NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

به دنبال سفر دکتر محمود احمدی نژاد به لبنان و استقبال گسترده مردمی از ایشان موجی از نگرانی و عصبانیت در نزد وهابیون تندرو حاکم بر عربستان بویژه جناح روحانی حاکم بر این کشور ایجاد شده است.

به گزارش جهان، منابع رسانه ای امارات به نقل از خبرنگاران شبکه العربیه اعلام می کنند وهابیون حاکم بر عربستان به شدت نگران این هستند که ایران به عنوان نماد مبازه با صهیونیست ها در خط مقدم جبهه فلسطین مطرح شود، بویژه اینکه این نماد؛ دکتر محمود احمدی نژاد یاشد که چهره ای محبوب در جهان عرب و اسلام است.

فلسطینیان مقیم امارات متحده عربی امروز با خوشحالی از سفر احمدی نژاد به لبنان یاد می کردند و آنها معتقدند احمدی نژاد در قول و عمل در کنار ملت فلسطین قرار دارد و اگر امروز اسرائیل و آمریکا از اجلاس سران کشورهای عرب در لیبی هیچ ترسی ندارند، از سفر رئیس حمهوری ایران به لبنان به شدت به وحشت افتاده اند.

از سوی دیگر این گزارش می افزاید اساتید دانشگاه «امام آل سعود» عربستان با ابزار نگرانی شدید از سفر رئیس جمهور ایران به لبنان اظهار داشته اند که این سفر شکاف بین سران کشورهای عربی و بدنه مردمی کشورهای مسلمان عرب را عمیق تر کرده و از ایران چهره ای برتر از کشورهای عربی در منطقه نشان خواهد داد.

این اساتید همچنین اعتقاد دارند که حضور مسیحیان لبنان در مراسم استقبال از رئیس جمهور ایران، نشان از عمق نفوذ ایران در این کشور و فشار و مقاومت در برابر قدرت های جهانی و هم چنین طرح های صلح منطقه ای و بین المللی برای حل مشکلات فلسطین خواهد بود.

از سوی دیگر گزارش های دریافتی از کویت نیز حاکی است اخبار سفر دکتر احمدی نژاد به صورت جدی در این کشور دنبال می شود و بسیاری از اماکن عمومی و مغازه ها امروز بر روی شبکه های خبری قرار داده شده بود که مراسم ورود و استقبال از احمدی نژاد و هیئت ایرانی را تحت پوشش قرار دهد.

دانشگاهیان کویت تأثیرگذاری ایران در سیاست های ضد آمریکایی و صهیونیستی در متطقه خاورمیانه را فراتر از حد ادعاهای همچون پیشروی هلال شیعی و یا کمک به شیعیان لبنان می دانند و معتقدند ایران موفق شده است کنترل جبهه اصلی ضد سازش عربی با صهیونیست ها را در دست بگیرد.


[ پنج شنبه 89/7/22 ] [ 7:23 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 145
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 4392240