NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
رسانه های جهان عرب هر روز ایده های انتقادی خود درباره مسائل مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی را در قالب کاریکاتور بیان می کنند، که به برخی از این کاریکاتورها اشاره می شود.
 
به گزارش مهر، رسانه های جهان عرب امروز بیشتر به طرح "تری جونز" کشیش آمریکایی در مسئله هت حرمت به قرآن کریم اشاره داشته اند.  

روزنامه الریاض عربستان در ستون کاریکاتور روز خود با توجه به طرح اخیر کشیش تندور و متعصب کلیسای کوچک شهر گینسویل در ایالت فلوریدا، به تبعات اقدام وی توجه داشته است که منجر به تش گرفتن خودش شده است.

روزنامه الشرق الاوسط امروز در بخش کاریکاتور روز خود دو تصویر را درج کرده است. درتصویر شماره یک مجسمه آزادی وجود دارد اما در تصویر شماره دو کشیش آمریکایی در یک دست همچون مجسمه آزادی مشعل را به دست گرفته و در دست دیگر به جای کتاب مقدس یک تی ان تی (TNT) در اختیار دارد.

روزنامه القدس العربی هم امروز به طرح اخیر کشیش آمریکایی توجه کرده است. بر این اساس، تری جونز با تفکرات اسلام ستیزی دو چوب کبریت به شکل عدد 11 در دست گرفته است و در نظر دارد به مقدسات اسلامی توهین کند.

در بخش کاریکاتور روزنامه الدستور اردن با نگاهی ظریف بر روی این مسئله تمرکز ایجاد شده است که کشیش آمریکایی تنها بازیچه دست "لابی صهیونیستی" در آمریکا است و در ارائه طرح اخیر هتک حرمت به مقدسات اسلامی از خود اراده ای نداشته است.

روزنامه الحیات در کاریکاتوری به تفکرات ذهنی "انسان امروزی" اشاره کرده است. به این صورت که مغز انسان امروزی مملو از مسائل سریع الاشتعال و شکستی شده است. کاریکاتوریست در واقع نگاهی انتقادی به تغییر رفتارهای بشری در عصر حاضر داشته است.

روزنامه البیان امارات نیز امروز در ستون کاریکاتور خود به وضعیت بغرنج آزادی در آمریکا توجه داشته است. بر این اساس، نماد آزادی گرفتار انسان های بدوی شده است که در حال حمله شدید و به آتش کشیدن آن هستند.

روزنامه عکاظ عربستان امروز در کاریکاتوری به فرمانبرداری واشنگتن از صهیونیسم اشاره کرده است. دولت آمریکا دست و پای خود را گرفتار در مثلث پرچم اسرائیل دیده و جز اوامر سران تل آویو نمی تواند موضعی در قبال تحولات جهانی اتخاذ کند.

روزنامه فلسطین الیوم امروز به وضعیت اسفناک اسرای فلسطینی توجه داشته است که با وجود گذشتن این ماه رمضان و عید فطر نیز همچنان اسیر چنگال رژیم صهیونیستی هستند.

روزنامه السفیر لبنان طرح اخیر کشیش آمریکایی را به منزله شعله ور کردن آتش اختلافات در جهان دانسته است که از ایالت فلوریدا آغاز شده است.

روزنامه الوطن عمان امروز در کاریکاتور به مسئله ساخت مرکز اسلامی در ساختمان "گراند زیرو" نیویورک توجه کرده است که با وجود عامل "نژادپرستی" ساخت آن به چالش کشیده شده است.

روزنامه الوطن قطر  در کاریکاتوری به مسئله مذاکرات مستقیم سازش توجه داشته است که با توجه به اقدامات واشنگتن و تل آویو کاملا روی هوا رفته است!

روزنامه الوطن عربستان نیز در کاریکاتوری به "پنجره فرصتهای موفقیت مذاکرات سازش" برای طرف فلسطینی توجه کرده که عامل شهرک سازی جایی برای طرح دیگر مسائل نگذاشته است.

روزنامه النهار امروز در کاریکاتور روز خود به یک مسئله حوادث رانندگی اشاره کرده است و راننده ای را به تصویر کشیده که با سرعت زیاد در حال چکاندن ماشه و شلیک به سمت خودش است!


[ دوشنبه 89/6/22 ] [ 7:58 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 395
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4402183