NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

آیت ‌الله  اکبر هاشمی رفسنجانی در آیین افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل طی سخنرانی خود تاکید چندباره ای بر وقف دانشگاه آزاد داشت. البته نکته مورد استدلال وی مبنی بر گرفتن فتوا از جانب رهبری تکذیب شده است و صحت ندارد. این نوع لحن وی در تاکید بر وقف دانشگاه آزاد جالب توجه است.

چندی پیش به علت بالاگرفتن موضوع به خاطر سرکشی دانشگاه آزاد از قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دستور رهبر انقلاب شورایی فقهی توسط رییس دستگاه قضا تشکیل شد تا با بررسی فقهی و قانونی پیرامون این مسئله، تصمیم آخر درباره این وقف گرفته شود.

به گزارش ایلنا، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت گسترش این دانشگاه در کشور گفت: ما با این امکانات و برای حفظ آن، ‌براساس فتوای رهبر و چهار مجتهد که در هیات موسس حضور داریم تصمیم به وقف این دانشگاه گرفته‌ایم، صیغه آن نیز خوانده شد و قبض و اقباض نیز انجام شد که فکر نمی‌کنیم کسی بتواند آن را به هم بزند و اگر کسی توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوی‌تر است و از او پس می‌گیرد.
وی تاکید کرد: هیچ اموال دولتی در مجموع دانشگاه آزاد نیست و هرکس زمینی به این مجموعه اختصاص دهد براساس قیمت روز پول آن پرداخت می‌شود. اگر هم درنهایت از اموال دولتی باشد در هر صورت وقف کرده‌ایم و فتوای رهبر انقلاب مبنی بر این مساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خوانده شده است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتاوای مختلف شیعی در مورد مساله وقف تصریح کرد: امیدواریم کسی این جرات را به خود ندهد که این مجموعه که سال‌هاست آموزش و تحقیقات کشور را تامین می‌کند و حتی می‌تواند کشور را اداره کند را پس بگیرد.

وی همچنین در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به نقش فعلی و آینده مازندران در انقلاب و کشور افزود: اگر از همه امکانات استان شمالی کشور استفاده شود می‌توان تمام کشور را اداره کرد، چرا که وجب به وجب خاک این منطقه زرخیز است و تبعا مردم آن از استعداد و ذوقی برخوردارند که آن را در تاریخ هم ثبت کرده‌اند.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در دوران مسوولیتم خیلی تلاش داشتم که استعداد این استان شکوفا شود، گفت: من سه طرح را در این زمینه دنبال کردم که با عجله کار آن آغاز شد و به نخبگان این استان‌ هم پیشنهاد می‌کنم تا این سه طرح را دنبال کنند‎‌؛ یک طرح بزرگراه تهران شمال از راه چالوس است که هنوز تکمیل نشده است و من به محسن فرزندم هم گفتم اگر می‌تواند در این مسیر یک خط مترو نیز تاسیس کند تا از زیر کوه‌ها به مازندران برسد. البته نگرانم که در عمر خودمان انجام این پروژه را نبینیم اما امیدواریم این کار انجام گیرد.

وی ادامه داد: طرح دوم کانال سراسری از اولین شهرستان استان مازندران تا گنبد است که خیلی‌ها می‌گفتند خیالی است اما ما کار آن را شروع کردیم که در این طرح آب البرز به کانال‌ها ریخته می‌شود و در نتیجه از خشکسالی‌ها جلوگیری شده و تمام اراضی منطقه به زیر کشت برده می‌شود و همچنین 3 میلیارد مترمکعب آب آن هم اضافه می‌آمد که در کویرهای خشک البرز هم می‌توان از آن استفاده کرد و مطالعات ابتدایی در این مورد انجام شده است.
هاشمی رفسنجانی طرح سوم پیشنهادی خود برای استان‌های شمالی کشور را بزرگراه دریای خزر از آستارا تا گنبد ذکر کرد و اظهار داشت: در آن از مصالح خود دریا و شن‌های کف آن استفاده می‌شود و عموم مردم هم از آن استفاده می‌کنند تا گفته نشود ساحل خصوصی شده است؛ همچنین مراکز تفریحی نیز در کنار آن تاسیس شود. این طرح در زمان وزارت ترکان در وزارت راه آماده شد که دولت فعلی حرف‌هایی از این مساله می‌زند و معلوم نیست که اجرا شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در صورت اجرای این سه طرح استان مازندران جایگاه خود را در کشور پیدا می‌کند.


[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 3:42 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 410
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392750