NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 

برخی اخبار از حضور و فعالیت گسترده برخی عوامل سایت جمهوریت متعلق به مهدی هاشمی در روزنامه فرهیختگان حکایت دارد.
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، با نزیک‌ شدن به زمان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، برخی اخبار از آغاز تحرکات جدید رسانه‌ای در مجموعه دانشگاه آزاد حکایت دارد.
شنیده شده برخی مدیران و عوامل نزدیک به جریان فتنه که در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند به تازگی و با هماهنگی گروهی از خبرنگاران سابقه‌دار در جریان انتخابات سال 88 بار دیگر قرار است جریان سیاسی و رسانه‌ای جدیدی با حمایت این دانشگاه را راه‌اندازی کنند.
از آنجایی که در دوران انتخابات سال 88، دانشگاه آزاد با راه‌اندازی یک روزنامه کاملا سیاسی و حامی جریان فتنه و یک سایت خبری با نام جمهوریت -با محوریت مهدی هاشمی- که اکثریت عوامل و خبرنگاران آن بازداشت و یا به کشورهای اروپایی فراری شدند سابقه چنین تحرکات رسانه‌ای را در آستانه انتخابات داشته است، این بار نیز با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات مجلس و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری، گویا در حال برنامه‌ریزی و اجرای اهداف سیاسی خود است.
بنا به نظر تحلیل گران با نگاهی به مطالب اخیر روزنامه این دانشگاه که با نام فرهیختگان منتشر می‌شود می‌توان به نشانه‌هایی از آغاز تغییر و تحول در سیاست‌های این روزنامه پی برد.
برای مثال اکثریت سرمقاله‌های سیاسی این روزنامه که به عنوان خط مشی اصلی ارگان رسمی دانشگاه آزاد منتشر می‌شود، عدم دستیابی به وحدت اصولگرایان و مشکلات این طیف در قبال انتخابات را منعکس می‌کند و این در حالی است که در نقطه مقابل، خبری از مسائل و مشکلات اصلاح طلبان در این روزنامه نیست.
در چند سال گذشته جاسبی و نزدیکان او، بارها وی را یک اصولگرا معرفی کرده‌اند اما فعالیت‌هایی از این دست نتیجه دیگری را در ذهن متصور می‌کند.
شنیده شده که برخی عوامل سابق سایت جمهوریت که در دوران انتخابات با پوشش خبرنگاران روزنامه دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند ضمن حضور و فعالیت در برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب این بار در روزنامه فرهیختگان، ارگان دانشگاه آزاد حضور پیدا کردند.
"ا.م" یکی از خبرنگاران سابق سایت جمهوریت که در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت شد هم‌اکنون در تحریریه این روزنامه به عنوان خبرنگار سیاسی مشغول به فعالیت شده‌ است و تغییراتی نظیر محتوای سرمقاله‌ها و خنثی بودن در مقابل جریان انحرافی دولت، آغازی بر فعالیت دوباره این جریان در رسانه‌ای دیگر است.
"ا.م" دانشجوی رشته خبرنگاری در دانشکده خبر بود که ارتباط تنگاتنگی با مهدی کروبی کاندیدای بازنده از آرای باطله داشت.
به گفته منابع آگاه به زودی ویژه نامه‌ای با پوشش مطالب و مسائل دانشگاهی اما با اهدافی کاملا سیاسی، با هدایت و مدیریت عوامل خبری سابق جریان فتنه و خبرنگاران یک روزنامه دیگر در فرهیختگان منتشر خواهد شد.
به گفته برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای که برای گرفتن گفت‌وگو و مطلب برای ویژه‌نامه مزبور با آن‌ها تماس گرفته شده، به احتمال قوی دانشگاه آزاد در فکر ورود دوباره به عرصه انتخابات از طریق تأثیرگذاری رسانه‌ای است.
براساس نقلی از برخی منابع آگاه در مجموعه دانشگاه آزاد اختلافات گسترده‌ای میان مسئولان و مدیران این دانشگاه بر سر استراتژی‌های رسانه‌ای به وجود آمده است به گونه‌ای که هم اکنون روزنامه این دانشگاه بدون داشتن ارتباط ارگانیک با مجموعه‌های اطلاع رسانی و مدیران داخلی منتقد، اقدامات خود را انجام می‌دهد.
بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چندی پیش کامران دانشجو وزیر علوم مأموریت یافت تا اولین جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد را برگزار کند که برادر وی فرهاد دانشجوی در مصاحبه‌ای با فارس اعلام داشت که به احتمال زیاد این جلسه پس از انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
52 انجمن اسلامی دانشجویان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم ضمن اعتراض به تأخیر پیش امده در جریان برگزاری اولین جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد در تحلیلی بهر‌ه کشی سیاسی از امکانات دانشگاه آزاد از سوی جریان تکنوکرات برای کسب کرسی‌های بیشتر در مجلس را علت اصلی به تأخیر افتادن این جلسه عنوان کردند.

[ چهارشنبه 90/8/25 ] [ 8:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 328
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401542