NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

روزنامه فرامنطقه‌‌ای الشرق الاوسط در گزارشی رئیس‌جمهور ایران را را ستاره اجلاس نیویورک دانست و این سفر را برای وی موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.    

‌به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط که توسط لابی های ضد ایرانی سعودی در لندن منتشر می‌شود، در گزارشی به بررسی سفر "محمود احمدی نژاد" رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دستاوردهای این سفر پرداخته است.

این روزنامه که همواره موضع خصمانه در قبال ایران دارد، این بار نتوانست بسیاری از دستاوردهای سفر ریاست‌جمهوری ایران به نیویورک را نادیده بگیرد و در شماره دیروز خود به انعکاس برخی از گوشه های آن پرداخت.
الشرق الاوسط با اذعان به اینکه احمدی نژاد، مشهورترین شخصیت حاضر در نیویورک بود، به تبلیغات منفی اشاره کرده که برخی لابی‌های صهیونیستی و افراط‌گرایان آمریکا پیش از سفر وی به نیویورک به راه انداخته بودند.

یک سازمان ضدایرانی بیش از 200 پلاکارد و تابلوی تبلیغاتی فقط در شهر منهتن اجاره کرده بود و تبلیغات منفی گسترده‌ای علیه رئیس‌جمهور ایران به راه انداخته بود.

هزینه‌های بسیار زیادی نیز برای ناکارآمد کردن این سفر پرداخت شد که البته به حجم واقعی این هزینه‌های اشاره نشده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام این روزنامه کارشناسان میزان این هزینه را بالغ بر 300 هزار دلار می‌دانند.
به نوشته الشرق الاوسط، حضور احمدی نژاد در نیویورک بیش از همه شخصیت‌ها و رهبران دیگر و حتی بیشتر از "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در این کشور مشهود بود و رسانه‌های آمریکایی آگاهانه یا ناآگاهانه در این زمینه بازی خوردند.

به نوشته این مقاله حتی دو باری که احمدی نژاد در پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت، موفق شد هوشیاری و دقت نظر کامل خود را حفظ کند و به همین علت نیز توجه سیاسی به سخنان وی بیش از هر رهبر دیگری مشهود بود.

در سالن‌های مختلف سازمان ملل دیپلمات‌ها با دقت اوضاع را زیر نظر داشتند و دیپلمات‌های غربی هم منتظر بودند تا سخنان احمدی نژاد را با دقت هر چه تمام‌تر پیگیری کنند. آنها از اصحاب رسانه سؤال می‌کردند: « آیا می دانید احمدی نژاد ساعاتی بعد نشست مطبوعاتی دارد؟» «آیا در این نشست شرکت می‌کنید؟»

آنها اصحاب رسانه‌ها را دعوت می‌کردند که به سخنان وی با دقت گوش دهند و این در حالی است که رسانه‌های وابسته به محافل صهیونیستی در آمریکا تلاش بی‌سابقه‌ای را برای تخریب چهره احمدی نژاد‌ آغاز کرده بودند. آنها شایعات گسترده‌ای را در این زمینه‌ منتشر کردند؛ به عنوان مثال روزنامه "نیویورک پوست" با اشاره به اینکه وی غذای آمریکایی‌ها را نمی‌خورد، مدعی شده بود که غذایی که آشپزهای ایرانی برای احمدی نژاد درست کرده‌اند آنقدر بد بوست که همه ساکنان هتل محل اقامتش را مجبور کرده تا از هتل خارج شوند.

این گزارش در ادامه به ضیافت احمدی‌نژاد برای بیش از 30 روزنامه‌نگار آمریکایی و اشتیاق این افراد برای ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان اشاره کرده است.

"بریت استیونز" در روزنامه وال استریت ژورنال در موضع‌گیری منفی خود درباره میزان احترام این خبرنگاران به رئیس‌جمهور ایران و استقبال آنها از این حرکت مردمی نمی‌تواند خشم خود را در این زمینه پنهان سازد.

الشرق الاوسط به نقل از استیونز می‌نویسد: حتی "فرید زکریا" روزنامه‌نگار معروف سعی کرد تا با سؤالی رئیس‌جمهور ایران را به دام اندازد؛ وی پرسید که در صورت رسیدن به توافق در مذاکرات سازش کنونی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی موضع رئیس‌جمهور ایران چگونه است؛ احمدی نژاد اگر موضع مثبت در این زمینه اتخاذ می‌کرد به نوعی تأیید رژیم صهیونیستی بود و اگر موضع منفی می‌گرفت، فلسطینی‌ها را نقض کرده بود اما احمدی نژاد با درایت بالایی پاسخ داد: ما مشکلی در پذیرش تمایل فلسطینی‌ها نداریم اما امیدواریم که این افراد نمایندگان حزبی باشند که مردم آنها را انتخاب کرده‌اند که منظور وی مشروعیت "دولت منتخب حماس" بود.
این خبرنگار باسابقه وال استریت ژورنال، با اشاره به این اتفاقات اینچنینی نتیجه گیری می‌کند: براحتی می‌توان گفت که احمدی نژاد باهوش‌ترین فرد حاضر در آن اتاق بود.

این گزارش می‌افزاید: ستاره بودن احمدی نژاد زمانی به اوج خود رسید که "لری کینگ" خبرنگار کهنه کار آمریکایی اور ا به برنامه‌اش دعوت کرد و با وجود بازجویی فشرده کینگ رئیس‌جمهور ایران توانست منطق خود را حفظ کرده و از آن برای پاتک‌هایش استفاده کند.

روزنامه تلگراف انگلیس نیز در این مورد نوشت که با وجود بازجویی هوشمندانه کینگ احمدی نژاد موفق شد منطقی رفتار کرده و به نقاط ضعف آمریکا حمله کند.

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در پایان گزارش خود نوشت که احمدی نژاد در این سفر سعی کرد تا چهره خود و ایران را بهبود بخشد و از هر فرصتی برای گفت وگو با آنها استفاده کرد و در این زمینه موفق هم بود.


[ چهارشنبه 89/7/7 ] [ 7:16 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 265
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4404971