NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که نتیجه همکاری و همراهی دولت اصلاحات با آمریکا و غرب این بود که مسئله هسته‌ای ما به تعلیق درآمد و تحقیر ملی را در پی داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد کوثری از جبهه پایداری انقلاب اسلامی، پرویز سروری از جبهه متحد اصولگرایان و سهیلا جلودارزاده از جبهه اصلاحات امشب در برنامه"دیروز، امروز، فردا" حضور داشتند.
پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این برنامه  به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در حال حاضر در شرایط شعب ابیطالب نبوده بلکه در زمان بدر و خیبریم، اشاره کرد و اظهار داشت: ما اکنون در شرایطی نیستیم که استراتژی‌مان صرفا صبر باشد، بلکه شرایط ما همچون زمان هجرت مسلمانان از مکه به مدینه و قدرت پیدا کردن آنهاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شناخت غلط از عرصه‌های داخل و نظام سلطه موجب می‌شود تا مسیر غلط ادامه پیدا کند، تصریح کرد: یک عده تلاش می‌کنند تا آدرس غلط به جامعه داده و شرایط کشور را سیاه‌نمایی کنند و در مقابل از شرایط نظام سلطه سفید‌نمایی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه شرایط کشور ما در حال حاضر به گونه‌ای است که تهدید را با تهدید و تحریم را با تحریم جواب می‌دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در معادلات فعلی نظام بین‌المللی و منطقه بسیار تعیین‌کننده است.
سروری بر همین اساس به سیاست خارجی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: سیاست خارجی ما قبل از پیروزی انقلاب مبتنی بر انفعال، وابستگی و تبعیت از نظام سلطه بود. اما با پیروزی انقلاب اسلامی اقتدار، عزت و مصلحت بر سیاست خارجی‌ کشورمان حاکم شد و این حرکت از موضع متهم به مدعی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه سخنان خود به موضوع هسته‌ای شدن ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: خانم جلودارزاده به مطالبی اشاره کرد که بسیار دامنه‌دار است و اینکه ما در موضوع هسته‌ای چکار کردیم که امروز باید اینگونه سؤال‌ها را پاسخ دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در زمان دولت اصلاحات با شعار هضم در نظام بین‌الملل و همکاری برای ایجاد بسترهای مناسب به نوعی از نظام سلطه تبعیت داشتیم، یادآور شد: آنها به ما گفتند تعلیق کنید، دوربین‌ها را نصب کنید، پروتکل الحاقی که مصوب مجلس نیست را اجرایی نمایید و در پاسخ به همه آنها گفتند سمعا و طاعتا و نتیجه این شد که ما به تعلیق کامل رسیدیم.
سروری بر همین اساس به جمله وزیر خارجه آلمان در آخرین جلسات دولت اصلاحات مبنی بر اینکه "بحث ما تعلیق نیست بلکه شما باید موضوع هسته‌ای را در کشورتان خاتمه یافته قلمداد کنید"، اشاره کرد و گفت: وی عنوان می‌کرد که شما منابع فسیلی دارید و باید با آن کشورتان را اداره کنید؛ ما نمی‌توانیم به شما اجازه دهیم که منابع هسته‌ای حتی صلح‌آمیز آن را داشته باشید.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در عین حال به اظهارات وزیر خارجه انگلیس به سولانا در اواخر دولت اصلاحات اشاره کرد که به صورت مکتوب وجود دارد و اظهار داشت: نتیجه این همراهی و همکاری، پالس‌های مثبت و چراغ‌های سبز چیزی جز تحقیر ملی ایران نبود.
وی خطاب به جلودارزاده تصریح کرد: سؤال ما از ایشان این است که ما چند سال دیگر باید تعلیق می‌کردیم و طبق اوامر نظام سلطه عمل می‌کردیم. تا مطالبی را که ایشان می‌خواهند را بدست می‌آوردیم.
سروری با تاکید بر اینکه هرگاه کشور بیشترین همکاری بین‌المللی را با دیدگاه‌های آمریکا و غرب انجام داده بیشترین تحریم‌ها علیه ما صورت گرفته است، یادآور شد: در برنامه چهارم توسعه مطالبی در خصوص ارتباط با اسرائیل و مسائل اینچنینی مطرح شد از این رو همه همکاری‌ها از طرف ما در دولت اصلاحات صورت گرفت اما هرچقدر ما در نگاه مثبت پیشروی می‌کردیم آنها ایران را منزوی‌تر و محدودتر کردند و در واقع تحقیر ملی بر ما روا داشتند.
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزت، حکمت و مصلحت در زمان دولت اصولگرا انجام شد، اظهار داشت: از خانم جلودارزاده این سؤال را دارم که چه زمانی غربی‌ها بر اساس مبانی کارشناسی ما عمل کردند، آنها همواره می‌گفتند آژانس نباید سیاسی شود و آژانس یک مرکز کاملا کارشناسی است درحالی که قطعنامه‌های آنها همچون قطعنامه حقوق بشر همواره در مسائل سیاسی شکل گرفته است.
وی بر همین اساس به موضع انفعال و اقتدار اشاره و تصریح کرد: هرگاه در کشورمان بر اساس اقتدار عمل کرده‌ایم، عرصه‌های جدیدی برای ملت بوجود آمده‌ اما هرگاه دارای انفعال بوده‌ایم پس رفت و عقب‌گرد داشته‌ایم.
سروری در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه موضع مجلس در خصوص ادعاهای متهمان فتنه سال 88 چیست، گفت: ما در انتخابات 88 با شرایط عجیبی روبرو بودیم؛ جمهوری اسلامی ایران که خود بنیانگذار مردم‌سالاری دینی حداقل در عصر معاصر به شمار می‌رود، یک دفعه با اقدام غیرقابل قبولی مواجه شد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عده‌ای با سازوکار قانونی وارد انتخابات شدند، اما در نهایت با سازوکار غیرقانونی مطالبات خود را پیگیری کردند، افزود: ظرفیت‌های امنیت کشور در آن شرایط به یک عنصر ضد امنیتی تبدیل شد.
وی بر همین اساس به عناصر رقابت، شفافیت و مشارکت در انتخابات‌ها اشاره و اضافه کرد: انتخابات سال 88 نیز با سعه صدر نظام این 3 عنصر را دارا بود و مردم با بصیرت و صبر انقلابی مطالبات خود را مطرح کردند اما در روز انتخابات یک دفعه قطار از ریل قانونی خارج شد.
سروری در خصوص فعالیت‌های مجلس در انتخابات فتنه 88 گفت: مصوبات و اقداماتی از سوی مجلس در خصوص انتخابات 88 شکل گرفت؛ فراکسیونی در این زمینه بوجود آمد و یک راهپیمایی نیز در مجموعه مجلس شکل گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: ما از روز اول در کمیسیون امنیت ملی به صورت فعال در این زمینه با همه افراد، کاندیداها، مراجع عظام و شخصیت‌های تأثیرگذار جلسه داشتیم و تلاشمان این بود که به گونه‌ای حرکت کنیم تا شکل کنترلی داشته باشد.
وی بر همین اساس به تشکیل کمیته بررسی موضوعات پس از انتخابات اشاره و اضافه کرد: در این کمیسیون تا عمق ماجرا پیش رفتیم و گزارش آن ارائه داده شد؛ در مجموع می‌توان گفت مجلس در این زمینه دچار نقاط قوت و ضعف است.
سروری در ادامه سخنان خود به حضور مردم در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:  در 22 بهمن امسال همه طیف‌ها حضور داشتند و این خود نشان می‌دهد که مردم مصالح کشور را به تمایلات سیاسی خود ترجیح می‌دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همواره در رقابت‌ها رفاقت وجود داشته است، اظهار داشت: متاسفانه در فتنه 88 یک عده فرآیند قانون را زیر پا گذاشته و تلاش می‌کردند خود را محور قانون قرار دهند؛ یکی از شخصیت‌های اثرگذار در انتخابات به بنده گفت "من به آقای موسوی زنگ زدم و به وی گفتم بنده وزیر کشور بودم و اقداماتی که شما در شب جمعه انتخابات انجام دادید، به شدت بر ایجاد تقابل بین مردم و لشکرکشی آنها تاثیر داشت".


[ یکشنبه 90/11/30 ] [ 11:32 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 656
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4405362