NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
آمریکایی ها نیز در این زمینه تبلیغات گسترده ای را برای حضور افغان ها در رقابت با بازار زعفران ایران به راه انداخته اند و در همین راستا، یک موسسه آمریکایی، بدون ارایه مستندات خود، زعفران هرات را با کیفیت ترین زعفران جهان معرفی کرده اند!/ هم اکنون زعفران نوع چینی در برخی مناطق افغانستان کشت می شود.آمریکا و برخی متحدانشان در افغانستان، درصدد رقیب تراشی از افغان ها برای بازار زعفران ایران هستند.
به گزارش «تابناک»، هم اکنون تبلیغات گسترده ای برای کشت زعفران از نوع چینی در شش ولایت افغانستان برای حضور در بازار تولید و فروش زعفران در مقابل محصول ایرانی از سوی چهار کشور آمریکا، هلند، اسپانیا و فرانسه آغاز شده است.
بنا بر این گزارش، آمریکایی ها تلاش دارند با عرضه زعفران غیر مرغوب به بازار جهانی با قیمت 2000 دلار بابت هر کیلو رقابت تازه ای را با تولید کنندگان ایرانی فراهم کنند که این تلاش غربی ها، موجب ترغیب افغان ها برای کشت زعفران شده است.
همچنین بر پایه معادلات ارایه شده به کشاورزان، آنها خواهند توانست از هر هکتار، پنج کیلوگرم زعفران برداشت کنند که این رقم، معادل ده هزار دلار، نزدیک به یازده میلیون تومان خواهد بود و این در حالی است که در هر هکتار از اراضی کشت خشخاش، درآمدی معادل 40 درصد این رقم حاصل کشاورزان می شود.
جالب اینجاست که برای ورود رقابت چین و افغانستان به میدان رویارویی با ایران در تولید زعفران، کشورهای هلند، فرانسه و اسپانیا از کشاورزان افغان حمایت کرده و به آنها وعده خرید داده اند و این در حالی است که برخی منابع در وزارت زراعت افغانستان، از قاچاق روزانه سه تن پیاز زعفران ایرانی به این کشور خبر می دهند.
آمریکایی ها نیز در این زمینه تبلیغات گسترده ای را برای حضور افغان ها در رقابت با بازار زعفران ایران به راه انداخته اند و در همین راستا، یک موسسه آمریکایی بدون ارایه مستندات خود، زعفران هرات را با کیفیت ترین زعفران جهان معرفی کرده است!
بر پایه همین گزارش، وجود برخی میکروب های دیده شده در زعفران هرات نیز اعلام گشته که دلایل آن، استفاده نکردن از سیستم مکانیزه بسته بندی گزارش شده است.
گفتنی است، هم اکنون زعفران نوع چینی در برخی مناطق افغانستان از جمله بلخ، سرپل، پروان، کاپیسا، هرات و فراه کشت می شود.

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 7:10 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4404735