NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

به گزارش شبکه ایران، در حالی که سید حسین موسویان، معاون مرکز تحقیقات استراتژی و عضو تیم هسته‌ای ایران در دولت خاتمی به جرم جاسوسی محکوم شده است، رسانه دولتی انگلیس وی را از جرمش تبرئه کرد.

سایت دولتی بی بی سی فارسی در واکنش به اطلاعیه روز گذشته وزارت اطلاعات درباره قطعی بودن جاسوسی موسویان، وی را از افراد نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی دانسته و مدعی شده است که علت جاسوس دانستن موسویان "رقابت های جناح های درون جمهوری اسلامی" است.

چند هفته پیش، برخی منابع خبری اعلام کردند حسین موسویان که از قبل به اروپا و آمریکا رفت و آمدهایی داشته، تصمیم به اقامت دائم در آمریکا گرفته است.

با این حال بی بی سی درخواست پناهندگی او از آمریکا را تکذیب کرده است.

گفته شد که موسویان خطر دستگیری خود را مهمترین دلیل خودداری برای بازگشت به ایران عنوان کرده است.

گفتنی است، قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران موسویان را بنا به ماده 505 و به اتهام «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با پوشش مسئولین نظام و مأمورین دولت و در اختیار قرار دادن اطلاعات مزبور به دیگران (افراد فاقد صلاحیت و بیگانگان)» به دو سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از مشاغل دیپلماتیک در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بین‌الملل سایر نهادها و ارگان‌های کشور به دو سال حبس که به مدت پنج سال تعلیق شده بود، محکوم کرد.   


[ سه شنبه 89/6/2 ] [ 11:46 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 544
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4404436