NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
در حالی رسانه ها از آزادی باشرط وثیقه سارا شورد(یکی از سه جاسوس بازداشت شده آمریکایی) خبرداده اند که هنوز موضوع آزادی جاسوسی چون رکسانا صابری در هاله ای از ابهام قرار داردبه گزارش سرویس زنان جهان؛ رکسانا صابری خبرنگاری متهم به جاسوسی بودکه در 21 اردیبهشت 88  آزادشد اما قضیه رکسانا به آن سادگی که در رسانه‌ها بیان شد، نیست. 
با رجوع به سخنان وکیل مدافع رکسانا صابری، نقش مجمع تشخیص مصلحت که او به عنوان مترجم آن‌جا کار می‌کرده آشکار شده است. 
ماجراهای امنیتی مرکز تحقیقات استراتژیک سر دراز دارد که یک سر آن رکسانا صابری و شاید سر دیگر آن هم موسویان باشد. 

روشن شدن ابعاد دیگری از ماجرای رکسانا
مدتی پیش نکته جالبی تیتر اخبار لس آنجلس تایمز و تایمز انلاین شد؛ دستیابی رکسانا صابری به اسناد محرمانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام! 
 روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت؛ رکسانا صابری خبرنگار ایرانی-آمریکایی که از زندان آزاد شد، در حال جمع آوری اطلاعاتی مربوط به جنگ آمریکا در عراق بوده است. یکی از وکلای رکسانا صابری به این روزنامه آمریکایی گفته است یکی از اسناد محرمانه دولت ایران در مورد جنگ آمریکا در عراق در اختیار رکسانا صابری بوده است. 
این روزنامه نوشت: این مسئله کلیدی ترین نکته بازداشت وی به اتهام جاسوسی برای واشنگتن در تهران بوده است.
همچنین روزنامه تایمز انلاین نوشت: وکیل دیگر او، عبدالصمد خرمشاهی گفته است که رکسانا صابری قبول کرده بود که اشتباه کرده است و دسترسی به مدارکی را داشته است که او نباید می داشت.
رکسانا صابری برای نگه داشتن این مدارک عذر خواهی کرد و دادگاه محکومیت او را کاهش داد.
رکسانا صابری این اسناد محرمانه را زمانی که به عنوان یک مترجم در مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می کرد به دست آورده بود. 
براین اساس سایت لس آنجلس تایمز و آسوشیتد پرس نوشتند که صابری مترجم سایت مجمع تشخیص مصلحت بوده است.
ماجرای سند محرمانه‌ای که باعث گرفتاری رکسانا شد 
در پی اظهارات علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه کشوردر خصوص پرونده رکسانا صابری و اینکه یک فرد، اسناد محرمانه ای را در اختیار او قرار داده است و دلیل محکومیت صابری نیز همین مسئله بوده است، کریستین امانپور، روزنامه نگار آمریکایی-ایرانی در موضع گیری قابل تاملی در مورد این سند محرمانه،مدعی شد: این سند محرمانه مربوط به جنگ آمریکا در عراق می شود و رکسانا صابری این سند را در سایت انگلیسی مجمع تشخیص مصلحت نظام (در هنگام ترجمه و مطالعه) دریافت کرده است.
گفتنی است دکترعلیرضا جمشیدی در جلسه اخیر خود با خبرنگاران، در مورد پرونده رکسانا صابری، گفت:به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامی و با توجه به اینکه اطلاعات طبقه بندی شده ای که او در اختیار داشته به دست فرد دیگری نرسیده، فقط دو سال حبس است که این مجازات تخفیف داده شد، صابری اسناد طبقه بندی شده ای را در اختیار داشته که کسی حق نداشته این اسناد را در اختیار داشته باشد.
اینکه آیا این اسناد را صابری دراختیار دیگران قرار داده یا نه خود جای تامل دارد.
ادعای غیرمنتظره کریستین امانپور که همسر سخنگوی سابق کاخ سفید است در حالی مطرح می شود که رسانه های غربی تا قبل از این اتهام جاسوسی رکسانا صابری را به شدت تکذیب می کردند.
صالح نیکبخت، وکیل رکسانا صابری نیز گفته است: این سند که بنا به تایید مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، طبقه بندی محرمانه داشته، احتمالا گزارشی درباره حمله آمریکا به عراق در سال ???? بوده است.
رکسانا صابری کیست؟
رکسانا صابری (زاده ?? آوریل ???? در داکوتای شمالی)؛ خبرنگار ایرانی-آمریکایی است که از پدری ایرانی و مادری ژاپنی زاده شده است. وی در سال ???? در ایالت داکوتای شمالی کشور آمریکا به عنوان دختر شایسته سال انتخاب شده بود.
صابری خبرنگار رادیوی عمومی ملی، رادیو واتیکان، شبکه فاکس و بی‌بی‌سی بوده و نیز به صورت پاره وقت در یکی از سایت های انگلیسی مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می‌کرده است. 
صابری در ?? بهمن ???? به اتهام فعالیت بدون کارت خبرنگاری دستگیر شد و در ?? فروردین ???? اعلام شد که متهم به جاسوسی است و در ?? فروردین ???? به ? سال زندان محکوم شد. 
در روز دوشنبه 21 اردیبهشت88(?? می ????)؛یک روز پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر، مجازات وی به دو سال حبس تعلیقی کاهش یافت و در همان روز از زندان آزاد گردید. وی در حالی آزاد شد که هرگز برای جرم هایی که در ایران مرتکب شده بود مجازات نگردید در حالی که ایرانی های بسیاری به بهانه های واهی در زندانهای آمریکا هستند. 
رکسانا صابری، پس از آزادی از زندان اوین، در تاریخ ?? اردیبهشت ????، به همراه پدر و مادرش، تهران را به مقصد وین در کشور اتریش ترک کرد. وی به همراه خانواده‌اش عازم ایالات متحده آمریکا، کشور محل اقامتش شد.
صابری بعد از ظهر روز جمعه (?? می????) به وقت واشنگتن، پایتخت آمریکا، به همراه والدینش وارد فرودگاه بین المللی دالس در ایالت ویرجینیا در حوالی واشنگتن شد. 
رکسانا صابری در بدو ورود به خبرنگاران گفت که زمزمه کردن سرود ملی آمریکا در دوران حبس به وی قوت قلب می‌داده است. او از این که به آمریکا بازگشته ابراز خوشحالی و از تمام کسانی که از وی حمایت کرده اند قدردانی کرد.!
لازم به توضیح است که پرونده صابری به طور مستقیم از طرف وزارت امور خارجه آمریکا دنبال می شد. 
به نظر می رسد پرونده این سه آمریکایی جاسوس هم همان مسیر را طی می کند . مسیری که مردم در آن بسیار با تاخیر در معرض اخبار قرار می گیرند و تنها با یک تیتر کوتاه، زن آمریکایی جاسوس بر اساس رافت اسلامی با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد! 

[ دوشنبه 89/6/22 ] [ 8:19 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 357
بازدید دیروز: 359
کل بازدیدها: 4403829