NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و دو روز پس از بازگشت از سفر تاریخی لبنان در حالی راهی استان اردبیل که خود در سال‌های 68 تا 76 استاندار آن بوده و سه بار نیز در طی این سال‌ها به‌عنوان استاندار نمونه انتخاب شده بود، رفت که سیل جمعیت استقبال کننده از او این ذهنیت را ایجاد می‌کرد که گویا اردبیلی‌ها آماده رقابت با مردم لبنان برای ثبت یک استقبال به‌یادماندنی در تاریخ استان خود شده‌اند.

به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی‌نژاد که حدود سه ساعت در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه تختی اردبیل بود، در سخنان خود در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها، مذاکره با 1+5  و سفر به لبنان بیان کرد.

 

رییس جمهور هدفمند کردن یارانه‌ها را اقدامی مهم در جهت اجرای عدالت و بازگرداندن حق مردم به مردم دانست و با تاکید بر اینکه برنامه های دولت در زمینه اجرای این طرح بسیار دقیق، عالمانه و قدم به قدم در حال جلو رفتن است، اظهار داشت: همزمان با روز میلاد علی بن موسی الرضا (ع) اولین قسط پرداخت یارانه ها به حساب مردم واریز خواهد شد.

دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع پرشور مردم استان اردبیل با اشاره به اینکه دولت با هدفمند کردن یارانه‌ به دنبال آن است که با پرداخت حق هر کس به خودش مدیریت مصرف را به خود مردم واگذار کند،خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای یا نمی دانند یا عمداً به دنبال آن هستند که در مردم هراس و نگرانی ایجاد کنند؛ کسانی که بیست سال چنین عنوان می کردند که بدنبال اجرای هدفمند کردن یارانه ها هستند اما نتوانستند آن را اجرا کنند با سخنان خود در پی ایجاد نگرانی در مردم هستند در حالی که قطعا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد مگر اینکه حق ملت از حلقوم عده ای گرفته می شود و به خود ملت باز می گردد.

وی گفت: امروز همه اقشار جامعه از جمله کسبه، بازرگانان و صنعتگران و بخش های گوناگون و همه انسان های مومن و دلسوز و صالح در مسیر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کنار دولت ایستاده اند تا این طرح به خوبی اجرایی شود.

رییس جمهور تصریح کرد: اطمینان می دهم که به فضل الهی و با همراهی مردم از همان روز اول اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها وضعیت اکثریت مردم ایران که از سطح زندگی متوسط و پایینی برخوردار هستند، بهتر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بالا بودن مصرف انرژی در کشور اظهار داشت: باید دست به دست هم به قدر امکان مصرف انرژی را کمی کاهش دهیم.

طومار ابرقدرت‌ها در هم بپیچده شده و اراده ملت های مومن در جهان حاکم شده است

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی جهان اظهار داشت: مستکبران سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد اختلاف در منطقه و تسلط بر ملت های منطقه و بویژه جدا کردن ملت لبنان از انقلاب اسلامی و عظمت ملت ایران انجام دادند اما نگاهی به واقعیات موجود نشان می دهد که طومار ابرقدرتها در هم بپیچده شده و اراده ملت های مومن در جهان حاکم شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان گفت: مستکبران تبلیغات و هیاهوی زیادی براه انداختند و به لبنان فشار زیادی وارد کردند اما در لبنان اتفاقی افتاد که همه معادلات خاورمیانه و به تبع آن معادلات عالم را به هم زد.حرکت مردم لبنان پیام‌آور امید و دعوت به آینده روشن و آسمانی و پیام ایستادگی و مقاومت و عزت و شرف بود و دنیا مشاهده کرد که ملت لبنان و همه ملت های منطقه عاشق عدالت، پاکی و یگانه پرستی و وحدت بوده و روحیه انقلابی دارند و از ابرقدرت ها و زورگویان و سلطه گران و اشغالگران بیزار هستند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: پیام ملت لبنان دفاع از عدالت، مقابله با اشغالگری و ایستادن در برابر زورگویان عالم است و حرکت مردم لبنان و شعارهای مردم لبنان یکبار دیگر یاس و دلمردگی را به جبهه دشمنان بشریت و مستکبران حاکم کرده و نشان داد که به فضل الهی رژیم غاصب و آدم کش صهیونیستی رفتنی است و به زودی به دست قدرت‌ ملت‌ها، قدس شریف آزاد خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: اگر مستکبران به نصیحت ملت ها توجه نکرده و از منطقه خارج نشوند، دست قدرت ملت های منطقه که تجلی دست خداست، آنان را به زباله دان تاریخ پرتاب خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز با اراده الهی و هدایت‌های امام عصر(عج) قلوب ملت‌ها با یکدیگر متحد و عشق به عدالت و عزت در دلها شعله‌ور شده است اینکه در دو سه کیلومتری مرز محل استقرار صهیونیست‌های وحشی مردم بی ‌دفاع بدون اینکه سلاحی داشته باشند مشت ها را گره کرده و علیه اشغالگران و ظالمان و مستکبران شعار می دهند و این اراده و ایمان و هوشمندی و غیرت جز از ناحیه خدای متعال و عنایات امام عصر(عج) نیست.

قدرت های زورگو و زیاده خواه به کاروان ملت ها بپیوندند

رییس‌جمهور با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ملت ایران گفت: همه مستکبران در برابر ملت ایران صف آرایی کرده و تهدید و تحریم کردند و هر چه داشتند به صحنه آوردند اما امروز ملت ایران انقلابی تر از گذشته ایستاده است و دشمنان را تا خانه های خودشان عقب خواهد راند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه پیام ملت ایران و ملت لبنان، پیام یگانه پرستی، همبستگی جهانی، مدیریت مشترک جهانی و عدالت و پاکی است، اظهار داشت: به قدرت های زورگو و زیاده خواه نصیحت می کنیم که تا دیر نشده است به کاروان ملت ها بپیوندند و بدانند که اگر زمانی که دیگر هیچ کاری از دستتان برنمی آید، ادعای دوستی کنند ملت ها با آنان به گونه ای دیگری برخورد خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی در حال رهسپار شدن به جهنم است

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز عقلای غرب متوجه شده‌اند که رژیم صهیونیستی و نظام سلطه رفتنی است و ملت ایران و ملت های آزاده ماندنی هستند، گفت: رژیم صهیونیستی در حال رهسپار شدن به جهنم است و هرکس به آن متصل باشد همراه او به جهنم خواهد رفت، تعجب‌آور است که چرا هنوز عده‌ای اصرار دارند که سرنوشت خود را با رژیم صهیونیستی گره بزنند.

مستکبران متوجه شده اند که در درون ملت ایران یکپارچگی،عزت، قدرت و شجاعت موج می زند

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز مستکبران از غلبه بر ملت ایران مایوس هستند و اعلام کردند که می‌خواهند با ایران گفت‌و‌گو کنند، اظهار داشت: ملت ایران همواره اهل گفتگو و تعامل بوده است اما سلطه‌گران با تفکر پوسیده مادی و قدرت طلب خود خیال می‌کنند اگر تحریم و فشار ایجاد کنند ملت ایران در موضع ضعف افتاده و آنها می توانند در مذاکرات امتیاز بگیرند از این رو قطعنامه اخیر را هم علیه ملت ایران منتشر کردند.

رییس جمهور افزد: امروز آنها پس از پنج ماه متوجه شدند که در درون ملت ایران یکپارچگی، وحدت، همدلی، عزت، قدرت و شجاعت موج می زند و هیچ یک از اعضای ملت ایران حاضر نیستند سرسوزنی از حقوق بین‌المللی خود عقب نشینی کند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران بارها اعلام کرده است هر کس در ایران بخواهد سازش کرده و نوکری اجانب را بکند و یا بخواهد در برابر دشمنان سرسوزنی عقب‌نشینی کند، این ملت چنین افرادی را از صحنه اجتماعی طرد خواهد کرد.

غربی‌ها بدانند که بهترین راه برای آنها گفت‌و‌گو با ایران است

رییس جمهور به درخواست مجدد غربی‌ها برای مذاکره و گفتگو با ایران اشاره کرد و اظهار داشت: غربی‌ها بدانند که بهترین راه برای آنها گفت‌و‌گو با ایران است و راه دیگری ندارند و همه راه ها بسته است و ادعاهای بی‌ربط هیچ ارزشی برای ملت ایران ندارد و در ایران حتی کودکان هم از اخم بیگانگان هراسی به دل راه نمی‌دهند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران برای گفتگو از موضع عدالت و احترام آمادگی کامل دارد، یادآور شد: البته ملت ایران شرایطی گذاشته و اعلام کرده که غربی ها پیش از آغاز مذاکرات، نظرشان را درباره آن اعلام کنند؛ اول اینکه آیا به مقررات آژانس بین‌المللی اتمی پایبند هستید یا نه. دوم اینکه اعلام کنند هدف شان از مذاکره دوستی است یا دشمنی سوم اینکه در مذاکره به دنبال تبعیت از منطق و قانون هستند یا هر جا که کم آوردند شروع به زورگویی و صدور قطعنامه خواهند کرد و چهارم اینکه اعلام کنند نظرشان درباره بمب های اتمی رژیم صهیونیسیتی چیست؟

علاقمندیم غربی‌ها به سوالات و شرایط ایران، نظرات انسانی، منطقی و قانونی بدهند

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: ایران علاقمند است که غربی‌ها به سوالات و شرایط ایران، نظرات انسانی، منطقی و قانونی بدهند اما اگر غیر از آن بود هم مذاکره می کنیم اما بی تردید با هر کسی که می خواهد با ایران دوستی و یا دشمنی کند، متناسب با نیت او گفت‌و‌گو خواهیم کرد.

وی گفت: غربی‌ها آزاد هستند که هر راهی که علاقمند هستند انتخاب کنند اما باید بدانند که اگر از مسیر دوم حرکت کنند دستاورد آنان از مذاکرات همانی است که تاکنون بدست آورده‌اند.

رییس جمهور در ادامه به دستاوردهای علمی و فنی کشورمان در بخش‌های مختلف از جمله تولید بنزین اشاره کرد و گفت: مستکبران همواره ملت ایران را به واسطه تامین بنزین تحریم و تهدید می‌کردند تا اینکه متخصصین کشورمان با همت بلند در زمینه تولید بنزین، کشورمان را به خودکفایی رساندند و امروز این توانایی را داریم که حتی صادرکننده این محصول باشیم و کسانی که تا دیروز کشورمان را نسبت به تامین بنزین تهدید می‌کردند امروز در خلیج فارس برای فروش بنزین صف کشیده‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: مستکبران باید بدانند که ساختن برخی از کالاها سخت‌تر از ساختن پوشش چشم و پوست و دستاوردهای عظیم دیگر دانشمندان ایرانی نیست. بدون تردید جوانان و صنعتگران کشورمان همه کالاهایی که مستکبران از ارائه آن به ملت ایران خودداری می‌کنند تولید خواهند کرد.

مردم اردبیل حق بزرگی بر تمامیت و یکپارچگی ایران دارد

رییس جمهور در ادامه با اشاره به ویژگی های استان اردبیل اظهار داشت: مردم اردبیل حق بزرگی بر تمامیت و یکپارچگی ایران و همچنین حاکمیت متحد و مرکزی در ایران دارند، این حقی است که به خاطر مجاهدت ها در طول تاریخ و عشق به اهل بیت (ع) به وجود آمده است و مردم این استان حسینی ترین، ابوالفضلی ترین، ولایی ترین و شجاع ترین مردم ایران هستند. اردبیل استان فرهنگ ساز و تمدن آفرین و سرزمین زنان و مردان مومن و انقلابی است.

رییس جمهور با بیان اینکه همت مردم این دیار به بلندی سبلان و پاکی روح مردم این دیار به زلالی چشمه سارهای سبلان است، اظهار داشت: قلب مردم اردبیل به سپیدی آفتاب و سخت کوشی و مجاهدت مردم این دیدار در راه حق مثال زدنی و افتخار آفرین است.

وی خاطر نشان کرد: همه می دانند ملت تمدن ساز ایران با آغوش باز با نگاه حقیقت بین، اسلام را در چهره اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) مشاهده کرد و با افتخار آن را پذیرفت. از زمانی که ملت ایران اسلام ناب را پذیرفت دو اتفاق به موازات هم تکرار شده است ؛ اتفاق اول خدمات عظیم ملت ایران به مکتب اسلام ناب است که ملت ایران حقیقت اسلام را مانند یک درّ گرانبها در آغوش گرفته، آن را پرورانده و گسترش داده است.

رییس جمهور ادامه داد: با همت دانشمندان، علما و اندیشمندان بزرگ کشورمان تا به امروز جریان پیوستگی ملت ایران با اسلام ناب ادامه داشته است و امروز به لطف انقلاب اسلامی این پیوستگی در اوج است.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: ملت ایران از همان ابتدا حقیقت اسلام را در چهره اهل بیت گرامی پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) مشاهده کرد و به اسلام دل داد آرزوی تحقق حاکمیت اسلام ناب و از جنس اهل بیت (ع) از همان ابتدا در دل ملت ایران نشست ایرانی ها از همان ابتدا پیرو امیرالمومنین (ع) و عاشق اهل بیت (ع) بودند و در تاریخ بعد از اسلام ملت ایران هرگاه فرصتی پیدا کرد پرچم اهل بیت را در این سرزمین برافراشت.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران بخصوص که انحراف و سقوط را در حاکمان غاصب در دوره های عباسیان و امویان مشاهده کرد اراده اش راسخ تر شد که تلاش کند حاکمیت ظلم و جور را که به نام اسلام اما به کام عباسیان و امویان و آلوده با انواع آلودگی ها و انحرافات اخلاقی و فکری بود بر هم بزند و حاکیمت اهل بیت و اسلام ناب را برپا کند.

رییس جمهور افزود: هنوز قرن سوم هجری پایان نپذیرفته بود که نهضت ها از گوشه و کنار ایران شکل می‌گیرد و آل بویه، طاهریان، صفاریان، دیلمیان و طبریان حرکت می کنند و هر مقدار که می توانند به اندازه وسع خودشان در بخش های کوچکی از سرزمین ایران به عشق اهل بیت (ع) حکومت تشکیل می دهند و سعی می کنند حقیقت اسلام متعالی و ناب را گسترش بدهند. اما این نهضت ها هرگز نتوانستند تمام سرزمین ایران بزرگ را تحت حاکمیت اسلام ناب مدیریت کنند.

دکتر احمدی نژاد گفت: در یک فرصت تاریخی و شرایط استثنایی جوانان و مردان و زنانی از دیار اردبیل باهوشمندی، با زمان شناسی، با برنامه ریزی و با سازمان دهی حرکت کردند و پس از هزار سال اولین حاکمیت متمرکز و گسترده اسلامی را در سرتا سر حوزه فرهنگ و تمدن ایران برپا کردند.

دکتر احمدی نژاد افزود: خدمات صفویه به ایران و به اسلام ناب خدمات بسیار برجسته ای است و بعد از هزار سال اولین حکومت متمرکز و مرکزی در تمام ایران به دست شاه اسماعیل و فرزندان او برپا شد این اولین خدمت بزرگ صفویان بود و خدمت دوم و بزرگ دیگر صفویه یک پارچه کردن تمام ایران که وسعت آن تقریبا سه برابر ایران امروز بوده است.

وی خدمت مهمتر و اساسی صفویان را ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی دانست و گفت: در دوره صفویه علمای عامل و فقهای بزرگ و عارفان فرصت پیدا کردند و پشتیبانی شدند تا اندیشه اهل بیت (ع) را در تمام نقاط ایران منتشر کنند و برای اولین بار واژه ایران و نام ملت ایران تحت پرچم ولایت (ع) به اهتزاز درآمد ؛ البته این نکته لازم به ذکر است که از نگاه ما اصولا حکومت پادشاهی و شاهنشاهی به رسمیت شناخته نمی شود اما معنای آن این نیست که صفویه که بزرگان آن انسان های مومن و پیرو علی (ع) بودند و بپا خاستند و با اذن علما و همراهی علما خدمات بزرگی کردند که ما امروز مدیون آنها هستیم نادیده گرفته شوند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران امروز فقط بخشی از ایرانی است که شاه اسماعیل و شاه طهماسب و پسر او برپا و محکم و یکپارچه کردند، خاطر نشان کرد: آن حکومت به انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران به ارث رسید و انقلاب اسلامی کاری کرد که در تمام تاریخ ایران و تاریخ بشر بی نظیر است. امروز ملت ایران میراث دار علما مجاهدان و اندیشمندان و میراث دار فداکاری ها و جانبازی ها و عشق بازی های عارفان و بزرگان است.

دکتر احمدی نژاد گفت: در دوران پس از انقلاب و بخصوص در سالهای اخیر اقدامات بزرگی در استان اردبیل انجام شده و چهره استان عوض شده است و در این سفر هم کارهای بزرگی در دست انجام است.

رییس جمهور با بیان اینکه در جلسه استانی هیات دولت، 32 طرح جدید بزرگ و متوسط برای نقاط مختلف استان به منظور اشتغال جوانان تصویب خواهد شد.راه آهن اردبیل هم مصوب شده است و با مصوبه هیات دولت بر بودجه آن اضافه شده و برسرعت کار اضافه خواهد شد.


[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 7:33 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 629
بازدید دیروز: 814
کل بازدیدها: 4405335