NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

در کشوری که گفته می شود بر پایه آزادی مذاهب بنا شده است، تبلیغاتی بر روی ده ها اتوبوس پایتخت آن نصب شده که پیام آن ترویج اسلام هراسی و تشدید ترس آمریکایی ها از اسلام است.   

 

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری "راشاتودی"، طی رزوهای اخیر تبلیغات تحریک آمیزی در سرتاسر شهر نیویورک منتشر شده است که بر اساس آن تروریسم و اسلام را یکسان معرفی کرده است. این تبلیغات آخرین تهاجم جنبشی موسوم به "پی آر" است که که مخالف ایجاد یک مرکز فرهنگی اسلامی در نزدیکی محل وقوع حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 است.

اینجا (نیویورک) در پایتخت رسانه ای ایالات متحده، میلیون ها پیام تبلیغاتی در خیابان ها وجود دارد اما یک پیام تبلیغاتی در این شهر توجه ها را به خود جلب کرده است که در آن دو خط مساوی میان اسلام و تروریسم رسم کرده است.

این تبلیغ افقی که بر روی اتوبوس ها نقش بسته است دو عکس را نشان می دهد: در سمت چپ، هواپیمایی را نشان می دهد که در حال برخورد به برج جنوی حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 بوده و در سمت راست، مسجد در حال ساخت در نیویورک را نشان می دهد. متنی نیز با رنگ قرمز پر رنگ دراین تبلیغ وجود دارد که نوشته است"چرا آنجا؟" و یک پیکان دو طرفه این عبارات را به هم مرتبط کرده است " 11 سپتامبر 2001: حمله جهادی به برج تجارت جهانی نیویورک" و " 11 سپتامبر2011 مسجد عظیم".

گروه دفاع از آزادی آمریکا، گروهی است که با ایجاد یک مرکز اسلامی و مسجد درنزدیک منطقه صفر (محل حوادث یازدهم سپتامبر) مخالفت می کنند و در حال حمایت از تبلیغات علیه ایجاد این مرکز اسلامی در این منطقه هستند.
بر اساس گفته مقامات عبور و مرور شهری نیویورک، این گروه آمریکایی برای نصب این تبلیغات بر روی 26 اتوبوس شهر نیویورک حدود 8 هزار دلار پرداخت کرده اند.

برخی از شهروندان نیویورک به شبکه خبری راشاتودی گفته اند که این تبلغیات باعث ایجاد اسلام هراسی و پیش داوری درباره دین ها می شود. البته مخالفان ساخت مرکز فرهنگی در نزدیکی منطقه صفر با این تبلیغات و تحرکات جنبش گروه "پی آر" موافق بوده و از این اقدامات حمایت می کنند.

اما کشوری (آمریکا) که بر اساس آزادی مذاهب بنا شده است، آمار نشان می دهد که 63 درصد آمریکایی ها با ایجاد پروژه ساخت مسجد نزدیکی منطقه صفر مخالف هستند. منتقدان ساخت این مسجد و مرکز فرهنگی گفته اند که مسلمانان آمریکایی نباید در نزدیکی منطقه صفر به نماز و عبادت بپردازند چون این اقدام بی تفاوتی به یاد قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر به شمار می آید.

نکته جالب توجه آن است که محلی مورد نظر برای ساخت مسجد و مرکز فرهنگی، سال های گذشته نیز مکانی برای عبادت و نماز مسلمانان بوده است.

نشان دادن چهره ای مخدوش از اسلام در آمریکا باعث رشد سریع اسلام هراسی در میان مردم این کشور شده است به طوری که آمارهای اخیر نشان می دهد که 70 درصد از مردم آمریکا با ساخت مسجد مخالف هستند


[ یکشنبه 89/5/31 ] [ 9:43 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 320
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392660