NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

برخی شنیده ها از تمایل هیئت موسس دانشگاه آزاد در برابر تغییر رئیس این دانشگاه حکایت می کند.

به گزارش جهان به نقل از افکار نیوز، پس از آن که اختلاف بر سر مدیریت دانشگاه آزاد میان این دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی شدت گرفت، تصمیم گیران دانشگاه (هیئت موسس) به فکر کاهش فشارها از دانشگاه آزاد افتادند و ظاهرا به این نتیجه رسیده اند که تغییر مدیریت این دانشگاه می تواند بخشی از فشارها را کاهش داده و به انتقادات شدید پایان دهد. از سوی دیگر برخی نارضایتی ها در بدنه دانشگاه آزاد نسبت به مدیریت طولانی جاسبی باعث شده است تا تصمیم به تغییر جاسبی شکلی جدی تر به خود بگیرد.

عبدالله جاسبی از سال 1361 (به مدت 28 سال) ریاست دانشگاه آزاد را در اختیار دارد.

در همین حال «پارسینه» گزارش داد که مذاکراتی از سوی هیئت یاد شده مذاکره ای با حمید میرزاده (رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت هاشمی) صورت گرفته است. یادآور می شود به دنبال ادعای وقف دانشگاه آزاد از سوی هیئت موسس و متقابلاً مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای دوره ای شدن رئیس این دانشگاه و تشکیل هیئت امنای جدید- به خاطر از رسمیت افتادن هیئت موسس و عدم حضور برخی از اعضا آن در جلسات هیئت موسس- که با دخالت جنجالی مجلس نیز همراه شد، موضوع از سوی رهبر انقلاب به هیئتی حقوقی و فقهی با مسئولیت آیت الله صادق آملی لاریجانی ارجاع شد تا این هیئت درباره مشروع و قانونی بودن یا نبودن وقف انجام گرفته اظهارنظر کند، گفته می شود اغلب اعضای این هیئت وقف انجام گرفته را غیرمنطبق با موازین شرعی و حقوقی دانسته اند.

سرمایه و املاک دانشگاه آزاد 250 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که اغلب از سرمایه های مردمی یا عمومی واگذار شده از سوی نظام می باشد و طبیعتا حسابرسی و نظارت مالی و اجرایی دقیق بر این بنگاه بزرگ عمومی ضرورت دارد. پیش از این یکی از اعضای هیئت موسس مدعی شده بود دانشگاه آزاد مال خودمان است و می توانیم به واسطه وقف آن را به فرزندانمان واگذار کنیم! در همین حال تلاش هایی برای فشار به هیئت حقوقی و تحت تاثیر قرار دادن نظر نهایی آن در جریان است
[ سه شنبه 89/5/26 ] [ 12:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 594
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4402382