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است و اسراییل کاملا از کنترل خارج شده است . چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ایالات متحده به یکباره ببیند 100 هواپیمای جنگنده اسراییل بر فراز عراق در پرواز بوده و در حال حرکت به سمت ایران هستند؟ ... ایرانی ها دوست دارند با ما ( آمریکا ) در بحرین ، عراق ، عربستان سعودی و هر نقطه دیگری در منطقه که می توانند بجنگند. استراتژی آنها بر مبنای دفاع نامتقارن طراحی شده است.یک افسر سابق سازمان سیا پیش بینی کرد که احتمالا رژیم اسراییل در ماه سپتامبر و تا پیش از آغاز پاییز به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.مامور سیا
 "رابرت بایر" افسر سابق سیا ، نویسنده و تحلیلگر مسایل بین المللی در یک برنامه تلویزیونی در لوس آنجلس با ادعای مطلب فوق گفت که احتمالا هراس تل آویو از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل در اجلاس سالانه مجمع عمومی دلیل حمله اسراییل برای تحت الشعاع قرار دادن این موضوع خواهد بود.
وی در این باره با اشاره به مخالفت های مئیر داگان رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل ( موساد) و نیز رابرت گیتس وزیر مستعفی دفاع آمریکا ، گفت که با رفتن این دو چهره مخالف حمله به ایران از دولت های اسراییل و آمریکا راه برای حامیان  حمله هموار شده است.
بایر بدون اشاره به منبع ادعای خود فقط به ذکر این نکته بسنده کرد که اکثر منابع اطلاعاتی اسراییل که وی با آنها در تماس است می گویند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و ایهود باراک وزیر دفاع این رژیم کمربند های خود را برای حمله ایران سفت کرده اند.
گفتنی است مئیر داگان رییس سابق دستگاه اطلاعاتی اسراییل (موساد ) نیز دو ماه پیش با هشدار نسبت به حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران و احمقانه خواندن این کار درباره پیامدهای جنگ اسراییل و ایران گفته بود:‌ "‌ حمله اسراییل به ایران به یک جنگ تبدیل خواهد شد . این (جنگ با ایران) از آن جمله چیزهایی است که ما می دانیم چگونه آغاز می شود اما از چگونگی پایان آن اطلاعی نداریم. ایران این توانایی را دارد که در یک بازه زمانی چند ماهه به طور مداوم اسراییل را زیر حملات موشکی قرار دهد و حزب الله هم می تواند اسراییل را با دهها هزار موشک کوتاه برد و صدها موشک دور برد مورد هدف قرار دهد. "
بایر نیز ضمن هشدار نسبت به آغاز جنگ اسراییل با ایران گفت :‌" نتانیاهو می خواهد به ایران حمله کند و این مساله احتمالا در ماه سپتامبر و قبل از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل اتفاق خواهد افتاد ، نتانیاهو می خواهد آمریکا را هم به جنگ با ایران بکشاند ."
وی درباره چگونگی آغاز و تداوم جنگ اسراییل علیه ایران گفت :‌"‌ نیروی هوایی اسراییل برای از بین بردن قابلیت های هسته ای ایران به نطنز و دیگر تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد و در مقابل ایرانی ها هم به هر جایی که می توانند از جمله بصره ، بغداد و حتی افغانستان ( محل های تجمع نیروهای آمریکایی در منطقه ) حمله خواهند کرد . پس از این مرحله آمریکا نیز وارد جنگ با ایران می شود و به اهدافی در ایران حمله خواهد کرد . نیروهای آمریکایی هم در مقابل به اهدافی در ایران و یا حتی در عراق و در طول مرزهای ایران با عراق حمله خواهند کرد .
وی ضمن هشدار درباره جنگ آمریکا علیه ایران گفت :‌ ما به تعداد کافی در منطقه خاورمیانه نیرو نداریم تا در چنین جنگی با ایران وارد شویم .

جنگنده

بایر در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا نیروهای نظامی آمریکا نمی توانند اسراییل را از حمله به ایران بازدارند ، گفت که رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در دوره مسئولیت خود در پنتاگون در دوره دوم دولت بوش و در دو سال اول دولت اوباما تا حدود زیادی جلوی این کار را گرفته بود ، اما با رفتن گیتس از وزارت دفاع شرایط فرق کرده و هشدار جنگ بار دیگر در پنتاگون سایه افکن شده است.
بایر درباره توانایی های ایران برای جنگ با آمریکا گفت :‌"‌ آنها (ایران) به یک دشمن خارجی نیاز دارند و چون ما از عراق می رویم ، اسراییل می تواند نقش همان دشمن را بازی کند . ایرانی ها دوست دارند تا تهدید واقعی و باور پذیر باشد و حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران همین فرصت را در اختیار آنها قرار می دهد. آنها دوست دارند با ما ( آمریکا ) در بحرین ، عراق ، عربستان سعودی و هر نقطه دیگری در منطقه که می توانند بجنگند. استراتژی آنها بر مبنای دفاع نامتقارن طراحی شده است.
ما می توانیم واحدهای نظامی آنها را از هم متلاشی کنیم اما این برای آنها اهمیتی ندارد چون آنها در این موقع از سلاح تروریسم علیه ما استفاده خواهند کرد . آنها می توانند صدماتی جدی علیه نیروی دریایی ما در منطقه خلیج فارس خلق کنند.
بایر در پاسخ به سوالی درباره اینکه راههای گریز آمریکا از جنگ با ایران گفت :‌" رییس جمهور ( اوباما) در حال آمادگی رای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است و اسراییل کاملا از کنترل خارج شده است . چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ایالات متحده به یکباره ببیند 100 هواپیمای جنگنده اسراییل بر فراز عراق در پرواز بوده و در حال حرکت به سمت ایران هستند و  همزمان نتانیاهو با کاخ سفید تماس می گیرد و می گوید که در حال حمله به ایران است . رییس جمهوری آمریکا در چنین شرایطی چه می تواند بکند ؟ او نفوذ بسیار کمی روی نتانیاهو دارد...ما نمی توانیم نتانیاهو را متوقف کنیم و او (نتانیاهو) به خوبی این را می داند ."

[ شنبه 90/4/25 ] [ 1:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392397