NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

آقای خامنه‌ای سلام! می‌خواهیم برای یکبار هم شده همانگونه که می‌خواهید صدایتان کنیم. همانگونه که در نجوای شبانه‌مان حضورتان را تا ظهور طلب می‌کنیم. به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم ضیافت افطار اعضای تشکل‌های سیاسی دانشجویی و دانشجویان نخبه با رهبر معظم انقلاب حاشیه‌هایی را به همراه داشت که بخشی از آْن در ذیل می‌آید:

* شاید یکی از خاطرات تلخ و در عین حال شیرین دیدار امسال با آقا را بشود به کم یاب شدن کم‌نظیر کارت دیدار اختصاص داد. چرا که هیچ یک از سال‌های اخیر را به یاد نداریم که دانشجویان اینقدر برای گیر آوردن کارت این دیدار دوندگی کنند. گویا امسال به دلیل اختصاص تعداد تقریباً زیادی کارت دیدار به دانشجویان شرکت‌کننده در طرح "ضیافت اندیشه " سهمیه کارت‌ تشکل‌های دانشجویی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته بود.

* کم‌بودن کارت این دیدار البته خود نیز حاشیه‌های جالبی را به همراه آورده بود. طریقه درخواست کارت دیدار توسط دانشجویان از مسئولان و یا از یکدیگر جالب و بدیع بود. پیامک‌های "حاجی یه کارت دیدار امروز با آقا نداری به ما بدی؟ " بدون اینکه جوابی برای شخص متقاضی به همراه داشته باشد، مدام توسط دانشجویان به یکدیگر "فوروارد " می‌شد. چه آنکه تقاضا شونده،‌ خود تقاضا کننده هم بود. و صد البته الحمدلله استفاده از فضای مجازی و مسنجرها هم برای به دست آوردن کارت دیدار فعال بود. دانشجویی در جیمیل خود نوشته بود "کسی کارت دیدار امروز آقا رو نداره؟ فوریه!  البته خوش‌ذوقی این دانشجو باعث شد که جزو افرادی باشه که بالاخره طلبیده شد و از طریق همون جیمیل بهش اطلاع دادند که یک کارت داریم...!

* همچون همه ساله؛ 2 ساعت پیش از آغاز دیدار، دانشجویان مقابل درب حسینیه امام خمینی(ره) منتظر ورود بودند. و همچون همه‌ساله بازار ازخودگذشتگی امسال هم داغ بود. دانشجویانی که با دیدن دوستان بدون کارتشان کارت خودشان را به وی می‌دادند تا او به حسینیه برود. برای خودشان هم خدا کریم است. شاید همچون همه‌ساله در نهایت افراد بدون کارت پشت درب حسینیه را هم راه دادند.

افرادی که پیش از این به دیدار آقا نائل شده بودند، هوای جدیدالدیدارها! را خیلی خوب داشتند. یکی از مسئولان یک سایت خبری دانشجویی که 5 کارت به همراه داشت، همه‌ کارت‌هایش را به جدیدالدیدارها داد و ...

* انصافاً دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب از جمله صمیمی‌ترین، بانشاط‌ترین و منظم‌ترین جلسات دانشجویان با مسئولان کشوری است. دیداری که تا کنون هیچگاه تعطیل نشده است. با این وجود چند سالی است که شاهد تعطیلی دیدار دانشجویی رئیس‌جمهور هستیم.

* بگذریم. ساعت 16 به همراه دوستان وارد حسینیه امام خمینی(ره) می‌شویم تا حاشیه‌های پیش از ورود آقا را هم پوشش بدهیم. نوشته بالای سر مکان در نظر گرفته شده برای سخنرانی آقا جلب توجه می‌کند: انّا فتحنا لک فتحنا مبینا "

* ساعت 16:15 همچون همه‌ساله یکی از اعضای یک اتحادیه دانشجویی شعری را که برای این دیدار آماده کرده، به همراه سایر دانشجویان حاضر در حسینیه همخوانی می‌کند. این‌بار محمدرضایتی دانشجوی دانشگاه شاهد عهده‌دار این موضوع شده بود. دانشجویی که مداح هم هست و البته نمی‌دانم شاعر شعرش هم خودش بود یا دیگری. اما هم شعر خوب بود و هم صوت: ای، رهبر من/ بی‌قرار بی‌قرارم/ باز، آمدم تا

روی پایت سر گذارم/ دستی بکش روی سر ما/ هم رهبری هم دلبر ما/ ای عزیز مادر ما(2) / یابن الزهرا(2)// با، عشق مولا/ از همه عالم گسستیم/ ما،پیرو این مکتب اسلام هستیم/ ما آمدیم، دیدارت آقا/ از دور این، رخسارت آقا/ می‌شویم عمارت آقا(2) /یابن الزهرا(2)/ در، ماه رحمت/ بر لبم دارم دعایی/ کاش، با تو آقا/ من شوم کرب‌وبلایی/ در سایه، اسلام و قرآن/ در هر کجا،از خاک ایران/ ذکر ما شد یا حسین جان(2)/ یابن الزهرا(2)/ یا حجت‌الله/ با زبان روزه دارم/ تو، خود دعا کن/ جان دهم من در کنارت/ یابن الحسن، هستی امیرم/ آقا بیا، تا جان بگیرم/ در رکاب تو بمیرم(2)/ یابن الزهرا(2)/ یابن الزهرا ، یابن الزهرا "

* پشت ستون‌های داخل حسینیه هیچ کس نمی‌نشیند! و همه به نحوی نشسته‌اند تا "حضرت ماه " را ببینند. هرچند کسی به ثوابش کاری ندارد و این کارها به اصطلاح "دلی " است اما از طرف دیگر هم حساب کنیم در همین دیدار روی حضرت آقا 2 ثواب نهفته است. در احادیث نگاه کردن به چهره مومن نگاه مأجور ذکر شده و از همین سنخ است نگاه به چهره حاکم عادل. و این هر دو در حضرت ماه جمع است.

* سری می‌چرخانیم تا کمی از اوضاع مطلع شویم. پسر آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور را می‌بینیم. علیرضا. او دانشجوی دانشگاه علم و صنعت است. برخی دانشجویان مشغول صحبت با وی هستند. هر چه سعی می‌کنم نمی‌توانم از آن فاصله صحبت‌های دانشجویان را بشنوم ولی علیرضا را می‌شود به راحتی لب‌خوانی کرد: چشم! می‌گویم!  تقریباً با توجه به آشنایی‌ای که با دانشجویان مذکور دارم، می‌شود حدس زد که چه نکته‌ای را به پسر آقای رئیس‌جمهور می‌گفتند، اما خبرنگار بهتر است حدسیاتش را برای خودش نگه‌دارد و فقط اطلاعات متقنش را به اطلاع برساند. هرچند حدس زدنش زیاد سخت نیست.

* حدود 45 دقیقه شعارها و همخوانی‌ها و نثار صلوات برای سلامتی آقا ادامه دارد. دانشجویان پشت درب هم کم‌کم وارد حسینیه می‌شوند. جالب اینکه در حالی که همگان فکر می‌کردند مانند سال گذشته مراسم رأس ساعت 17:30 آغاز می‌شود، اما خیز یکباره دانشجویان و شعارهای یکپارچه "صل علی محمد، بوی خمینی آمد " حاکی از آن است که آقا وارد سالن شده‌اند. شعارهای دانشجویان غافلگیر شده چند دقیقه‌ای ادامه دارد: ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده "، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست "، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند " و ...

همچون همیشه شعار "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست " پایان بخش شعارهاست.

* برخی دانشجویان با دیدن چهره نورانی و جذاب این "سردار خراسانی " اشک را بر گونه‌هایشان جاری می‌سازند.

* مجری برنامه محمد بیاتیان دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت است. صحبت‌هایش را با قرائت قسمتی از وصیت‌نامه شهید رجب‌بیگی دانشجوی شهید آغاز و با ایراد جمله‌هاییادامه می‌دهد که آقا را خوشنود می‌سازد. وی با اشاره به حضور "افسران جوان جنگ نرم " در این جلسه، از رهبر انقلاب خواست تا به عنوان مقدمه اگر صحبتی دارند، بفرمایند و سپس در صورت اجازه ایشان، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان نخبه به ایراد سخن بپردازند. آقا نیز ضمن اظهار خوشنودی از به کار بردن تعبیر افسران جوان جنگ نرم، تأکید کردند که از بن دندان به این تعبیر معتقدند و از به کار بردن و تکرار آن توسط مجری لذت بردند. آقا همچنین فرمودند که "امیدوارم امروز بیانات جوانان تشخص و تعیّن افسر جوان را در برابر بنده مجسم کند.  که البته الحمدلله اینگونه نیز شد و اشاره رهبر انقلاب در پایان این دیدار به عمیق و فکر شده بودن سخنان دانشجویان نشان‌دهنده رضایت مقام معظم رهبری از فرزندانشان بود.

* پس از قرائت قرآن توسط مجری خوش لحن برنامه، نوبت به سخنرانی دانشجویان می‌رسد. محمد مهدی مقام‌فر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اولین دانشجویی بود که به عنوان نماینده بسیج دانشجویی پشت تریبون رفت و سخنان انصافاً خوبی را مطرح کرد. وی البته سؤالات بسیار مهمی را نیز برای روشن شدن وظیفه دانشجویان از رهبر انقلاب پرسید که ایشان نیز در پایان به آنها پاسخ دادند.

مقام‌فر از عدالتخواهی به عنوان رسالت مهم دانشجویان سخن گفت و ضمن اشاره تلویحی به سخنرانی رهبر انقلاب در شیراز مبنی بر منع دانشجویان برای ورود به مصادیق در مسائل مربوط به مفاسد اقتصادی و ... پرسید که "آیا بدون سوال قرار دادن مصادیق می‌توان در این راه قدم برداشت؟ "

* مقام‌فر به شایعات پیرامون یک مقام مسئول اجرایی کشور (محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور) نیز اشاره‌ای کرد و با بیان اینکه هرگاه می‌خواهیم در این زمینه وارد شویم به ما می‌گویند که حق ندارید وارد مصادیق شوید، گفت که آیا طرح پرسش در این موارد نمی‌تواند کمک‌کننده باشد؟

* رهبر انقلاب در حین سخنرانی خود به این پرسش مقام‌فر اینگونه پاسخ می‌دهند که: دانشجویان بهترین قشرهای کشورند و مسئولان مختلف باید با رفتن به میان دانشجویان، به سؤالات این قشر تحصیلکرده و دارای "فهم و انگیزه " پاسخ دهند. 

ایشان در همین زمینه، تفاوت سؤال و انتقاد را با معارضه خاطرنشان کردند و افزودند: جریان و جنبش دانشجویی نباید تصور کند که معارضه با دستگاهها، جزو وظایف اوست بلکه آنچه مهم است طرح سؤال و مطالبه پاسخ از مسئولان ذیربط است.

* پرسش دیگر مقام‌فر به حوادث سال گذشته مربوط بود و موضوع وحدت! وی اولاً بر جاری شدن خون تازه در رگ‌های انقلاب در پی پیروزی بر فتنه‌های سال گذشته اشاره کرد و سپس با اشاره به سکوت و سخنان خاص برخی از شخصیت‌ها و افراد که به موجب آن آتش فتنه شعله‌ورتر می‌شد، پرسید که برخی می‌گوید وحدت و برخی از خالص‌سازی انقلاب دم می‌زنند، حال از مقتدایمان این سوال را داریم که شما کدام را توصیه می‌کنید؟ که رهبر انقلاب نیز با تأکید بر اینکه هر 2 باید انجام شود می‌فرمایند: خالص کردن جامعه با فشار و حرکتهای تند به وجود نمی آید و اسلام نیز کسی را مأمور نکرده است که اشخاص ضعیف الایمان را به بهانه خالص کردن جامعه، از دایره خارج کنند. 

رهبر انقلاب همچنین منظور خود از تأکید بر وحدت را "اتحاد بر مبنای اصول " خوانده و تأکید می‌کنند که "بر این مبنا، با هرکسی به همان اندازه که اصول را قبول دارد متصل و متحدیم و هرکسی اصول را قبول ندارد طبعاً از این دایره وحدت خارج است. 

* مقام‌فر پرسش سوم خود را به این موضوع اختصاص داد که "ما به عنوان سربازان انقلاب و فعالان جریان دانشجویی انقلابی باید عیناً از همان موضعی سخن بگوییم که رهبری معظم به اقتضای جایگاه رفیع ولایی و سکانداری کشتی انقلاب از آن سخن می‌گویند؟ آیا نقد جدی کسانی که به نظر ما در عملکرد با دیدگاه‌هایشان نوعی شکاف و فاصله با مرزهای عقیدتی و آرمانی انقلاب اسلامی وجود دارد، به منزله جلو افتادن از رهبری و تخطی از مدیریت ولایی است؟ "

* رهبر انقلاب در این زمینه ضمن پاسخی مبنی بر اینکه "مبادا کسی تصور کند که رهبری برخلاف آنچه به عنوان نظر رسمی مطرح می کند، مواضع دیگری دارد که به برخی خواص می گوید چرا که این تصور مطلقاً درست نیست و اگر کسی چنین نسبتی بدهد گناه کبیره کرده است.  به اتفاقی که چند سال پیش رقم خورد(قتل‌های زنجیره‌ای) نیز اشاره کرده و می‌فرمایند: چند سال پیش قتلی اتفاق افتاده بود. دشمنان گفتند که این قتل‌ها با یک فتوا انجام شده تا از این طریق پای رهبری را وسط بکشند. من همان موقع در نماز جمعه گفتم اگر احساس کنم کسی لازم القتل است، من در نماز جمعه علنی خواهم گفت.  این سخنان رهبر انقلاب با تکبیر دانشجویان روبرو شد.

* شعر زیبای "ما همه شیریم، شیران علمداری که هست ما همه دلبسته یاریم، آن یاری که هست/ گم شوید ای نیست‌ها! نقش دل ما مهر اوست نیست در بازار هستی جز خریداری که هست/ هان مباد ای خاکیان کز فتنه ما گم شود نقش پای لیلی از دیوانه بازاری که هست/رهزنان را اعتباری نیست گر همره شوند کاروان دل بر مدار از حکم سالاری که هست " پایان بخش سخنان نماینده بسیج دانشجویی بود.

* تعداد زیاد سؤالات مقام‌فر موجب شد تا پایان مراسم برخی دانشجویان به مزاح خطاب به وی بگویند که اگر از این به بعد سوال درسی هم داشتی بیاور در همین مراسم جوابش را بگیر و برو!

* نفر دوم، سید علی روحانی رتبه اول المپیاد اقتصاد 1388 و دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف بود که سخنان عمیق و جذابی مطرح کرد که با استقبال رهبر انقلاب روبرو شد. وی در ابتدای سخنانش خداوند را به سبب توفیق سخن‌راندن در محضر ولی‌امر مسلمین جهان شکرگزاری کرد و سپس از رهبر انقلاب به سبب تدبیر در موضوع انرژی هسته‌ای که موجب اعتلای کشور اسلامیمان شد، تقدیر و تشکر کرد.

* برخلاف همیشه که فقط سخنان نمایندگان تشکل‌های سیاسی فرهنگی دانشجویی با تکبیر روبرو می‌شد، سیدعلی روحانی روال را تغییر داد و با گفتن سخنی حماسی علیه دشمنان نظام و انقلاب فریاد تکبیر را در حسینیه به راه انداخت.

* سید علی روحانی از تأخیر در تدوین نهایی نقشه علمی کشور سخن گفت و انتقاد کرد. گلایه‌هایش از برخی افراد در داخل کشور که تلاش‌های علمی نخبگان را خنثی می‌کنند! نیز شنیدنی بود. آقا همه را یادداشت می‌کرد.

* اما جالب‌ترین بخش سخنان سید علی روحانی آنجا بود که وی از تدوین یک نقشه‌ علمی توسط خود با همراهی جمعی از نخبگان کشور خبر داد.

* پایان سخنان سید علی روحانی با "آفرین، خیلی خوب بود " مقام معظم رهبری همراه بود. وقتی روحانی به خدمت آقا رسید، ایشان درباره نقشه علمی تهیه شده توسط این جوانان نخبه نیز سوال فرموده و ضمن تقدیر از وی خواستند تا آن نقشه را ارائه کنند.

* نفر بعدی، رامین محمدی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت بود که سخنانش را به موضوع فتنه‌های سال گذشته، انتقاد از تخریب و توهین به جای نقد کارشناسانه، پرسش از وحدت، حمایت از دولت در موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها و انتقاد از کارشکنی برخی جریانات در این زمینه، رواج ابتذال در سینما و انتقاد از اختصاص آن به قشر اشراف جامعه، عدم توجه به موضوع فرهنگ در نقشه جامع علمی کشور و انتقاد از مافیای ارتقای اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها که موجب شده اساتید انقلابی از کسب کرسی‌های هیئت علمی بازبمانند، اختصاص داد.

* پس از نماینده دفتر تحکیم وحدت، فرحناز فقیهی رتبه اول جشنواره خوارزمی و دانشجوی همزمان دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و کارشناسی مهندسی پزشکی پشت تریبون قرار گرفت که سخنان کوتاه و در عین حال عمیق وی که اختصاص به موضوعاتی همچون ضعف تحقیقات در کشور و ... داشت، هم خوشنودی رهبر انقلاب را در پی داشت و هم تشکر مجری را. تشکر مجری از آن جهت که احتمالاً تنها کسی بود که در وقتی که برایش اختصاص داده شده بود سخنانش را به پایان رساند.

 


[ سه شنبه 89/6/2 ] [ 7:32 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 145
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392485