NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
زندانبانان آمریکایی در یکی از شکنجه‌هایی که به این زن مسلمان روا داشته‌اند به وی گفته‌اند که یا باید پا بر روی قرآن گذاشته و به توالت بروی و یا اینکه وی را لخت و عریان خواهند کرد.به گزارش سرویس زنان جهان؛ عافیه صدیقی متخصص بیولوژی و بیوفیزیک به اتهام ارتباط با القاعده در مارس 2003 توسط FBI دستگیر و به زندان آمریکایی بگرام منتقل و پس از تحمل شکنجه و آزارهای جنسی سربازان آمریکایی به آمریکا منتقل شد.
این دانشمند پاکستانی حدود هفت سال پیش توسط آمریکایی‌ها در پاکستان به اتهام ارتباط با القاعده از پاکستان ربوده شد و برای بازجویی به زندان بگرام در افغانستان منتقل شد.
پس از مدتی که وی در زندان بگرام در مقابل بازجوهای آمریکایی مقاومت نشان داده بود، مورد آزار و اذیت قرار گرفت و به زندانی در آمریکا منتقل شد و هم اکنون نیز در آمریکا زندانی است.
در حالی که مسئولین کشور پاکستان و خانواده وی از تمام راهای به ویژه دیپلماتیک سعی در بازگشت عافیه صدیقی به کشورش داشتند ولی دولت آمریکا در سکوت مجامع حقوق بشر جهانی سرانجام زن دانشمند حافظ قرآن را طی محاکمه‌ای ناعادلانه به 86 سال حبس محکوم کرد و این در حالیست که شکنجه روحی و جسمی این زن دانشمند مسلمان ادامه دارد.
ماجرای عافیه صدیقی مایه شرم جهان است
سناتور "طلحه محمود " از کشور پاکستان که از نزدیک روند قضایی عافیه صدیقی را دنبال کرده در گفت‌وگو با تایم ترک اظهار داشت که جامعه جهانی باید به این اقدام غیرانسانی آمریکا خاتمه بدهد.
وی تصریح کرد که ماجرای عافیه صدیقی برای تمامی جهان و در راس آن جهان اسلام مایه خجالت و شرمساری است و این زن مسلمان که بی‌گناهی وی اثبات شده باید هرچه سریع تر آزاد شود.
این سناتور پاکستانی که سال گذشته عافیه صدیقی را در زندان ملاقات کرده با اشاره به اوضاع نامناسب شرایط زندان و سلامت جسمانی و روحی این زن مسلمان مبارز گفت که در سلولی که صدیقی در آن حبس شده از میله‌های آهنی بوده و علاوه بر این دستشویی و حمام این سلول نیز از همه طرف باز است.
وی با تاکید بر اینکه این زن مسلمان دانشمند حافظ قرآن بوده و در زندان نیز همواره به قرائت قرآن مشغول است در ادامه تصریح کرد که زندانبانان آمریکایی در یکی از شکنجه‌هایی که به این زن مسلمان روا داشته‌اند به وی گفته‌اند که یا باید پا بر روی قرآن گذاشته و به توالت بروی و یا اینکه وی را لخت و عریان خواهند کرد.
زن دانشمند پاکستانی کیست؟
عافیه صدیقی که متولد 2 مارس سال 1972 در کراچی پاکستان است تا سن 8 سالگی در زامبیا و سپس در کراچی پاکستان زندگی کرد وی مادر سه فرزند است .
پدرش "محمد سالی صدیقی " جراح مغز و اعصاب در انگلستان و مادرش "عصمت " معلم و مددکار اجتماعی بازنشسته و شخصی برجسته در محافل سیاسی - مذهبی پاکستان شناخته می شوند.
برادر وی«محمد آزی » معمار و در شوگرلند تگزاس زندگی می‌کند، خواهرش«فوزیه » دانش آموخته مغز و اعصاب دانشگاه هاروارد و همسرش «ناصر جمالی» استاد دانشگاه هاپکین است که تا قبل از بازگشت به پاکستان در بیمارستان بوستون و سینای بالتیمور مشغول به کار بود.
عافیه صدیقی در سال 1990 با ویزای دانشجویی برای دیدن برادرش به تگزاس سفر کرد، بعد از گذراندن 3 ترم در دانشگاه هوستون به موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) نقل مکان کرده و در سال 1992 به عنوان دانشجوی سال دوم با ارائه طرح تحقیقاتی "اسلام گرایی در پاکستان و تاثیرات آن بر روی زنان " موفق به دریافت جایزه "Caroll L. Wilson Award " شد.
پس از آن در سال سوم دانشجویی، وی کمک هزینه 1200 دلاری "City Days " را از طریق برنامه موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) برای کمک به پاک کردن زمین‌های بازی مدرسه ابتدایی کمبریج دریافت کرد.
وی پس از کسب تجارب و مهارت‌های اولیه در مطالعات بیولوژی و بیوفیزیکی در سال 1995 با دریافت مدرک کارشناسی زیست شناسی فارغ التحصیل شد.
در ماه فوریه 1995 مقاله‌ای را تحت عنوان "For Ways to Get MITnet for Macs and Pics " برای خبرنامه سیستم های اطلاعاتی موسسه تکنولوژی ماساچوست ارسال کرد.
عافیه صدیقی در سال 1995 با "امجد خان " متخصص بیهوشی، بدون دیدن یکدیگر و تنها از طریق تلفن ازدواج کردند، سرانجام آنها در سال 1996 صاحب فرزند پسری بنام "محمد احمد و نام دیگرش علی حسن " و در سپتامبر 1998 صاحب دختری بنام "مریم بنت محمد " شدند که هردوی آنها شهروند آمریکایی به شمار می‌روند.
به گفته امجد خان بعد از حملات 11 سپتامبر، عافیه برای خروج از ایالت متحده به دلیل نا امن بودن برای خود و فرزندانشان اصرار می ورزید و خواستار رفتن به افغانستان به عنوان پزشک برای مجاهدین بود.
در ماه می سال 2003، سازمان FBI صدیقی و شوهرش را به دلیل خرید اینترتنی 10.000 دلاری تجهزات دید در شب، لباس نظامی و کتابچه‌های نظامی مورد بازجویی قرار دادند، در این بازجویی‌ها امجد خان توضیح داد که این تجهیزات فقط برای شکار و سفرهای تفریحی بوده است.
بالاخره در 26 ژوئن سال 2002 صدیقی به همراه همسر و فرزندانش به پاکستان بازگشتند. و در ماه آگوست 2002 زندگی مشترک آنها به دلیل برخی اختلاف نظرها به مرز جدایی رسید.
در اوایل سال 2003، صدیقی در دانشگاه "آقا خان " شهر کراچی مشغول به کار شد، وی با ارسال ایمیلی به پروفسور سابق در دانشگاه برندیس خواستار کار در آمریکا شد چرا که به گفته عافیه شهر کراچی امکانات لازم برای تخصص آکادمیک وی نداشت.
سرانجام در 25 مارس سال 2003، سازمان FBI در خواستار دستگیری عافیه صدیقی و همسر سابقش "امجد خان " شد، وی به اتهام همکاری با القاعده از طرف پلیس فدرال آمریکا متهم شده بود.
اوخر مارس2003عافیه صدیقی که به همراه سه فرزندش کراچی را به مقصد اسلام آباد برای دیدار عمویش ترک کرد ناپدیدشد.
پس از مدتی مشخص شد که عافیه صدیقی توسط آمریکایی ها ربوده شده و در بازداشتگاه آمریکایی‌ها در پاکستان بوده که برای بازجویی به زندان آمریکایی بگرام در افغانستان منتقل شده است.
سربازان آمریکایی در زندان بگرام برای شکستن مقاومت این زن مسلمان قرآن را پاره می‌کنند و در کف سلول وی می‌ریزند و از وی می‌خواهند که روی این برگه‌های قرآن راه برود.
عافیه صدیقی پس از اینکه از این اقدام خودداری می‌کند، مورد آزار و اذیت جنسی سربازان آمریکایی قرار می‌گیرد و برای ادامه بازجویی‌ها به زندانی در آمریکا منتقل می شود.
آمریکایی‌ها در همان سالی که وی را بازداشت کردند، دختر چهار ساله‌اش بنام مریم نیز به طور مخفیانه دستگیر و به زندان بگرام در افغانستان منتقل کرده بودند و چند مدت پیش "رحمان ملک " وزیر کشور پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد که دختر 12 ساله به نام مریم صدیقی دختر همان زن دانشمند پاکستانی که در آمریکا زندان است، پیدا شده و مشخص شده است که در پایگاه آمریکایی بگرام زندانی بوده است.
این دختر حدود هفت سال در زندان‌ آمریکایی بگرام در افغانستان محبوس بوده و چند روز پیش آمریکایی‌ها وی را در یکی از محله‌های شهر اسلام آباد رها کرده بودند که بر اساس آزمایش دی‌.ان.ای (DNA) هویت وی مشخص شد.
فتوای مفتی های عرب برای آزادی زن مسلمان دانشمند
در حالی که عافیه صدیقی به تحمل 86 سال حبس در آمریکا محکوم شده است. گروهی از علمای عربستان، پاکستان، کویت و مصر با صدور فتوایی اعلام کردند که نجات دادن عافیه صدیقی که از سال 2003 دربند آمریکاست، واجب است. در متن این فتوا علمای مذکور همچنین دولت آمریکا را به دلیل اقدامات ضد انسانی محکوم کرده‌اند.

[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 3:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4405840