NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رئیس پژوهشکده تحقیقات فضایی ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشمندان سازمان فضایی آمریکا(ناسا) ایرانی هستند که متأسفانه در گذشته به دلیل فقدان برنامه‌ریزی درست و کمبود امکانات و تجهیزات لازم به خارج از کشور رفته‌اند.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ سید محسن محسنی شکیب طی سخنانی در همایش فضا و نجوم که به همت مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی ـ نجومی در قم برگزار شد، گفت: بی شک کسانی که با علم نجوم و فضا آشنایی بیشتری دارند به دلیل درک بخشی از قدرت و عظمت پروردگار در خلقت آفرینش، زمینه خداشناسی در آنها به مراتب فراهم‌تر است.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم توجه انسان را به تدبر و تفکر در اسرار آسمانی جلب می‌کند، تاکید کرد: خداوند با تذکرات قرآنی ، افکار را برای درک اسرار فضا و شگفتی‌های عالم ترغیب می‌کند تا از این راه انسان‌ها به قدرت خالق عالم و اصل مسلم توحیدی رهنمون شوند.

* در گذشته غفلت کردیم
شکیب با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی فضا تصریح کرد: ما در گذشته در علم نجوم بسیار پیشرفته بودیم، اما به دلیل غفلتی که در طول قرن‌های اخیر داشتیم، غربی‌ها در این زمینه از ما پیشی گرفتند.
رئیس پژوهشکده تحقیقات فضایی ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشمندان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) ایرانی هستند، که متاسفانه در گذشته به دلیل فقدان عدم برنامه‌ریزی درست و کمبود امکانات و تجهیزات لازم، به خارج از کشور رفته‌اند و ما باید کاری کنیم که چنین افرادی را در داخل کشور نگه داریم.

* هوافضا عاملی در راه تقویت غرور ملی است
وی با بیان این که پژوهشکده تحقیقات فضایی ایران هم اکنون چهار پروژه ماهواره تحقیقاتی را در دست اقدام دارد، گفت: توجه به هوافضا برای هر کشوری مایه غرور ملی است و ما اگر بتوانیم در عرصه فناوری‌های فضایی حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم این امر موجب افزایش اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف می‌شود.


[ شنبه 89/7/17 ] [ 7:18 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 180
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4404072