NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
یک شبکه تلویزیونی متعلق به عربستان سعودی در توهینی بی سابقه، مردم ایران را "نجس ترین و حقیرترین مردم" دنیا خواند.

 

به گزارش بولتن نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، شبکه تلویزیونی ام بی سی که به خاندان پادشاهی عربستان سعودی وابسته است، در یکی از مسابقه های هدایت شده خود، سوالی طراحی کرده و در ان از مخاطبان خود می خواهد تا "نجس ترین و حقیرترین مردم" دنیا را انتخاب کنند!

این شبکه چهار گزینه ایران، اسراییل، امارات و سعودی را برای پاسخ در نظر گرفته بود و در نهایت با وقاحت تمام جواب درست(!) مسابقه توسط شرکت کننده، "ایران" اعلام می شود!


کلیپ مذکور در شبکه های اجتماعی توزیع شده و عده ای مدعی تقلبی بودن آن شده اند. چراکه در این کلیپ، جواب درست گزینه سعودی انتخاب شده است. اما تردیدی نیست که کلیت این ماجرا، ماجرایی هدایت شده برای اهداف ضدایرانی است و حتی در نظر گرفتن گزینه سعودی به عنوان جواب درست، پوششی برای مظلوم نمایی سعودی هاست.
ام بی سی که 22 سال از عمر ان می گذرد دارای شبکه های متعددی است که یکی از معروف ترین آنها علاوه بر پخش فیلم و سریالهایی جدید امریکایی در زانر اکشن وحشت و تخیلی به زبان اصلی و بازیرنویس عربی، "برنامه و مسابقات ورزشی نظیر کشتی کج" را هم پخش می‌کند.
ام بی سی در تابستان 1991 توسط ولید بن ابراهیم (برادر همسر سوم ملک فهد) اولین شبکه تلویزیونی خود را در لندن تاسیس کرد.
اگرچه خاندان سعودی اداره این شبکه را رد می کنند و تلاش دارند ان را شبکه ای خصوصی و مستقل جلوه دهند اما واقعیت این است که ام بی سی به طور مستقیم و بی واسطه توسط خاندان پادشاهی سعودی اداره می‌شود. عبدالعزیز بن فهد (برادرزاده ولید ابراهیم موسس ام بی سی) 50 درصد از سهام ام بی سی را در اختیار دارد.
شبکه مذکور از این نظر به شبکه معروف ضدایرانی العربیه بی شباهت نیست. خاندان سعودی در شبکه مذکور نیز نفوذ فراوانی دارد.
هنوز واکنشی از سوی هیچ یک از مقامات ایرانی به این توهین بی سابقه دیده نشده است. هرچند احتمال اینکه سکوت مقامات دولتی کشورمان به دلیل بی اهمیت جلوه دادن و برداشتن حساسیت از روی این خبر باشد وجود دارد.
در هفته های اخیر در جریان مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 با افزایش احتمال توافق دو طرف، عربستان در کنار اسراییل در صف مخالفان توافق قرار گرفته و کارشکنی های فراوانی در این خصوص انجام داده است.
در سال های گذشته هنگامی که موسسه نشنال جئوگرافیک نام جعلی خلیج فارس را در کنار نام حقیقی آن روی نقشه های جدیدش ثبت کرد، دولت اصلاحات با در پیش گرفتن سیاست سکوت نسبت به این امر، به هدایت افکار عمومی پرداخت تا سرانجام موج مردمی ایجادشده و فزونی انتقادات نشنال جئوگرافیک را وادار به عقب نشینی از این موضوع کرد. بعید نیست سیاست مقامات دولتی در خصوص این توهین نیز سیاستی مشابه باشد. 

[ پنج شنبه 92/8/30 ] [ 2:28 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 134
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 4400031