NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

* دانشجوی بعدی که پشت تریبون قرار گرفت، مسعود براتی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی بود. وی گزارشی از اعزام گروهی توسط این جنبش به بولیوی و ثمرات خوب این اقدام ارائه و به شوق و عطش ملت‌ها برای شنیدن پیام انقلاب اشاره کرد و صدالبته انتقاد از عدم توجه جدی مسئولان اجرایی کشور برای صدور انقلاب. البته این سخن براتی با این پاسخ رهبر انقلاب که "کارهای خوبی در این زمینه انجام می‌شود که شاید همه از آن اطلاع نداشته باشند.  روبرو شد.

* براتی همچنین از عدم اجرای کامل قانون تحریم کالاهای صهیونیستی توسط مسئولان اجرایی کشور نیز انتقاد کرد. موضوع تحریم کالاهای صهیونیستی چند سالی است که توسط دانشجویان و بخصوص جنبش عدالتخواه دانشجویی مرتباً پیگیری می‌شود اما هنوز به طور کامل به نتیجه نرسیده است.

* نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین به برخی شائبه‌ها درباره خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و بهداشت اشاره و بر غیرقانونی بودن آن تأکید کرد. رهبر انقلاب نیز در جریان سخنان خود با اشاره به این بخش از سخنان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی این گفته وی را تأئید و تأکید کردند که خصوصی سازی فقط شامل نهادهای ذیل اصل 44 باید انجام شود.

* از جمله انتقادات دیگر نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی به صدا و سیما بود. براتی در انتقادی تند و تیز یکی از موارد آشکار تبعیض را فعالیت‌های صداوسیما دانست و گفت که "محور نبودن مستضعفین و کوخ نشینان در تولید برنامه های خبری و هنری است. به عنوان مثال مسایل کوچک کلان شهرها از مسایل حیاتی شهرستان‌ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. حقوق800 میلیونی یک نفر ساعت‌ها موضوع برنامه می‌شود اما مشکلات کوره دهات‌ها نه.  اشاره براتی به پیگیری حقوق 800 میلیونی علی دایی در برنامه 90 بود که با انتقادات جدی روبرو شد.

* برگزاری جلسات گزینشی برای ظاهر‌سازی توسط برخی مسئولان اجرایی " نیز از جمله موضوعات مطرح شده توسط براتی بود. مرجع دقیق ضمیر مورد اشاره در دسترس نیست اما شاید این ضمیر در دیداری که سه‌شنبه این هفته توسط یکی از مسولان کشور با دانشجویان انجام می‌شود، مرجع خود را پیدا کند!

* براتی نیز به رسم دیگر سخنرانان این جلسه، سخنان خود را که با شعر یا جمله‌ای زیبا به پایان می‌رساندند، متن خود را با جمله‌ای زیبا از امام علی(ع) به پایان رساند: کوهها از جای کنده می‌شوند، تو پابرجا باش! دندان هایت را به هم بفشار . کاسه سرت را به خدا بسپار.قدمهایت را بر زمین استوار کن. چشم به آخرین صفوف دشمن بدوز و از برق سلاحهایشان ترس به دل راه مده. و بدان که پیروزی از سوی خدای سبحان است. 

* ماجده محمدی دیگر نخبه علمی بود که پشت تریبون قرار گرفت و سخنانی را ایراد کرد.

* اما از جمله نکات جالب این دیدار حضور محی‌الدین فاضلیان نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای سخنرانی بود. حضور تشکلی که در ایام فتنه، برخی عناصر آن به یاری فتنه‌گران پرداخته و در تجمعات غیرقانونی حضوری فعال! داشتند موجبات تعجب حضار را فراهم کرده بود. اما این هم از مرام علی است که افراد اینچنینی نیز به راحتی بتوانند پشت تریبون قرار گرفته و سخنانشان را بی‌پرده با رهبر انقلاب در میان بگذارند.

* فاضلیان پس از قرار گرفتن پشت تریبون از ماجرای کوی دانشگاه تهران سخن گفت و از عدم برخورد قاطع با متهمین اصلی توسط قوه قضائیه انتقاد کرد. رهبر انقلاب در جریان سخنان خود راجع به این نکته فرمودند:من دنبال قضیه بودم و هستم. البته قضیه کند پیش رفته ولی باید پیش برود. انشاءالله پیش خواهد رفت. لکن تصور نکنید فراموش شده است. برخی دستگاه‌ها شاید برای همکاری انگیزه لازم را ندارند اما باید این قضیه پیش برود. 

* اما حساس‌ترین قسمت از سخنان نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران آنجا بود که از برخوردهای شدید انضباطی و امنیتی با دانشجویان در سال گذشته سخن گفت و البته با پاسخ بسیار جالب و متقن رهبر انقلاب در جریان سخنرانی ایشان روبرو شد که فرمود: "البته افراط در هر زمینه‌ای بد است اما صدالبته که دانشگاه هم انضباط و امنیت می‌خواهد. نمی‌شود محیط دانشگاه را رها کرد چرا که آماج بسیاری از توطئه‌های دشمن دانشگاه است.  این پاسخ رهبر انقلاب با تکبیر دانشجویان همراه شد.

* فاضلیان البته در پایان سخنان خود تأکید کرد که "ما رهبری را سنگ‌ صبور و چراغ فروزان امت و از آن همه مردم ایران می‌دانیم. " نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران که در ایام فتنه عملکرد ملال‌انگیزی از خود به نمایش گذاشت، با این سخنان خود احتمالاً باید منتظر فحاشی‌های سبزک‌ها باشد. هرچند اعضای تشکل‌های دانشجویی امیدوار بودند که انشا‌ءالله اعضای این انجمن به واقع مسیر گذشته خود را تغییر داده و در مسیر اصلی انجمن‌های اسلامی قرار بگیرند که در این صورت همه‌ی دوستداران نظام دست دوستی آنان را به گرمی خواهند فشرد. ان‌شاءالله

* اما از جمله جذابترین سخنرانی‌های دانشجویان که به مذاق جمع خوش آمد، سخنان محمد افکانه دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بود. اتحادیه‌ای که سابقه جالبی در ایراد انتقادات تند و تیز در دیدارهای دانشجویی با مسئولان دارد.

* محمد افکانه سخنان خود را اینگونه آغاز می‌کند: آقای خامنه‌ای سلام! می‌خواهیم برای یکبار هم شده همانگونه که می‌خواهید صدایتان کنیم. همانگونه که در نجوای شبانه‌مان حضورتان را تا ظهور طلب می‌کنیم.  مطلعی که یادآور نامه تاریخی انجمن‌های اسلامی سراسر کشور به رهبر معظم انقلاب در سال‌های نه چندان دور است.

* اما سخنان افکانه آنجا به اوج خود رسید که پس از حمایت از کلیت دولت به عنوان دولت عدالت‌محور و بیان اینکه "وخوشبختانه امروز با تلاش دلسوزان انقلاب و خواست مردم،دولتی بر سر کار است که شعارش عدالتخواهی است و قاطبه سیاست ها، روندها وکارگزارانش در نظر و عمل همسو با این شعار هستند.  از خون بودن دل دانشجویان از "چپ و راست رئیس‌جمهور " سخن گفت. این سخنان افکانه با لبخند و صلوات و تکبیر دانشجویان همراه شد.

* افکانه سخنان خود را اینگونه ادامه داد که "آخر مگر می‌شود از عدالت، مبارزه با اشرافی‌گری، ویژه‌خواری و زیاده خواهی دم زد، اما به افرادی با سوابق نه چندان روشنِ قضائی وحتی دارای برخی جرائم ثابت شده اعتماد نمود و بالاترین ظرفیت های اجرایی را به آنان سپرد. و حتی بنا بر اخبار واصله تمام قد جلوی بررسی پرونده اش درمقابل دستگاه قضائی ایستادگی نمود! و یا تمام اعتبار و حیثیت خود را به پای کسی ریخت که مکرراً با طرح مسائل شاذ، نابجا و عموماً خردگریز، در متن مسائل مهم داخلی و بین‌المللی حاشیه‌هایی هزینه زا و پررنگ‌تر از متن پدید می‌آورد و نابخردانه سبب اختلاف و سرخوردگی میان حامیان نظام می‌شود.  پس از این سخنان افکانه، دانشجویان حاضر در حسینیه که این بار به سادگی مراجع ضمیر را تشخیص می‌دادند، فریاد تکبیر سر دادند.

* آقا نیز در جریان سخنرانی خود با اشاره به این سخنان افکانه تأکید کردند که "من در این زمینه ورود و قضاوتی نمی کنم البته ممکن است اشکال و ایراد وارد باشد اما باید مسائل را اصلی - فرعی کرد و مراقب بود که مسائل درجه دوم، جای مسائل اصلی و تعیین کننده را نگیرد. 

* اما این پایان کار افکانه نبود، چه آنکه دبیر مستقل‌ها از تهرانیزه و شمیرانیزه کردن ایران توسط صداوسیما و عدم تولید فیلم‌هایی با مضامین عدالت نیز انتقاد کرد که این بخش‌های سخنان وی توسط رهبر انقلاب تأئید شد.

* دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل انتقاد تند و تیز بعدی خود را به قوای مقننه و قضائیه اختصاص داد و با اشاره به ماجراهای مربوط به دانشگاه آزاد و تلاش‌های دانشجویان در این زمینه که موجب کسب پیروزی‌های خوبی شد، افزود که "جنبش دانشجویی در سال گذشته تحصیلی همیت، استقلال، آرمان خواهی و درایت خود را در مطالبه عدالت به بلوغ رسانید، که مصادیق آن در گذار از، پس لرزه های جریان فتنه در دانشگاه ها و به ثمر رساندن ماراتن دانشگاه آزاد، بر کسی پوشیده نیست. لیکن کوته نظری و بی انصافی عده ای قلیل در بدنه قوای مقننه و قضاییه در واکنش به تجمع حماسی 1 تیر، مقابل مجلس از سوی جنبش دانشجویی قابل گذشت نیست. نمایندگانی که گستاخ و دریده گو خواندن منتقدین را از رئیس خود به خوبی آموخته بودند، وقاحت را به اوج رسانیده و خواستار بررسی اصالت خانوادگی تجمع کنندگان شدند. قانون دانان، قانون شکنی در قوه قضاییه که سعی کردند خشم خود را با انتصاب این حرکت صادق، قانونی و خودجوش به جریانی انحرافی از بدنه دولت، فرونشانند، تا به خیال خام خود با ارعاب و احضار دانشجویان به دادگاه، ایشان را در مسیر پرهزینه مطالبه عدالت، سست کنند و چه خیال باطلی که ما تا آخر ایستاده ایم.  این سخنان افکانه در خصوص تجمع پرحاشیه مقابل مجلس نیز با تکبیر دانشجویان همراه شد.

* رهبر انقلاب در خصوص این بخش از سخنان محمد افکانه نیز پاسخ جالبی فرموده و تأکید کردند که "در این زمینه اظهار نظری نمی کنم البته شعارهای اکثر تجمع کنندگان بد نبود اما برخی شعارهای تند دادند که طبعاً این دانشجویان نیز باید نقدپذیر باشند. 

* افکانه پس از پایان سخنانش به محضر آقا رفت و چفیه‌ای که با خود آورده بود را برای تبرک کردن به ایشان داد. چفیه خود آقا را فاطمه فیاضی گرفته بود. افکانه همچنین پلاکی که به گردن آویخته بود را نیز به آقا نشان داد که رهبر معظم انقلاب بوسه‌ای بر این پلاک زدند. پایان مراسم متوجه شدیم که پلاک مذکور پلاکی با محتوای "افسر جوان جنگ نرم " است.

* سعید ناطقی فعال فرهنگی و عضو کانون رهپویان غدیر، یزدانی به نمایندگی از دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ضیافت اندیشه نیز سخنرانان بعدی مراسم بودند و سخنان مجتبی کشور نماینده دانشجویان حاضر در اردوهای جهادی نیز پایان بخش مراسم بود.

* حضرت آقا نیز رأس ساعت 19:10 سخنان خود را با تعریف و تمجید پدرانه از سخنان دانشجویان آغاز کرده و توصیه‌هایی ایراد فرمودند. رهبر انقلاب در این دیدار چندین بار از لفظ "فرزندانم " برای دانشجویان استفاده کردند. هرچند دانشجویان این را از لطف آقا دانسته و رابطه خود با رهبر انقلاب را مرید و مرادی می‌دانند.

* آقا پس از توصیه‌های اخلاقی ناب به دانشجویان، سخنان خود را با توصیه‌ برای وحدت بین دانشجویان و پرهیز از هرگونه انشعاب بر اثر اختلاف سلیقه‌ها ادامه می‌دهند. این سخنان آقا برای آنها که در جریان برخی امور مربوط به تشکل‌ها هستند کاملاً گویا و واضح است و انشاءالله برخی اختلافات سلیقه‌ای در برخی از تشکل‌های دانشجویی پس از این بیانات رهبر انقلاب فیصله یافته و همچنان شاهد سخنرانی "5  اتحادیه دانشجویی در دیدارهای دانشجویی رهبر انقلاب خواهیم بود.

* یکی از مهمترین بخش‌های سخنان شب گذشته رهبر انقلاب، توصیه ایشان به تشکل‌ها برای موضع‌گیری در مسائل کلان کشوری بود. آقا تأکید کردند که برای مثال درباره مسائلی همچون تحریم‌ها، بیانیه تهران و مسائلی از این دست تشکل‌ها مواضع خود را بیان کنند. این سخن آقا نشان‌دهنده اهمیت ویژه نظرات فعالان دانشجویی برای رهبر معظم انقلاب است.

* در حین سخنان رهبری راجع به اهمیت موضع‌گیری تشکل‌ها درباره مسائل مهم کشوری، یکی از دانشجویان از وسط جمعیت فریاد ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده سر می‌دهد که آقا می‌فرمایند: حالا اجازه بدهید، ممنونم، چون وقت کم است ". این سخنان آقا لبخند را بر لبان دانشجویانی که آماده همراهی با شعاردهنده اولی بودند می‌نشاند و در ادامه...سکوت و استماع سخن.

* آقای دانشجوی شعاردهنده اول سال گذشته جزو سخنرانان بود که اتفاقاً پس از حضور در محضر آقا درخواست "دعایی خاص " برای دانشجویان کرد. دعا در حق خودش که مستجاب شد! ان‌شاءالله برای دیگر جوانان هم...

* با رسیدن وقت اذان، رهبر انقلاب نیز سخنان خود را خاتمه می‌دهند و همگی برای نماز جماعت آماده می‌شوند. پس از نماز جماعت نیز دانشجویان بر سر سفره‌های افطار می‌نشینند. هرچند همه دانشجویان دوست دارند بر سر سفره‌ای بنشینند که رهبر انقلاب نشسته است اما نظامات حاکم بر جهان اجازه حضور چند صد دانشجو در یک گله جا را نمی‌دهد! پس لاجرم عده‌ای محروم می‌شوند و عده‌ای منعم.


[ سه شنبه 89/6/2 ] [ 7:34 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392409