NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

انتشار یک نامه از محسن رضایی در سایت شخصی وی که به سال 66 بازمی‌گردد و در آن، فرمانده کل وقت سپاه، وضعیت نامساعد تجهیزات و تدارکات را که به دولت وقت به نخست‌وزیری میرحسین موسوی باز می‌گشته، به‌عنوان دلیل استعفای خود بیان می‌کند، موجب واکنش رسانه‌های حامی جریان فتنه شده، به‌طوری که در ادعایی عجیب، انتشار این دو سند را به‌دلیل دیدار چندی قبل رضایی با رئیس‌جمهور مربوط کرده‌اند.

به گزارش رجانیوز، جریان رسانه ای افراطیون "جرس- شرق" با انتشار مطلبی بدون ارائه مستندات و مدارک ادعا کرده اند که دیدار اخیر رضایی با رئیس‌جمهور برای مستندسازی در زمینه جنگ و ارتباط آن با عدم کارایی و کفایت لازم دولت موسوی بوده است.

رضایی در مورد انتشار دو سند مذکور که یکی از آن‌ها نامه‌ای به یادگار امام(ره)، حاج احمد آقا خمینی بوده است؛ می‌نویسد که وضعیت نامساعد تجهیزاتی، تدارکاتی و ضعف پشتیبانی مسئولین کشور از جبهه‌های جنگ در سال 65 (درست در شرایطی که ما درصدد آن بودیم با ادامه عملیات‌های بزرگ و کمرشکن، رژیم بعث صدام را به زانو درآوریم)، و پیگیری‌های بی‌نتیجه من در برطرف کردن این مشکلات، در نهایت مرا وادار به انجام عملی ناخواسته کرد تا در اردیبهشت ماه 1366 طی نامه‌ای به محضر حضرت امام(ره) با ذکر مشکلات، استعفای خود را از فرماندهی کل سپاه تقدیم نمایم.

من در نامه خود به حضرت امام(ره)، هشدار داده بودم که اگر فکری برای برطرف کردن این مشکلات نشود و کل کشور در حمایت از جبهه‌ها و جنگ بسیج نگردد، عراق با درک این ضعف‌ها و محدودیت‌های ما، به زودی به حملات جدید و گسترده‌ای در تمامی جبهه‌ها دست خواهد زد که در نتیجه آن، ما ضربات سختی می‌خوریم و تأکید کرده بودم اگر در این جهت کاری نشود، آسیب‌های جدی به کشور وارد خواهد آمد.

که متأسفانه این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و حملات ارتش بعث به مواضع ما صورت گرفت.

البته حضرت امام(ره) این استعفا را که در اوایل اردیبهشت 1366 نوشته شد، نپذیرفتند و فرمودند شما همچنان به کارتان ادامه دهید و من هم تذکر لازم را به مسئولین کشور در این زمینه‌ها خواهم داد.

در نامه رضایی به حاج سید احمد خمینی در تاریخ 29/2/1366 که پس از استعفای وی از فرماندهی کل سپاه نوشته شده، آمده است:

بسمه تعالی

برادر ارجمندم؛ حضرت حجت الاسلام جناب آقای حاج سید احمد خمینی (زید عزه)

با اهداء تحیت؛

اکنون که علیرغم مقاومتهای زیاد در مقابل مشکلات و نارساییهای میدان نبرد (که عمدتاً ناشی از افراد و عوامل داخلی جامعه و مسئولین کشور بوده اند)، مجبور به استعفا از مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده ام، لازم می دانم از زحمات جنابعالی در حمایت از نیروهای انقلاب اسلامی بالاخص رزمندگان جان بر کف حزب اللهی کشور (و علی الخصوص در عملیات والفجر 8 و کربلای 5) تشکر و قدردانی کنم.

امیدوارم نسلهای آینده انقلاب، چهره های وفادار به امام و اصول مبنایی انقلاب اسلامی را فراموش نکرده و به آنان وفادار باقی بمانند.

برادر شما - محسن رضایی

9/2/1366

رضایی 23 سال پس از نگارش این نامه، در گفتگو با خبرنگار rezaee.ir در مورد این سند می‌گوید:
وضعیت نامساعد تجهیزاتی، تدارکاتی و ضعف پشتیبانی مسئولین کشور از جبهه های جنگ در سال 65 (درست در شرایطی که ما درصدد آن بودیم با ادامه عملیاتهای بزرگ و کمرشکن، رژیم بعث صدام را به زانو درآوریم)، و پیگیریهای بی نتیجه من در برطرف کردن این مشکلات، در نهایت مرا وادار به انجام عملی ناخواسته کرد تا در اردیبهشت ماه 1366 طی نامه ای به محضر حضرت امام(ره) با ذکر مشکلات، استعفای خود را از فرماندهی کل سپاه تقدیم نمایم. 

من در نامه خود به حضرت امام(ره) که متن کامل آن به زودی و برای اولین بار در کتاب «پایان جنگ» (که در حال تدوین نهایی آن هستم و به زودی منتشر می شود) آورده خواهد شد، هشدار داده بودم که اگر فکری برای برطرف کردن این مشکلات نشود و کل کشور در حمایت از جبهه ها و جنگ بسیج نگردد، عراق با درک این ضعف ها و محدودیت های ما، به زودی به حملات جدید و گسترده ای در تمامی جبهه ها دست خواهد زد که در نتیجه آن، ما ضربات سختی می خوریم و تأکید کرده بودم اگر در این جهت کاری نشود، آسیب های جدی به کشور وارد خواهد آمد.

که متأسفانه این پیشبینیها درست از آب درآمد و حملات ارتش بعث به مواضع ما صورت گرفت.

البته حضرت امام(ره) این استعفا را که در اوائل اردیبهشت 1366 نوشته شد، نپذیرفتند و فرمودند شما همچنان به کارتان ادامه دهید و من هم تذکر لازم را به مسئولین کشور در این زمینه ها خواهم داد.

که در اجرای دستور حضرت امام(ره)، به طراحی عملیاتهای سال 66 در جنوب و غرب کشور پرداختیم.

حال که بیست و سه سال از آن تاریخ می گذرد، می توانیم در هفته دفاع مقدس، بخشی از اسناد آن موقع را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم. از جمله این اسناد، نامه ای است که پس از استعفای اردیبهشت 66 خطاب به یادگار حضرت امام(ره) مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی نوشتم و اکنون (در مهر ماه 89) منتشر می شود.
به گزارش رجانیوز، جریان فتنه که به‌دنبال مصادره شهدای سرافراز جنگ به‌نام حامیان اعتقادی خود است، قصد سرپوش گذاشتن بر روی ضعف‌های عمده و اساسی دولت آقای موسوی در زمان جنگ دارد و انتشار هر سندی در این زمینه را به‌نحوی به اتفاقات سیاسی کشور گره می‌زند.

در عین حال، شخص موسوی نیز نسبت به بازخوانی مدیریت ضعیف دولت وی در دوره جنگ به‌ویژه در سال آخر که پشتیبانی و لجستیک آن برعهده بهزاد نبوی و مسوولیت تبلیغات با خاتمی بود، حساس و آسیب‌پذیر است، به‌طوری که به مصاحبه‌ی محسن رفیق‌دوست در سالروز پذیرش قطعنامه و ویژه‌نامه رمز عبور روزنامه ایران در این زمینه واکنش عصبی نشان داده بود.


[ شنبه 89/7/10 ] [ 7:20 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 178
بازدید دیروز: 359
کل بازدیدها: 4403650