NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 یک کلیسای مروج اسلام‌ستیزی در امریکا از پیروان خود خواسته است که در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر، قرآن مجید را به آتش بکشند.

روزنامه امریکایی هافینگتون‌پست در مقاله جمعه (8 مرداد) خود خبر داد که کلیسایی در ایالت فلوریدا موسوم به مرکز فراخوان جهانی کبوتر، 11 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن اعلام کرده و از طرفداران خود خواسته است در این روز، کتاب آسمانی مسلمانان را در مقابل انظار عمومی به آتش بکشند.

 در فراخوان این اقدام موهن و تحریک‌آمیز، هدف این‌گونه توصیف شده است : "آگاه‌سازی درباره خطر اسلام و این ‌که قرآن کتابی است که مردم را به سوی جهنم هدایت می‌کند. تنها مسیری که قرآن مردم را به سوی آن هدایت می‌کند آتش ابدی است و ما می‌خواهیم این کتاب را در جایگاه آن یعنی آتش قرار دهیم.

 تری جونز کشیش و مسئول این کلیسا گفت: هدف از این اقدام و فعالیت‌های مشابه آن، این است که به مسلمانان فرصت دهیم از دین خود برگردند. 

جونز و کلیسای وی سابقه طولانی در اسلام‌ستیزی دارند. جونز در سخنرانی‌ها و کتاب خود، اسلام را دینی شیطانی خوانده و با سخنانی تحریک‌آمیز خواستار اقدام مسیحیان برای نابودی اسلام شده است. 

وی که افکار سیاسی افراطی دارد از سیاست‌های افراط‎‎ گرایانه جمهوری‌خواهان و دولت امریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، از جمله ‌لشکر‌کشی به کشورهای اسلامی همانند عراق و افغانستان، حمایت جدی کرده و مروج جنگ‌های نوین صلیبی است.

 حمایت وی از مک‌کین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2009 ، نزدیک بود به چالشی برای مک‌کین منتهی شود. 

فراخوان اخیر این کلیسا برای به آتش کشیدن قرآن، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های امریکایی و خارج از این کشور پیدا کرده و انتقادات زیادی را در پی داشته است. 

سازمان‌ها و انجمن‌های مربوط به مسلمانان امریکا، این تلاش تحریک‌آمیز را به شدت محکوم کردند ولی تاکید دارند که در برابر این کلیسای خشونت‌طلب، به واکنش مستقیم و خارج از مجرای قانون دست نخواهند زد. 

به دنبال حملات مشکوک 11 سپتامبر 2001 در امریکا که به گروه القاعده نسبت داده می‌شود، مسلمانان امریکا با فشارهای شدید گروه‌های افراطی و محدودیت‌های امنیتی گوناگون مواجه شد
[ شنبه 89/5/9 ] [ 3:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 138
کل بازدیدها: 4400055