NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

ایلنا:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ماده 24 لایحه حمایت از خانواده به بحث مهریه متعارف و غیر متعارف می‌پردازد، گفت: بر اساس این لایحه مهریه متعارف تا سقف 10 میلیون تومان تعیین شده است.

داریوش قنبری با اشاره به ماده 22 لایحه حمایت از خانواده و مطرح کردن ازدواج موقت اظهار داشت:‌ اگر چه ازدواج موقت یک حق شرعی است ولی نمی‌تواند منجر به تشکیل خانواده و استحکام بنیان آن شود.

وی در ادامه افزود: ازدواج موقت مشکل جوانان در آستانه ازدواج را حل نمی‌کند و باید تلاش کنیم تا شرایط دشواری برای ازدواج موقت تعیین شود تا تمایل به آن در جامعه کم شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن بحث تعدد زوجات در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده عنوان کرد: ازدواج مجدد در شرع به رسمیت شناخته شده است ولی شرایطی مانند توانایی برقراری عدالت برای آن تعیین شده است که به منظور محدود کردن حق مرد برای ازدواج مجدد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: قانونگذار باید حق ازدواج مجدد را به شکل محدود و در شرایط خاص در نظر بگیرد تا هر مردی به ازدواج مجدد فکر نکند.

تشویق جوانان به ازدواج مهم‌تر از تلاش برای ثبت ازدواج موقت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید برای تشویق جوانان به ازدواج تلاش کرد، گفت: هم‌اکنون تشویق جوانان به ازدواج مهم‌تر از ثبت ازدواج موقت است.

قنبری با اشاره به ماده 24 لایحه حمایت از خانواده تصریح کرد: این ماده مبحث مهریه متعارف و غیر متعارف را مطرح می‌کند و بر اساس آن مهریه متعارف تا سقف 10 میلیون تومان تعیین شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در پرداخت مهریه غیر متعارف الزام قانونی چندانی وجود ندارد، اظهار داشت:‌ این ماده می‌تواند موجب تشویق طلاق در جامعه شود.

رواج مشوق‌های قانونی برای ازدواج موقت موجب رواج آن در جامعه می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رواج مشوق‌های قانونی برای ازدواج موقت را موجب رواج آن در جامعه دانست و عنوان کرد: البته تمایل به ازدواج موقت به سطح فرهنگ،‌ آگاهی و تحصیلات افراد بستگی دارد.

قنبری با بیان اینکه هم‌اکنون کاهش تمایل جوانان به ازدواج مشکل اساسی جامعه است، عنوان کرد: مواردی که در لایحه حمایت از خانواده مطرح شده است نیازهای جامعه امروزی نیست.


[ شنبه 89/6/6 ] [ 2:0 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 272
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401486