NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
به گزارش جهان کوچک زاده نماینده مردم تهران در پاسخ به اظهارات اخیر آیت الله هاشمی درباره وقف دانشگاه آزاد، یادداشتی در وبلاگ خود گذاشته است که متن آن در ادامه می آید:آقای هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح یکی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در بابل فرموده اند:
"رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت گسترش این دانشگاه در کشور گفت: ما با این امکانات و برای حفظ آن، ‌براساس فتوای رهبر و 4 مجتهد که در هیأت موسس حضور داریم تصمیم به وقف این دانشگاه گرفته‌ایم، صیغه آن نیز خوانده شد و قبض و اقباض نیز انجام شد که فکر نمی‌کنیم کسی بتواند آن را به هم بزند و اگر کسی توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوی‌تر است و از او پس می‌گیرد."
با خواندن این سخنان به یاد جملاتی از یک سخنرانی حضرت امام افتادم که در صحیفه، جلد 15 صفحه 116 می توان کامل آنرا مشاهده نمود امام در آنجا می فرمایند:
"اسلام را همه باید حفظ بکنیم، حتى مخدّراتى که پشت پرده هستند واجب است برآنها حفظ؛ واجب است بر همه ما، بر همه شما که اگر توطئه‏اى دیدید و اگر رفت و آمد مشکوکى را دیدید، خودتان توجه کنید و اطلاع بدهید ..
یک بیچاره‏اى به من نوشته بود که شما که گفتید که همه اینها باید تجسس بکنند یا نظارت بکنند، خوب، در قرآن مى‏فرماید که: وَ لا تَجَسَّسُوا. راست است، قرآن فرموده است، مطاع هم هست امر خدا، اما قرآن حفظ نفس آدم را هم فرموده است که هر کسى باید لا تَقْتُلُوا انْفُسَکُمْ. این اشکال را به سیدالشهدا بکنید. وقتى که اسلام در خطر است، همه شما موظفید که با جاسوسى حفظ بکنید اسلام را. وقتى که حفظ دماء مسلمین بر همه واجب باشد، اگر- فرض کنید که- حفظ جان یک نفر مسلمانى، حفظ جانش وابسته [به‏] این است که شما شرب خمر کنید، واجب است بر شما، دروغ بگویید، واجب است بر شما ..
احکام اسلام براى مصلحت مسلمین است، براى مصلحت اسلام است، اگر ما اسلام را در خطر دیدیم، همه‏مان باید از بین برویم تا حفظش کنیم. اگر دماء مسلمین را در خطر دیدیم، دیدیم که یک دسته دارند توطئه مى‏کنند که بریزند و یک جمعیت بى‏گناهى را بکشند، بر همه ما واجب است که جاسوسى کنیم. بر همه ما واجب است که نظر کنیم و توجه کنیم و نگذاریم یک همچو غائله‏اى پیدا بشود. حفظ جان مسلمان بالاتر از سایر چیزهاست. حفظ خود اسلام از جان مسلمان هم بالاتر است. این حرفهاى احمقانه‏اى است که از همین گروهها القا مى‏شود که خوب، جاسوسى که خوب نیست! جاسوسى، جاسوسى فاسد خوب نیست، اما براى حفظ اسلام و براى حفظ نفوس مسلمین واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است .. صحیفه امام، ج‏15، ص: 116 "
با آگاهی از این سخنان باور من این بود و هست که بدون این که نیازی به قوی تر از خدا بودن!! باشد ولی فقیه می تواند بر اساس اختیاراتی که اسلام و پیامبر و خدا به او داده احکام مسلم دین را نه تنها متوقف بلکه برای حفظ اسلام بر عکس نماید توجه کنید : "جاسوسى فاسد خوب نیست، اما براى حفظ اسلام و براى حفظ نفوس مسلمین واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است"
حال سوال من از آقای هاشمی اینست که آنچه ایشان فرموده اند "(وقف دانشگاه آزاد) را ولی فقیه هم نمیتواند به هم بزند حتی اگر خلاف فتوای خودش باشد؟ ما می دانیم طبق فتوای امام و همه مراجع هم دروغ گفتن و هم شرب خمر حرام قطعی است ولی امام اینها را هم برای حفظ اسلام واجب اعلام می کند . تردیدی نیست که مرجع تشخیص شرایطی که در آن حفظ اسلام موکول به ارتکاب رفتار خلاف احکام مسلم دینی است نیز همان کسی است که ولایت دارد.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 3:48 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 154
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392494