NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

دانشگاه الازهر از دانشجویان دختر از هر فرقه و مذهبی خواسته تا پوشش حجاب را در محیط دانشگاه رعایت کنند.به گزارش مهر، در این گزارش آمده است که اخیرا از دانشجویان دختری که بزودی فارغ التحصیل می‌شوند خواسته شده برای تکمیل مدارک مربوط به فارغ التحصیلی خود عکسی به دانشگاه ارائه کنند که در آن حجابشان به طور کامل رعایت شده است.
حتی از دانشجویان مسیحی نیز خواسته شده تا در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه حجاب سنتی اسلامی داشته باشند. در همین رابطه مسئولین دانشگاه اعلام کردند که این تنها یک عرف است و دانشجویان ملزم به انجام آن نیستند.

این در حالی است که دکتر علی النجار مدیر اجرایی دانشگاه اظهار داشت: هیچ اجباری برای داشتن حجاب دانشجویان دختر نیست و برای اثبات این موضوع می‌توانید سری به حیاط دانشگاه بزنید.
دکتر موسی معروف رئیس پذیرش و نامنویسی دانشگاه گفت: درواقع داشتن حجاب در محیط دانشگاه یک سنت قدیمی و یکی از رسوم دانشگاهی ما است اما جز قواعد اصلی دانشگاه نیست و برای افرادی که حجاب ندارند نیز از جانب دانشگاه مشکلی ایجاد نشده است. به هر حال طی 18 سال گذشته رسم بوده که دانشجویان دختر برای ثبت نام در دانشگاه عکسی با حجاب کامل انداخته و به دانشگاه ارائه کنند حتی دانشجویان مسیحی نیز از این قانون مستثنی نبوده اند.
بر اساس گزارش وای نت نیوز، در مصاحبه ای که با چند دانشجوی دختر الازهر انجام شد یکی از آنها که در رشته بازرگانی مشغول به تحصیل است معتقد است دانشجویانی که حجاب ندارند با برخورد جدی مسئولان و مدرسین مواجه شده و زمانی که وارد کلاسهایی مانند کلاسهای مربوط به مباحث مذهبی می‌شوند اجازه ورود ندارند.
اما به نظر یکی دیگر از دانشجویان همین دانشگاه بهتر است حجاب در دانشگاه اجباری و قانونی شود. این موضوع باعث می‌شود تا کمتر مورد آزار و اذیت جنس مخالف قرار گیرند. هر دانشجویی که مایل به تحصیل در این دانشگاه و یا هر دانشگاه دیگری است باید ضوابط و مقررات را رعایت کند. حجاب نیز یکی از ضوابط الاظهر است که رعایت آن به نفع خودمان است.


[ شنبه 89/6/27 ] [ 8:35 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392432