NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از اظهارات رئیس جمهور در مورد "در راس امور بودن مجلس " و همچنین طرح "مکتب ایرانی " انتقاد کرد.
به گزارش جهان به تقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ضمن حضور در جمع مردم اصفهان طی سخنانی از طرح برخی مسائل حاشیه‌ای در کشور انتقاد کرد و گفت: امام (ره) دیکتاتوری زمان شاه و زمان قاجار را لمس کرده بود و برای تکرار نشدن این دیکتاتوری نهادهایی در کشور را تاسیس کرد.
وی تصریح کرد: اگر امام راحل می‌گفت که مجلس در راس امور است برای این بود که دیکتاتوری‌ها تکرار نشود.
لاریجانی با بیان اینکه جمله دیگر مجلس در راس امور نیست حرف درستی نمی‌باشد افزود: وقتی که در کشوری نظام پارلمانی حاکم باشد رئیس جمهور باید از پارلمان بیرون بیاید.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید نظارت کند تا مبادا دولت از مسیر اصلی منحرف شود.
لاریجانی در بخش دیگر از سخنان خود طرج برخی مسائل مانند مکتب ایرانی را مسائل فرعی دانست و اظهار داشت: تاریخ ایران شاهان مختلفی داشته است که این پادشاهان کارهای مفید هم انجام داده‌اند اما امام راحل مردم سالاری را به وجود آورد.
وی افزود: مکتب ایرانی حرف بی مربوطی است و مکتب ایرانی معنی ندارد همانطور که مکتب آمریکا معنی ندارد بر این اساس کسانی که این سخنان را مطرح می‌کنند باید در خصوص آن پاسخگو باشند.
لاریجانی با بیان اینکه مسئله ناسیونالیسم دوره‌اش تمام شده یادآور شد: اگر امروز ایران در منطقه نفوذ دارد به دلیل ایران اسلامی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما که در مکتب خودمان حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) را داریم پس چرا افرادی مانند کورش را مطرح می‌کنیم و اگر نگاه ما به شرایط بین الملل دقیق باشد این حرف‌ها را نخواهیم زد.
لاریجانی با بیان اینکه کتبیه کورش هم نکات مهمی دارد تصریح کرد: باید توجه کنیم که در فرمایشات امام علی (ع) مسائل مهم تری از لوح کوروش عنوان شده است و اگر ما بخواهیم منشور حقوق بشر را بنویسیم باید کلام امام علی (ع) را مبنا قرار دهیم.
[ دوشنبه 89/6/29 ] [ 10:0 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 432
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392772