NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

وی با اشاره به این که امروز بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، تدبیر را بار دیگر دیدم

هاشمی رفسنجانی گفت؛ تشکر مقام معظم رهبری بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی از تیم مذاکره‌کننده باعث شد مسئله ختم شود و اما و اگری باقی نماند و این کار بسیار مهمی بود.
 به گزارش سرویس سیاسی بی باک، وی که در مراسم معارفه دکتر ولایتی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک سخن می‌گفت، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: در داخل هر روز حرف‌ها و گوشه کنایه‌هایی مطرح می‌شد و اگر صحبت‌های آقا در حمایت از تیم مذاکره‌کننده نبود، تیم ما دچار لکنت زبان می‌شد پس رهبری پشتشان را محکم کردند و آنها با خیال راحت رفتند.
وی با اشاره به این که امروز بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، تدبیر را بار دیگر دیدم، افزود: اگر مقام معظم رهبری این کار را نمی‌کردند اما و اگرها باقی می‌ماند، اما آقا با جمله تشکر از تیم مذاکره‌کننده مسئله را ختم کردند و این کار بسیار مهمی بود.
هاشمی با بیان این که از شئون رهبری این است که در لحظات حساس به داد مردم و مسئولان برسد که رسیده‌اند، اظهار کرد: ما از این گردنه بسیار سخت عبور کردیم و الان آمریکا و اوباما برای تسلیت به اسرائیل قضیه را جور دیگر تفسیر می‌کنند. درست است که ننوشته حق غنی‌سازی برای ایران محفوظ است، اما این موضوع در قرارداد ایران با ان‌پی‌تی مورد اشاره قرار گرفته است و به طور طبیعی هر کشوری که حق دارد از صنعت صلح‌جویانه هسته‌ای استفاده کند می‌تواند غنی‌سازی هم بکند، اما آنها از این کلمه ابا داشته‌اند، چون می‌خواستند چیزی در دست داشته باشند، به هر حال فرقی هم نداشت چون عملا گفتند شما می‌توانید ادامه دهید و اگر می‌گفتند حقتان است کشورهای دیگر هم وارد می‌شدند و می‌گفتند ما هم حق داریم.
فراز آخر این سخنان نگرانی‌هایی درباره جامع و مانع بودن توافق اخیر و راه دررو نگذاشتن در آنها برمی‌انگیزد. از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت از دولت و تیم دیپلماسی، درباره برخی رفتارها در سفر نیویورک فرمودند که به‌جا نبود. اما فارغ از این نکته جای طرح این پرسش است آیا منطق درست و نجات‌بخش تبعیت از ولایت، از نگاه گوینده سخنان منطق همیشگی است یا با این منطق باید به شکل نؤمن ببعض و نکفر ببعض رفتار کرد که برخی دست‌اندرکاران و سران فتنه سال 88 مرتکب شدند؟!
به عبارت دیگر اگر کلام رهبری فصل‌الخطاب است- که براساس منطق شیعه و تصریح قانون اساسی قطعی است- چرا برخی قائلین به این منطق 4 سال پیش خلاف ادعای خود عمل کردند و راه سرزنش و اعتراض نسبت به همراهی خود با قانون‌شکنان و فتنه‌انگیزان را باز گذاشتند؟ آیا با این آیه قرآن آشنا نبودند که می‌فرماید «به پروردگارت سوگند ایمان نمی‌آورند مگر آن که در اختلاف‌ها حکمیت به جانب تو آورند، پس وقتی حکم دادی حرجی در دل آنان نباشد و تسلیم کامل باشند».
یادآور می‌شود روز گذشته سایت شخصی آقای هاشمی اقدام به بازنشر مقاله یک ماه و نیم پیش یکی از همکاران نشریات زنجیره‌ای (منتشره در روزنامه توقیف شده هم‌میهن) کرد که مجددا در آن به خاطره دروغین منع حضرت امام از شعار مرگ بر آمریکا اشاره شده و ضمنا ادعا گردیده که هاشمی با آن خاطره دیپلماسی دولت را تنها نگذاشت؛ حال آن که این خاطره از اساس خلاف بود و حضرت امام بارها و از جمله پس از زمان مورد ادعای آقای هاشمی بر ضرورت استراتژیک این شعار تاکید کرده‌اند.
با این وصف سؤال این است که نشریات زنجیره‌ای کدام هدف را از حمایت نسبت به برخی مواضع هنجارشکنانه مد نظر داشتند و چرا سایت منسوب به آقای هاشمی پس از 45 روز اصرار دارد همان خاطره دروغین را احیا کند؛ موضوعی که مورد نکوهش آقای هاشمی هم واقع شد؟
نکته قابل تامل، اصرار مقاله مورد اشاره هم‌میهن (منتشره در سایت شخصی هاشمی) است که ادعا می‌کند «هاشمی گرچه رئیس دولت نیست اما بسیاری این دولت را ادامه دولت او می‌پندارند» این در حالی است که اخیرا روزنامه آرمان (حامی ویژه هاشمی) در گزارشی نوشت روحانی ابا دارد در سایه هاشمی دیده و تفسیر شود.

[ دوشنبه 92/9/4 ] [ 4:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 361
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392701