NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
ثبت‌نام انتخابات مجلس؛
همزمان با سومین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی، نام‌نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان نیز آغاز شد که با ثبت نام رئیس‌جمهور ادامه یافت و محمد نهاوندیان، حسام‌الدین آشنا و حسین فریدون، روحانی را همراهی می‌کردند.
به گزارش مشرق، پنجمین روز نام‌نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری همزمان با سومین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس 


وی افزود: همچنین 2627 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام کنندگان نسبت به تکمیل بودن مدارک خود اطمینان یابند و زمان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

جزئیات اولین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و سومین روز خبرگان

جزئیات دومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز خبرگان


سومین روز از ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 28/09/94 شروع شده و تا پایان روز جمعه مورخ 4/10/1394جمعاً به مدت 7 روز به ظول خواهد کشید.

لذا داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند:

1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .

2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

3-ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

4-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن.

5- نداشتن سوء‌شهرت در حوزه انتخابیه.

6- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.

7- حداقل سن سی‌سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

تبصره 1- داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت‌العقیده باشند.

تبصره 3 ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

بر اساس قانون تفسیر ماده (28) که در تاریخ 12/5/1390 به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند. در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

همچنین به استناد ماده 46 قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی‌شود.


مظفر در ستاد انتخابات کشور حضور یافت

حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

  رئیس کمیسیون امنیت ملی هم ثبت نام کرد

علاءالدین بروجردی بلاخره در وزرات کشور ثبت نام کرد. او که در اولین روز ثبت نام مجلس برای بازدید به وزارت کشور آمده بود امروز برای ثبت نام دوباره به وزارت کشور آمد.

وی عضو  فعلی مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی است که برای حوزه انتخابیه بروجرد کاندیدای حضور در انتخابات شد.

نماینده فوتبالی هم آمد

شخصیت‌های معروفی که امروز برای انتخابات ثبت نام کردند؟/  بانوی خلبان کاندیدای مجلس شد/ نماینده فوتبالی هم آمد +تصاویرهمچنین عصر امروز عزیر محمدی رئیس سابق سازمان لیگ برتر فوتبال و رئیس فعلی اتحادیه فوتبال در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات شد.


نماینده کلیمیان در مجلس نهم در انتخابات ثبت‌نام کرد

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.


ثبت‌نام نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان


 حسن اختری عضو تحریریه روزنامه سیاست‌روز و نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد. 


کوچک‌زاده: برای ادامه اعتراضم کاندیدای انتخابات مجلس دهم شدم


شخصیت‌های معروفی که امروز برای انتخابات مجلس و خبرگان ثبت نام کردند؟/  بانوی خلبان کاندیدای مجلس شد +تصاویرمهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران درباره استعفایش و علت ثبت‌نام مجدد در این انتخابات با وجود استعفایش، گفت: استعفای من به دلیل امحای قوت لایموت مردم بود.

وی افزود: امحای سیب‌زمینی هیچ سازگاری با جمهوریت و اسلامیت نظام نداشته و متاسفانه رئیس مجلس اصل بی‌طرفی را در این موضوع رعایت نکرد و بنده بنا به همین دلایل استعفا کردم.

کوچک‌زاده ادامه داد: ثبت‌نام من در انتخابات مجلس بعدی، ادامه همان مسیر اعتراضم به آن اقدام است.


 بانوی خلبان کاندیدای انتخابات مجلس شد

حضور یک زن زرتشی برای شرکت در انتخابات این دوره از مجلس توجه خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور را به خود جلب کرد.

صدیقه ناجی‌زاده، خلبان و دانشجوی کارشناسی‌ارشد که مشغول تهیه پایان‌نامه‌اش است، ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.


 نام‌نویسی فرماندار سابق شمیرانات


شخصیت‌های معروفی که امروز برای انتخابات مجلس و خبرگان ثبت نام کردند؟/ آخرین آمار داوطلبان +تصاویرمحمد معتقد لاریجانی فرماندار سابق شمیرانات با حضور در فرمانداری تهران برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.



 ثبت‌نام نماینده اصلاح‌طلب مجلس پنجم برای انتخابات

غلامعباس آقاعلیخانی نماینده اصلاح‌طلب دوره پنجم مجلس شورای اسلامی صبح امروز برای ثبت‌نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری مراجعه کرد.

 برخی نمایندگان سابق و فعلی، در انتخابات مجلس ثبت نام کردند

موسی الرضا ثروتی نماینده فعلی بجنورد، مهدی کوچک زاده،حجت الاسلام نبویان ،حجت الله دمیاد استاندار سابق کرمانشاه، احمدی بی غش نماینده مجلس دوره هشتم،جلال جلالی زاده نماینده مجلس ششم،یعقوب جدگال نماینده فعلی چابهار و شهربانو امانی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم از جمله نمایندگانی بودند که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.


 

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی روی آنها کلیک کنید

بیشتر داوطلبان انتخابات مجلس بین 36 تا 50 ساله هستند

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران با اشاره به بازه سنی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور تفکیک شده، گفت: بیشترین داوطلبان انتخابات مجلس بین 35 تا 50 سال دارند.

ثبت «شماره ملی» در سامانه، ملاک رای در انتخابات الکترونیکی شد

نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند که ملاک رای در انتخابات الکترونیکی ثبت شماره ملی در سامانه انتخاباتی است.

حجت‌الاسلام طاهری در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

نماینده فعلی مردم گرگان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.


«فریدون عباسی» در انتخابات مجلس نام نویسی کرد

 پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان و سومین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس/ رئیس جمهور کاندیدای خبرگان شدصبح دوشنبه «فریدون عباسی» رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای کشور برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز نام نویسی کرد.



 داشتن کارت ملی برای رأی دادن ضروری نیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح مصوبه قبلی خود برای اصلاح قانون انتخابات مجلس، اعلام کردند که همراه داشتن کارت ملی برای رأی دادن در انتخابات ضروری نیست و شماره ملی به همراه شناسنامه کفایت می‌کند.


چه مناطقی از لحاظ امنیتی قرمز است؟


پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان خبرگان و سومین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس/ رئیس جمهور کاندیدای خبرگان شد +تصاویرمعاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: براساس انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی، سه منطقه را شناسایی کرده ایم که مناطقی که تکرار درگیری و تنش داشت به عنوان منطقه قرمز شناخته شد.

حسین ذوالفقاری ادامه داد: همچنین مناطقی که به صورت موردی تنش و ناامنی در آن وجود داشت به عنوان مناطق زرد و مناطقی که هیچگونه تنش و درگیری در آن وجود نداشت به عنوان مناطق سفید شناسایی شد.


هزینه 150 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور از برآورد هزینه 150 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات خبر داد.

 شمار رقبای انتخاباتی استان سمنان به 19نفر رسید

با ثبت نام 15 نفر در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهار نفر در انتخابات خبرگان رهبری شمار مسافران قطار انتخابات استان سمنان به 19 نفر رسید.


برای مشاهده اسامی داوطلبان انتخابات مجلس به تفکیک استان‌ها اینجا کلیک کنید


[ دوشنبه 94/9/30 ] [ 8:10 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 448
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 4392788