NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحرکات جریان فتنه تاکید کرد که این جریان در حال حاضر از هاشمی رفسنجانی به عنوان سپر استفاده می کنند. 
به گزارش جهان سید مرتضی نبوی در گفت وگو با نشریه پنجره در این باره گفت : من به نظرم می آید که در حال حاضر، جریان اصلاح طلب از سیاست «تترس » استفاده می کند، تترس به معنی گرفتن «ترس» است و «ترس» هم به معنی سپر است.
وی افزود :این «تترس » یک اصطلاح فقهی است و در آن دوران اوایل ظهور که اسلام در حال قدرت گرفتن بود، در جنگ ها معارضین می آمدند کسانی را از مسلمان ها اسیر می گرفتند و آن وقت این مسلمانان به اسارت گرفته شده را مقابل خودشان به عنوان سپر قرار می دادند و به این کار می گفتند: «تترس ».
نبوی درباره مصادیق عینی این «تترس » را که از سوی جریان اصلاح طلب به عنوان سپر مورد استفاده قرار می گیرند گفت : در حال حاضر به نظر می آید که همان جریان اصلاح طلب ساختارشکن یعنی کسانی که ابتکار عمل را در فاصله سال های 1376 تا 1384 در اختیار داشتند و به ویژه در مجلس ششم سردمدار آن جریان ها و اتفاقات ساختارشکن بودند و بعد هم در جریان همین فتنه، فتنه سال 1388 فعال بودند، این ها از این سیاست همچنان دارند پیروی می کنند، یعنی در اصل ساختارشکنی های شان هنوز تجدیدنظر نکرده اند.
وی افزود :این است که این ها به اصطلاح از شخصیت هایی که همچنان جزو شخصیت های درون نظام به حساب می آیند و مشروعیت دارند، به عنوان سپر برای خودشان استفاده می کنند. نامه سرگشاده نوشتن آقای کدیور به آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری و نامه سرگشاده نوشتن آقای کروبی بازهم به آقای هاشمی رفسنجانی را در این راستا ارزیابی می کنم که آقای کروبی می گوید که ما به شما دلبسته ایم تا از حقوق ما دفاع کنید، دیدار خانواده جمعی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات با آقای هاشمی هم در راستای همان سیاست به نظرم «تترس» صورت گرفت.
نبوی تصریح کرد: آقای هاشمی در نظام جایگاهی دارد، رئیس مجلس خبرگان رهبری است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، هنوز درون نظام باقی مانده است، یار دیرینه نظام و رهبری است و به نظرم این دسته از افراد ساختارشکن از این موقعیت دارند سوءاستفاده می کنند؛ برای این که فعالیت های خودشان را پشت این سپر ادامه داده و آن را مشروع جلوه دهند تا مجالی برای ادامه این فعالیت ها بیابند.
وی اظهار داشت :می خواهم در پرانتز عرض کنم که آقای هاشمی یک بار در سال 1376 چون مخالف رئیس جمهور شدن آقای ناطق نوری بود، وزن خودش را در سبد جریانی گذاشت که بعد ها خود را اصلاح طلب نامید و البته این اصلاح طلبان خیلی زود پاداش آقای هاشمی را در جریان انتخابات دوره ششم مجلس در زمستان سال 1378 دادند و این سپری را که می خواهند الان مقابل خود بگیرند، کاملاً شکستند؛ با آن حرکت هایی که انجام دادند. ما یادمان نرفته که در مطبوعات شان ایشان را با عناوینی مثل عالی جناب سرخپوش نامیدند؛ کسی را که این قدر به این ها در زمان انتخابات قبلی خدمت کرده بود، حالا که در « آقای هاشمی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، هنوز درون نظام باقی مانده است، یار دیرینه نظام و رهبری است و به نظرم این دسته از افراد ساختارشکن از این موقعیت که دارند سوءاستفاده می کنند؛ برای این که فعالیت های خودشان را پشت این سپر ادامه داده و آن را مشروع جلوه دهند تا مجالی برای ادامه این فعالیت ها بیابند. » وقتی در انتخابات مجلس کاندیدا شده است، چنان بازی سخیفی بر سرش آوردند که اصلا از حضور در مجلس پشیمان و منصرف شد.
نبوی در پایان خاطرنشان کرد : با چنین تجربه ای حالا این سؤال برای انسان پیش می آید که آقای هاشمی چرا دارد دوباره می پذیرد که اصلاح طلبان ساختارشکن از ایشان به عنوان سپر استفاده کنند.
[ یکشنبه 89/7/25 ] [ 8:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 675
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4402463