NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

عباس عبدی می گوید «خواهش» محمدرضا باهنر از اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات اظهارنظر شخصی است و اعتباری ندارد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان دویچه وله با اشاره به «خواهش» باهنر نوشت: برخی اصولگرایان همچون عماد افروغ، علی مطهری، حمیدرضا ترقی و... از حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده صحبت کرده بودند. در یک نمونه، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت وگو با دویچه وله، با رد حذف اصلاح طلبان از عرصه سیاسی ایران گفته بود: «آن ها در رقابت های گذشته حضور فعال داشتند و در رقابت های این دوره هم جا برای فعالیت شان وجود دارد. تا الان اصلاح طلبان در صحنه حاضر بوده اند. بنابراین هیچ اثری در رابطه با این نوع مسائل، ناشی از حذف آن ها یا کم رنگ شدن اصلاح طلبان نبوده است.»
عباس عبدی عضو مستعفی حزب مشارکت درباره خواهش باهنر گفت: در این باره دو موضع وجود دارد. یکی این که این افراد از طرف حکومت اظهارنظر می کنند، دیگری این که از طرف جناح داخلی اظهارنظر می کنند. اصول گرایان اگر می خواهند از طرف حکومت این سخنان را بگویند، قطعاً باید این اظهارنظر به شکلی به مقامات بالای نظام منتسب شود و تا وقتی که به مقامات بالای نظام منتسب نباشد، اعتباری ندارد. چون وقتی به مقامات بالای نظام انتساب پیدا کرد، طبیعی است که الزامات آن را هم فراهم می کنند. در این صورت حکومت باید به این نتیجه رسیده باشد که انتخابات بدون حضور اصلاح طلب ها سودمند نیست و باید تبعات این دعوت به شرکت را هم بپذیرد. ولی به نظر می رسد که اظهارات اخیر درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات از طرف حکومت نیست. اگر هم گوینده این سخنان چنین قصدی دارند، این افراد شخصاً نمی توانند الزامات حضور اصلاح طلبان در انتخابات را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه «آن ها فکر می کنند تنها با حضور اصلاح طلب ها می توانند شانسی پیدا کنند و حضور مؤثرتری داشته باشند»، گفت: این اصولگرایان متوجه نیستند، اصلاح طلبان در رقابت گروه های اصولگرا وارد بازی نمی شوند. بلکه در تعامل با کل ساختار حاکمیت است که می توانند وارد شوند و حضور داشته باشند.
عبدی افزود: رد نمی کنم که آن ها دوست دارند از موضع نظام هم سخن بگویند. مهم نیست که از موضع نظام یا موضع شخصی اینگونه سخن می گویند زیرا در عمل آن ها قدرت تأمین این شرایط را ندارند و این فقط در حد یک ایده است. در حال حاضر آن ها آن چیزی را که نمی گویند و هیچ وقت هم نخواهند گفت، این است که متوجه شده اند در رقابت های داخلی با جناح دولت بدون حضور اصلاح طلبان بازنده می شوند(!)
یادآور می شود که هر چند محمدرضا باهنر از تعبیر «خواهش می کنم» برای دعوت طیف موسوم به اصلاح طلب استفاده کرده بود اما وی در همان مصاحبه بر لزوم مرزبندی روشن این طیف با فتنه گران برای احراز صلاحیت حضور در انتخابات تأکید می کند. در عین حال فعالان سیاسی باید در اظهارنظرهای خود دقت بیشتری به خرج بدهند همچنان که مصاحبه برخی فعالان سیاسی نظیر حمیدرضا ترقی با دویچه وله پسندیده نیست چرا که به اندازه کافی در داخل نشریات زنجیره ای وجود دارند!
موضع روشن نظام که از جمله در کلمات رهبر انقلاب مورد اشاره قرار گرفته کاملاً روشن است و آن اینکه کسانی که به اراده و اختیار خود، از نظام جدا شده و خانه های جدول دشمن را پر کرده و بر این امر اصرار ورزیده اند، نمی توانند در دایره وسیع نظام و جذب حداکثری قرار بگیرند. و البته اگر می خواهند توبه و جبران کنند، راه آن هم کاملاً مشخص است.

 


[ پنج شنبه 90/5/20 ] [ 11:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 357
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392697