NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ملغی دانستن هرگونه مذاکره آمریکا با ایران در جو تهدید‌ و تحریم علیه ایران، پیام صریح و روشنی را به جهان ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله "علی خامنه‌ای " در خصوص مذاکره با آمریکا و تهدیدات غرب علیه ایران، پیام واضح و روشنی را به جهان ابلاغ کرد که بازتاب فراوانی در رسانه‌های غربی به دنبال داشت که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

***روزنامه آمریکایی "نیویورک‌پست " در گزارشی با عنوان "آیت‌الله ایران با خشم، گفت‌وگوها را وتو کرد " نوشت که رهبری ایران تأکید کرد که تنها در صورت لغو تحریم‌ها و تهدیدها، ایران حاضر به گفت‌وگو با آمریکا می‌شود.

***روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست " نیز تصریح کرد که رهبری ایران که حرف نهایی در کشور ایران را عنوان می‌کند در سخنان خود ضمن محکوم کردن تهدیدات آمریکا به حمله نظامی علیه ایران، هرگونه مذاکره آمریکا با ایران در شرایط تهدید و تحریم را ملغی دانست.

***خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد که ایران در جو کنونی با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود و به نقل از سخنان آقای "علی خامنه‌ای " مقام معظم رهبری ایران نوشت: آنچه آنها می‌گویند، رئیس‌جمهوری ما و دیگران در حال گفتن آن هستند و آن این است که ما مذاکره می‌کنیم، صحت دارد اما نه با آمریکا زیرا آمریکا با صداقت و همچون یک مذاکره‌کننده عادی، مذاکره نمی‌کند. تهدیدها را کنار بگذارید و تحریم‌ها را کنار بگذارید.

***خبرگزاری فرانسه نیز در خبری تأکید کرد که رهبر قدرتمند ایران در سخنان خود تأکید کرد که گفت‌وگو با آمریکا تنها در صورت حذف تحریم‌ها و تهدیدها امکانپذیر است.

این خبرگزاری سپس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ادامه داد که واشنگتن که برای چندین دهه است رابطه‌ دیپلماتیکی با ایران ندارد، در پیشبرد قطعنامه‌ تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نقش مهمی را ایفا کرد.

***خبرگزاری آلمان نیز عنوان کرد که رهبری ایران خواستار تغییر رویکرد آمریکا قبل از هرگونه مذاکره با ایران شد.

***روزنامه انگلیسی "گاردین " نیز در گزارشی با عنوان "دفع تنش هسته‌ای با تهران " تأکید کرد که آقای خامنه‌ای در سخنان خود تصریح کرده است که گفت‌وگوی آمریکا با ایران در سایه تهدیدها امکانپذیر نخواهد بود.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد که تلاش‌های پیشین دیپلماتیک آمریکا برای تعامل با ایران همگی با شکست مواجه شد زیرا ایران تمایلی به فضای متشنج برای گفت‌وگو ندارد و اتحادیه اروپا نیز باید این مسئله را بداند که برای برقراری مذاکره‌ای سازنده با ایران نیازمند یک فضای کاملاً مطبوع و مناسب است.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که آمریکا به منظور رفع موضوع هسته‌ای ایران باید به ایران تضمین امنیتی دهد.

***شبکه خبری الجزیره قطر در پایگاه خبری خود با اعلام اینکه رهبر ایران مذاکره با آمریکا را در سایه تهدید و تحریم رد کرد به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد که "اگر قدرت‌های غربی می‌خواهند تهدید کنند، فشار بیاورند و تحریم کنند تا دست آهنی خود را نشان بدهند سپس از طرف دیگر تلاش کنند سر میز مذاکره بنشینند، [بدانند] که این مذاکره نیست و دیگر اینگونه مذاکره نمی‌کنیم. "

** خبرگزاری روسی ریانووستی موضوع رویارویی و واکنش ایران به اقدام نظامی احتمالی آمریکا را تیتر گزارش خود کرد و با بیان اینکه واکنش ایران به منطقه محدود نخواهد بود به نقل از مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد که ایران خواهان مذاکراتی نیست که در سایه تهدید و ارعاب و تحریم صورت می‌گیرد.

*** شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز موضوع مذاکره را برای گزارش خود برگزید و با بیان اینکه رهبر ایران، آمریکا را بی‌صداقت دانسته، به نقل از ایشان نوشت که "آنچه درباره اینکه ما مذاکره می‌کنیم می‌گویند، [درست است] ما مذاکره می‌کنیم ولی نه با آمریکا زیرا آمریکا صادقانه و مانند یک مذاکره کننده عادی مذاکره نمی‌کند ".

*** شبکه خبری «روسیه الیوم» نیز در این خصوص گزارش کرد که رهبر ایران مذاکره با آمریکا را مشروط اعلام و تصریح کرد که تا زمانیکه تهدید و تحریم از ایران برداشته نشود، ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند.

*** خبرگزاری سوریه (سانا) موضوع تهدیدهای ایران را تیتر کرد و با اعلام اینکه رهبر ایران تصریح کرد که دامنه واکنش ایران به هر حمله احتمالی به منطقه محدود نیست، نوشت که [آیت‌الله علی] خامنه‌ای در این خصوص به آمریکا هشدار داد.

*** روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نیز اعلام کرد که رهبر ایران اعلام کرد که در سایه تهدیدهای کنونی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

*** روزنامه الحیات چاپ لندن نیز با پوشش این خبر اعلام کرد که رهبر ایران به مسئولان این کشور برای مذاکره با آمریکا چراغ سبز نشان داد که اگر شرایط مهیا شد، این مذاکرات انجام شود. این روزنامه در ادامه به شروط ایران اشاره کرد و نوشت که رهبر ایران اعلام کرد که آمریکا برای مذاکره با ایران باید دست از ادبیات تهدید و تحریم بردارد و پیشاپیش برای مذاکرات هدف مشخص، تعیین نکند.

*** پایگاه خبری المنار نیز تیتر نخست خود را به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اختصاص داد و به نقل از ایشان نوشت: در صورت اقدام آمریکا علیه ایران،پاسخ ملت ایران به منطقه محدود نخواهد بود.

بیانات رهبری در بسیاری از روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز بازتابی گسترده یافت و عمدتا با محوریت عدم گفت‌وگوی ایران با آمریکا پوشش یافت.
[ شنبه 89/5/30 ] [ 11:38 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 575
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4402363