NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
مشرق- مراکز خرید دوبی از استراتژیک ترین محدوده های قلمرو امارات عربی متحده است. دوبی اگر تجارت و توریست های تجاری را نداشت هیچگاه نامش در هیچ نشریه ی بین المللی نمی آمد و پولی به جیب اعراب جزیره نشین که تا کمتر از یک قرن پیش افق زندگیشان تنها قهوه خانه های ساحلی بود.
"ابن بطوطه" یکی از این مراکز است که به نوعی یکی از مناطق استثنائی دوبی محسوب می شود. سایت اینترنتی مرکز خرید ابن بطوطه این ادعا را دارد که مرکز خریدی در این سطح غیر از "ابن بطوطه" در دوبی تنها در لاس وگاس آمریکا وجود دارد.
مرکز ابن بطوطه ویژگی خاصی نیز دارد و آن دکور داخلی آن است. دکور داخلی مرکز خرید، بر اساس معماری کشورهایی که سالن هایی به آنها اختصاص داده شده طراحی شده است.
خبرنگار مشرق در این مرکز خرید در ابتدا از ظاهر این دکور برداشت کرده بود که به واقع در و دیوارها کاشی کاری شده است، اما پس از اینکه دکور را از نزدیک مشاهده می کند در می یابد که این سازه به صورت دقیقی با رنگ و چوب ساخته شده است. معماری بخش ایران از معماری مسجد شیخ لطف الله وام گرفته شده است.
جالب ترین نکته ای که در این مرکز خرید دیده می شود، نقشه ای است که در یکی از سالن ها خود نمایی می کند. این نقشه که احتمالا به سفارش امارات و توسط یک موسسه خارجی ساخته شده، منطقه خاورمیانه در این نقشه کاملا مشخص است. اما مساله این است که درست بر روی نام خلیج فارس یک چسب سفید رنگ خودنمایی می کند. به نظر می آید آن طور که سفارش دهنده ها می خواستند نبوده است و شاید بهتر بگوییم احتمالا آن طور که آنها می خواستند نام جعلی " خلیج ع رب ی" در نقشه نبوده است.
طرفه اینکه تمام معماری این مرکز خرید از کشورهای دیگر وام گرفته شده است و اعراب جزیره نشین خود چیزی برای عرضه ندارند و البته دستکاری اسناد تاریخی هم کمک شان نمی کند و خلیج فارس باید خلیج فارس بماند و می ماند، حتی اگر بر رویش چسب بزنند.
مرکز خرید ابن بطوطه-دوبی

نقشه منطقه خاورمیانه- دوبی-مرکز خرید خاورمیانه و چسب کاری اماراتی ها!

مرکز خرید ابن بطوطه-دوبی- سرای ایران

مرکز خرید ابن بطوطه-دوبی- سرای ایران

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 4:56 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 118
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 4400015